Afføring lugter ekstremt.. {{forumTopicSubject}}
Ja sagen er den at jeg har en main coon hun kat, hun blev stellireseret (staves) for godt et år siden, og havde efterfølgende problemer overvægt, delvist vores fejl med fodringen ( hun har været utrolig kræsen, så hun havde altid mad i skålen, og ja forsat hun med) Og vi fik en killing kort efter stelliretionen, som desvære fik hende pattet op, hvilket selvf heller ikke hjalp på vægten...
Efter noget tid begyndte der at lugte ekstremt meget af prut i huset, rendte rundt i den tro at en af dyrene havde fået dårlig mave, men nej ingen klatter og intet tyndt i bakkerne, og hverken hunde eller katte opførte sig underligt/syg...
Dette stog på en bette uge hvor jeg stortset oplevede det hver dag, og fik det ret hurtigt kodet sammen med at det var når musch havde besøgt.. Kontaktede selvf dyrelægen i den tro at hun da måtte fejle et eller andet seriøst.. Det lugted virkelig grimt...
Vi fik et par tam flora piller med hjem og beskeden om at hun ikke måtte spise så meget.. hmm ja men hun var jo sådan set på slanke kur..
Problemet gik ligsom i sig selv efter hun fik tabt sig lidt..
men nu er det tilbage, hun har en rimelig vægt nu, og dyrelægen er tilfreds med hende hvad det andgår, og da problemet skyldes ja fordøjelsen, hvad kan jeg så gøre for at forbygge..
hun får tør kost som basic foder og i ny og næ en smule våd foder som snack, men som regl kun i weekenderne og det er heller ikke efter at hun har fået det at den er gal, det kommer bare fra den ene dag til den anden...
Mvh Betina og musch
jun 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 15
Plus jeg pt er rimelig omtåget af alle de mantan gasser der er i den kat hehehe
jun 2010
Dyrelægen forklarede problemet som at det er lige som hvis en person lever meget usundt med fed mad og for lidt motion kan få problemer med sure opstød og meget lugtene afføring og gasser, lige som de også kan døje med tynd mave eller forstoppelse... så umiddelbart var afførings prøve ikke aktuel..
Musch afslørede sig selv rimelig godt, hun fes dyrelægen lige i andsigtet da hun skulle tage hende tempretur hihihi
men må lige ligge tænkeren i blød og holde øje, hun er som sagt blevet utrolig madglad, og hvis hun går og stjæler de andres foder, ja så er det højst sandsynlig der problemet er..
jun 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Det samme ses (lugtes) også hos mennesker.
jun 2010
Derfor jeg tænkte om man kunne forbygge eller forminske problemet, det lugter pænt meget og er jo ikke hjemme 24 timer i døgnet, så når man kommer hjem, lugter hele huset af djævlens røvhul...
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
jun 2010
hmm sikke et problem, kan være vi skal få et udluftnings system sadt over bakkerne..
sep 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 4 Emner: 44 Svar: 109
jun 2010
taste of wild. ikk lige et mærke jeg har hørt om, men må da lige kigge nærmere
jun 2010
men de får nu våd foder flere gange om ugen bare ikke hver dag..
kan ikke have mad til at stå fremme 24/7 så æder hun sig ihjel, det er jeg sikker på.... men vil da lige prøve at kordinere det lidt bedere så hun får tingene mere fast... hills er et hit, men kender ikk lige de andre, er det noget i bestiller hjem over nettet eller har vi bare ikk så mange forskelig mærker her oppe i norden...
jun 2010
jun 2010
har forsøgt at adskilde dem om natten med hver deres madskål for ligsom at løse det den vej hvis nu problemet var at der var kommet konkurance i forbindelse med den bette, men det hjalp ikke.. hun spiste til skålen var tom, og forkuserede så kun på at komme ind og stjæle den andens.. og må ærlig indrømme at jeg ikke har 24 timer i døgnet på at rende mine katte i røven for at se hvornår de vil på deres værelse for at spise..
men tak for foder rådet vil klart lige nær studere det..
Afføring lugter ekstremt..