{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.241 visninger | Oprettet:

Louise N
Louise N
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 8

Ildelugtende afføring:-( {{forumTopicSubject}}

Hej alle brugere.

Jeg er ny herinde, men har figureret på hundegalleri i mange år, da vi opdrætter hunde.
Vi har tidligere (1999-2003) opdrættet og udstillet Russian Blue, men har ikke haft kat siden. Vi fik så i efteråret en ung Russerblanding, som havde boet hos en bruger af et værested. Dette værested havde sørget for foder, ergo var det dét der kom ind og ikke det bedste. Han fejlede intet da vi fik ham, og der er dyrlæge knyttet til værestedet, som servicerer brugernes dyr regelmæssigt. Jeg købte så en dejlig maine coon/skovkat-killing efter jul, og disse katte trives og har rigtig meget glæde af hinanden, hundene og vores drenge. Alt i alt en dejlig harmoni. De kommer pt ikke ud, da det yngste ikke er kastreret endnu. Det er 2 hanner.
Vores eneste problem, er at deres afføring lugter virkelig grimt. Ja afføring lugter, men dette er ekstremt!! og det hænger i hele huset. De fik Acana kitten tidligere og jeg må indrømme at jeg ikke kan huske om det var så grelt. Så skulle jeg købe nyt foder og faldt over Kingsmoor kitten. De æder virkelig meget af det. 2 "små" katte spiser en lille sæk meget hurtigere end vores 3 mellemstr hunde æder 12,5 kg hundefoder!!! De skider rigtig meget, men det er mørk ensartet og fast - altså pænt smiley
Tror I det er foderet?? Dåsemad får de sjældent. Måske de skal have det lidt hyppigere?? Jeg giver lidt råt kød, når jeg har det i køkkenet.
Det er virkelig ubehageligt at vågne til den lugt, den tager turen gennem vores ret store hus fra én af bakkerne. Måske I kan anbefale noget godt grus - gerne klumpende.

Håber der sidder nogle orakler som på hundegalleri, som mægtig gerne vil uddele erfaringer. På forhånde 1000 tak smiley

Louise

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ildelugtende afføring:-(
  • #1   19. feb 2014 Det kan godt være på grund af foderet, måske er lige netop det foder ikke godt for dine katte, selvom det er godt foder. Det ville være en god ide at give vådfoder et par gange om dagen f.eks. lux fra aldi til 5,50 kr. for en dåse. Det er godt foder.

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2014

#2   19. feb 2014 Tak Kristina!
    Jeg må finde noget andet foder indtil vores hundefoderfabrikant frigiver deres nyproducerede kattefoder (essential) i april. Måske jeg skulle gå tilbage til Acana eller prøve Applaws.
    Dåsefoderet køber jeg stort ind af næste gang jeg skal i Aldi. Har barealtid hold mig fra dåsemad pga risiko for tandsten. Da vi havde Russere, var det ikke noget vi gjorde i heller. Men de vil jo virkelig godt have det smiley

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2014

#4   19. feb 2014 Krista gid det var så vel. Her er det 2 unge hanner, hvoraf den ene er kastreret. Det er dog begge der lugter, så det er nok forkert foder smiley

• #5   19. feb 2014 Her har jeg i lang tid også fodret med kornfrit foder men to af vores katte har det med at få tynd mave af kornfrit så lige nu blander vi med iams hairball og det har gjort en stor forskel især for vores maine coon der heller ikke har så store problemer med hårboller mere.

• #6   19. feb 2014 Vådfoder er meget sundt og sætter sig ikke så nemt fast på tænderne som det tørre kan gøre. Herhjemme får de råt som det sidste inden jeg går i seng (jeg ser det som en tandbørste) da sener og knogler er godt til at holde tænderne rene.
    Derudover tilfører det våde ekstra væske til katten, katte er ofte alt for dårlige til at drikke nok og det kan vise sig som dyre problemer senere i kattens liv.
    Giv gerne vådt 2-3 gange om dagen, så meget de kan spise (start langsomt op) og så det tørre som "tilbehør" stående fremme hele dagen.

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2014

#7   19. feb 2014 Dejligt med nogle brugbare råd!!
    De har kun fået vådet et par gange om ugen. Det er svært at dosere da de skal spise det op, ellers bliver det "gammelt" og de vil selvfølgelig ikke have det. Jeg må prøve mig frem med mængden.

N9anna: Hvad bruger du som råt?? Jeg har bare givet kylling og fars og okseafpuds, når det er det vi har fået herhjemme. Vi har en Rigtig Hundemad i nærheden, men synes stykkerne er så voldsomme. Vi har tidligere fodret råt til hundene. At give råt ved sengetid ville være en rigtig god idé. Så er hundene lagt i soveværelset og kattene kan i fred og ro, løbe rundst og slå det ihjel smiley
    Jeg har endnu ikke set nogle af dem kaste op og det er ikke fordi de ikke vasker sig smiley Vores Russere kastede altid op. De blev vist fodret med Iams og Olivers dengang.

• #8   19. feb 2014 Glemte helt: jeg er glad for cats best öko plus grus. Det dufter af træ, fordi det er det det er lavet af smiley
    I lang tid har de fået kylling inderfilet, koteletter, mørbrad og hvad jeg ellers har kunne få på tilbud. HUSK AT DER IKKE MÅ VÆRE TILSAT LAGE (det er salt, sukker og vand usundt for både dyr og mennesker)
    Nu har jeg købt barf kød (hest, kanin, ko, lam, sild, kyllingehalse og daggamle kyllinger) hos maxsø.
    De er lidt tilbageholdende mht nyt, men de er begyndt at blive nysgerrige. Specielt Sofie er nysgerrig smiley
    Jeg smører nogle gange miamor pasta på, når de skal smage noget nyt for det elsker de virkelig smiley

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2014

#9   19. feb 2014 Tak!! Jeg må proviantere:-) De skal have hvad der skal til!! Vi er ved at sætte hus til salg og det ville være så ubehageligt, hvis kattene lige havde været på bakken når folk kommer og se på hytten;-)

• #10   19. feb 2014 Jeg kan kun lugte gaverne i et par minutter, hvis de dækker dem ordentligt smiley

• #12   19. feb 2014 Louise det er ikke nødvendigvis pga det er kornfrit at dine ikke fungerede på kingsmoor. Det kan være hvilket som helst af de ting der er i der har generet.
    Mine fungerer fint uden korn og det er der mange andre der også gør.
    Til gengæld skal mine ikke have for meget kylling. Hvis de får tørt med kylling, vidt med kylling og så rå kylling begynder de at klø sig, specielt Sofus.
    Endnu en grund til at mange anbefaler at blande flere tørfoder mærker og skifter med forskellige mærker vådt også.

• #14   19. feb 2014 Og det er jeg så uenig med dig i. Hvorfor skulle de have større risiko for nyresten med kornfrit??

• Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2014

#16   19. feb 2014 Dejligt med nogle input. Nu er der hentet forsyning at dåsemad i Aldi:-)
    Jeg kan umiddelbart tænke mig at det er foderet der gør det. Selvfølgelig bliver afføringen aldrig lugtfri, men dette stank er anderledes og meget voldsom og der kommer rigtig meget ud af dem!!!!
    Jeg går på opdagelse maxizoo og ser om de har noget der kan bruges:-)

• #17   19. feb 2014 Måske noget andet kattegrus også kan gøre en forskel f.eks tigerino eller extreme classic.

• #19   19. feb 2014 Ift grus, bruger jeg det der er Maxizoo's egne.. Det hjælper en del smiley

• #20   19. feb 2014 Zooplus har meget større udvalg end maxizoo.
    Jeg kan anbefale at undersøge diverse ting på dk siden og så bestille dem fra de siden. Så sparer du hurtigt en del smiley

• #22   19. feb 2014 Louise c, jeg har lige siddet og læst indholdsfortegnelser på omkring 15 forskellige tørfoder. Der er, så vidt jeg kan se, ingen sammenhæng mellem kornfrit og højere magnesium.
    Indholdet på dem jeg kiggede på (zooplus.de) varierede ml 0,07-1,2 der var kornfrit i begge ender og med korn i begge ender. Den med højest magnesium indhold var dog med korn også.

• #24   19. feb 2014 kender en som sælger prota 21. men hun fortalte faktisk at fordi der er så meget kød i foderet, så er der nogen katte som kommer til at lugte af det. Hun foder selv med barf til sine main cooner, og de kommer til at lugte mere pga for meget kød
    måske du bare skulle prøve at skifte foderet. tror nu ikke at du behøver at begynde at give dem vådfoder.

mine 19 rovdyr, får rc sterilised og ingen af dem (-en) lugter. De får smilla og bozita (fra zooplus) som vådfoder til aften.
    Har en som lugter mere, men han får en del ekstra vådfoder mm, da han er lidt tynd,men han dækker altså hellere ikke i bakken. men glemmer jeg lidt de ekstra potioner vådfoder, og han bare får kød, ja så er det faktisk ikke så slemt.

personligt går jeg kun efter foder med så lidt magnesium som muligt. Især når man har ordnet hankatte er det meget vigtigt.

problemet med zooplus og en del af de kornfri produkter, er at der ikke bliver skrevet hvor meget magnesium der er i. Derfor er det lidt svært at sammenlignede syntes jeg. Og det er jo i, det kan man ikke bare komme uden om, desværre

• #25   19. feb 2014 Hvis du kigger under analytiske bestanddele, på zooplus under det enkelte foder står der magnesium (og meget andet) på det meste foder. Jeg fandt kun 1 der ikke stod noget på ud af omkring 15...

• #26   19. feb 2014 Jeg bruger Applaws tør og våd fra Aldi. Vi har ingen gener med lugt, men mine 2 Cornish Rex, er så heldige at have deres eget badeværelse (gæstebadeværelset) med udsugning fra deres kattebakke.

profilbillede
  • Louise N
    Louise N Tilmeldt:
    feb 2014

#27   19. feb 2014
    Hanne: Cool!!!!!

Jeg må lige kigge magnesiumindhold når jeg tager i Maxizoo. Jeg gider ikke bestille fra udslandet denne gang. Vores hundefoderproducent, barsler med et kattefoder i april, og det vil vi selvfølgelig prøve. Det er gennem mange måneder prøvet af opdrætter og andre katteejere. Men passer det ikke til mine drenge, så skal de selvfølgelig have noget andet. Jeg må støvsuge maxizoo;-)

Af kattegrus bruger vi faktisk extreme classic. Det havde vi stor fornøjelse af da vi havde Russere, og da markedet er så stort, faldt vi med det samme for det "gamle velkendte" smiley Min Arthur (maine coon/skovkat) kunne godt bruge lidt mere sul på kroppen, og jeg er samtidig klar over at det er en "race" som vokser forholdsvis langsomt. Her vil vådfoderet nok også kunne gøre noget. Faktisk var der prisfald på Lux vådfoderet, så nu koster det det samme som den billigere vådfodervariant:-)
    er der en variant der skal foretrækkes eller er det en smagssag?

• #28   19. feb 2014 Det er vist en smagssag. To af vores fortrækker bidder i gele, smagen er ligegyldig. Den sidste er fuldstændig ligeglad han spiser både bidder og pate smiley

• #29   19. feb 2014 Det er helt klart en smagssag! Mine er fuldstændig ligeglade med om det er bidder eller paté, sovs eller gelé smiley

• #31   18. dec 2019 Altså... hvis du har en fertil hankat, så er det nok derfor det lugter. Hvor mange kattebakker har du? smiley

• #32   19. dec 2019 Vi har en hankat på Ca 6 mdr.
    Han får vådfoder 2 gange om dagen, og ellers en blanding af essential the jaguar, og purizon tørfoder.

Hans aff lygter da bestemt ikke af roser, men heller ikke direkte klamt.
    Vi bruger desuden tigerino, eller classic extreme i bakken.

Kommentér på:
Ildelugtende afføring:-(

Annonce