pest eller kolera ..hjælp! {{forumTopicSubject}}
Jeg har to dejlige, meget kælne kattte søskende, på snart ½ år. Om dagen er de ligeså legesyg og endda meget kærlige som mange andre katte og killinger også er. Mit meget store problem opstår om natten:
Jeg kan vælge imellem at de sover inde hos mig , hvilket er hyggeligt ( men ikke mindst undgår jeg mit andet problem, som forklares senere)Nogle gange vågner de op til flere gange og ellers med garanti kl.05-06, og går AMOK i leg, kaster sig rundt , vælter ind i alt og så kan jeg kæmpe en times tid med at få dem til at slappe af. Hvis jeg ikke magter at have katte der vælter rundt over min krop og ansigt kl.05, har jeg istedet prøvet at lade dem være ude at soveværelset. De første timer går det godt, men så bryder helved løs med at kradse på døren, de går amok på døren, og selvom jeg står og op, skælder dem ud, eller giver dem nogget lækkert vådkost og et blødt tæppe derude, stopper de ikke. Sidste nævnte problem er noget nyt, de plejde at håndterer fint at være ude i stuen om natten. For mig er dette meget hårdt og svært at se hvad der er løsningen? Jeg har forsøgt med at sætte staniol på døren, men ingen af dem har noget imod staniol og kradser bare igennem det.
Sidst går jeg og venter på en fileway, som mit personlige sidste bud på en løsning.
Men please hjælp mig,! Jeg håndterer rigtig dårligt at få en så dårlig nattesøvn.
Enten vågner kattene i løbet af natten eller os vågner de kl 05-06
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 194
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Killinger er meget aktive, og de kan ikke sove en hel nat. Lær dem at sengen om natten IKKE er legepladsen, men sæt dem ned, og når de så hopper op igen, så sætter du dem ned igen. Gør det uden at rejse dig, de skal stadig have en fornemmelse af at du er TRÆT, og SOVER!!!!
At lege med dem inden sengetid og køre dem trætte er også en god ide, men holder sjældent en hel nat, og så er de alligevel legeklar igen på det tidspunkt. Jeg ville holde ud, og ikke lukke dem ude af mit soveværelse, men jeg kan godt forstå det er hårdt når man ikke får sovet ordentligt igennem, jeg er heller ikke god til at tolerere det må jeg sige.
dec 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 11 Svar: 14
Jeg kunne jo egentlig godt tænke mig at de kunne finde ud af at sove i stuen og enkle nætter (når min kæreste ikke sov hos mig) , kunne komme ind og sove hos mig i sengen. To personer og to katte er der ismpelthen ikke plads til i en halvanden mands seng. Men kan det lade sig gøre? eller skal man være konsekvent.
Jeg må endeligt krybe til korset og forklarer at jeg bor med en veninde, dog i 100kvmk lejlighed, men misserne er jio mine og når de larmer om natten får jeg utrolig dårlig samvittighed overfor hende, for hendes nattesøvn skal jo ik os ødelægges. Har derfor især stået op, og givet dem mad osv, i et forsøg på hurtigst muligt at stoppe larmen. Derfor er det svært for mig at lade dem kradse igennem eller lege igennem, når min veninde sover i rummet ved siden af. Men hun er ofte væk hele weekneder fredag-mandag og det må jeg udnytte og øve med misserne.
Til sommer flytter min kæreste og jeg sammen ( i samme lejlighed) og veninden ud, og SÅ bliver der helt faste rutiner, og regler , håber ikke det er for sent til sommer. Skal siges at de jo ike er nogle uvorne misserne nu, men det er ikke alt jeg har gjort klart for dem.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Jeg ville lige tage en snak med veninden om hvad i gør, og hvad hun synes hun kan leve med, for det kan jo være hun siger, for en periode, ja så må vi lære dem at der skal være ro. Hvis hun slet ikke er med på ideen, ja, så må du jo gøre hvad du kan.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
jun 2008
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 22 Svar: 194
jan 2009
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 45
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
jun 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 58 Svar: 218
pest eller kolera ..hjælp!