{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.766 visninger | Oprettet:

Mine katte er evigt sultne!! {{forumTopicSubject}}

Hej kloge KG hoveder!

Jeg har brug for idéer til, hvordan jeg skal håndtere min kastererede hankatte. De er ved at gå mig på nerverne, som følge af deres konstante plagen.

Landet ligger sådan, at jeg har to (ellers skønne) indekatte som begge blev kastererede tilbage i oktober. I starten mærkede jeg ingen forandring i deres adfærd, men jeg skal da lige love for, at de nu har ændret sig.

De er KONSTANT sultne - de plager, de springer op og stjæler mad (kan ikke engang vende ryggen til i 2 sek, uden at de hapser min mad). Når jeg rister brød, når jeg åbner køleskabet, når jeg selv spiser. Og det er SÅ irriterende. Er nået helt derud, hvor jeg lader min afmagt gå ud over dem, og det er jo ikke fair.

De får det foder de skal - fordelt på 2 portioner morgen og aften. Og indimellem giver jeg dem en lille snack i form af kattegodbidder. Men det er bare ikke nok. Jeg fodrer med dyrelæge ordineret foder, så jeg er sikker på, at det ikke skyldes, at de får forkert mad.

Hvordan opdrager I jeres katte til at kvitte madtyveriet?
Gode råd er velkomne - jeg er simpelthen ved at blive vanvittig!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mine katte er evigt sultne!!
  • #2   4. jan 2011 Du fodrer ganske enkelt forkert. De SKAL have adgang til tørfoder ad libitum - det skal ikke vejes af. Herudover kan du et par gange dagligt tilbyde vådfoder eller råt kød.

Så du ligger som du selv har redt ved at sulte dine drenge...skynd dig at sørge for at de ALTID har adgang til foder. katte er designet til at småspise 15-20 små måltider i døgnet.

• #3   4. jan 2011 vores katte har altid mad stående, klart de opføre sig sådan de er da sultne de små pus

• #4   4. jan 2011 De skal have foder til at stå hele tiden. På den måde kan de gå og nippe hele dagen. Normalt spiser katte mange gange i løbet af et døgn og ikke kun 2-3 gange som os mennesker. Husk at den dose der står på posen kun er vejledende og KUN er et minimum for at katten kan overleve. De fleste katte spiser en del mere.

• #5   4. jan 2011 Prøv at lade dem have adgang til tørfoder konstant. Og giv så vådfoder morgen og aften.

• #6   4. jan 2011 Det er sgi da klart, de stjæler din mad! De er da ved at gå til af sult. Katte skal have adgang til mad og vand døgnets 24 timer. En kat har en meget lille mavesæk og spiser derfor ekstremt mange gange om dagen. Ergo skal de altid have adgang til mad, så de selv kan administere indtaget.

Hvis de tager på, så giv dem et foder med mindre fedtindhold. Må man spørge, hvad foder du giver nu?

• #7   4. jan 2011 Jeg vil gætte på de er sulten og meget frække... Enten kan du give dem mere mad fordelt på eventuelt et par måltider mere så de er mætte eller have foder stående til dem døgnet rundt... Jeg har aldrig opdelt mad til mine katte og jeg har 4 stk lige nu og har haft både alm hus katte og skovkatte samt en enkelt maincoon... Jeg har altid haft tørkost stående døgnet rundt, det har mine forældre også, mine veninder osv til deres katte, og det fungere fantastisk...

• #8   4. jan 2011 haha, 4 indlæg på ét minut.

• #9   4. jan 2011 Er det efter aftale med din dyrlæge at du fodre 2ange om dagen eller er det noget du har læst på posen at de skal have den mængde mad hver dag, hvis det er den sidste løsning ja så er de skemaer lavet efter en " standart kat" altså så der bliver mest muligt ud af en pose kattemad, så lyder det jo lidt billiger desto flere fodringer man kan få ud af den.

Her har mine kastrater mad ad libitum, og så får de dåse mad ved siden af + godbidder.

Mvh michelle

• #11   4. jan 2011 Ja så kom i alle før mig igen igen. smiley smiley

• #12   4. jan 2011 Det er da klart at de er sultne når du fodrer sådan.
    Lad dem have tørfoder stående hele døgnet.
    Hilsen lisbeth

• #13   4. jan 2011 Er der slet ingen, der fodrer efter de der tabeller på pakken? 35g tørkost om dagen må mine få ifølge tabellen. Og det får de - derudover får de vådfoder en gang dagligt. Og det æder de altså i én og samme mundfuld. Skal man bare se bort fra den slags? Bliver de ikke fede?

• #14   4. jan 2011 Jeg fodrer med noget killingefoder, jeg har købt hos dyrlægen, da de begge er under 12 mdr gamle :o)

• #15   4. jan 2011 Får det da helt dårligt nu, hvis jeg har sultet dem :o( De ser ellers sunde og velplejede ud.. ØV

• #16   4. jan 2011 Jeg prøvede engang lige da jeg fik kat at dosere til dem, men det er slet ikke holdbart,

• #17   4. jan 2011 Nej vejledningen bag på pakkerne er nærmere vildledning - du skal altså lade dem spise alt det de kan. Katte bliver sjældent for tykke.

• #18   4. jan 2011 Jamen det er jo ikke gået værre end at du kan råde bod på det nu. Så nu er det bare frem med den store madskål. smiley

• #19   4. jan 2011 Tak for rådet - jeg fylder skålen med det samme smiley

• #21   4. jan 2011 Og bare rolig Mette.. Kan godt være de spiser helt tosset til og starte med, men det går over igen så snart de finder ud af der er mad hele tiden :0)

• #23   4. jan 2011 M&S: Det er præcis det problem jeg har! Håber den fyldte skål virker :o)

Dåse Slaven og: De sidder i hvert fald godt fast i madskålen pt smiley

• #24   4. jan 2011 ** 35g tørkost om dagen må mine få ifølge tabellen**.

Jeg har aldrig studeret de fodertabeller nærmere, men jeg bliver da forfærdet over, at en dagsration skulle være helt nede på 35 gram!!? Det er der vel ingen katte, der kan leve af?... højst overleve.
    Det er jo vildledende hvis der angives mængde efter kattenes vægt, for tænk hvis katteejere med undervægtige katte går efter de tabeller. Pyha.

Godt du vil fylde mad op i skålen nu. (Vær forberedt på at de nok vil overspise i starten - de skal lige vænne sig til, at der ikke længere er knapt med føde).

Chicabee **Katte bliver sjældent for tykke**.

Narhh, det er så ikke mit indtryk. Men da hellere lidt for rund end underernæret.

• #25   4. jan 2011 M&S: Jeg har 4 kastrater og der er ikke en der tikker, hverken når vi spiser eller når jeg laver mad...

Det eneste tidspunkt de tikker på er hvis jeg tager en gryde frem om eftermiddagen, så ved de jeg skal til og koge mad til dem...

• #26   4. jan 2011 M&S, Prøv evt. at give vådfoder flere gange dagligt.

• #27   4. jan 2011 Foreløbig succes her i hytten :o) har to stk spindekatte liggende i sofaen nu - og der er ingen, der tigger om at smage min is smiley

• #28   4. jan 2011 Jeg har 12 katte med fri adgang til foder...og kun vores 11 år gamle kastratpige er liiiidt vel tyk.

• #30   4. jan 2011 Super Mette, så bare husk og hold skålen fyldt, så er der forhåbentlig ro fra banditterne... :0)

• #31   4. jan 2011 Chicabee **Jeg har 12 katte med fri adgang til foder...og kun vores 11 år gamle kastratpige er liiiidt vel tyk.**

Alle mine katte er for tykke - (har godt nok kun to :))

• #32   4. jan 2011 Jeg har også 2 misser , den ene er helt fin, og den anden er nok lidt til den gode side.
    Men jeg er så i den uheldige situation, at jeg har 1 stk syg misser,den har fået en omgang steril blærebetændelse, så her står kosten på RC Urinary S/O moderate calorie. Og det er ikke sikkert at de kommer til at få andet end special kost resten af deres liv, men håber at han bliver rask ikke pga fodret men pga missen.

• Ginalina G
    Ginalina G Tilmeldt:
    nov 2020

Følger: 1 Svar: 1
    #33   25. nov 2020 Min hunkat har det lige sådan den har altid haft rigeligt foder du sulter dem ikke ... da min blev steriliseret startede hele det drama du oplever jeg var tvunget til at begynde at dosere det nye speciale dyrlæge foder ... for den kunne slet ikke finde ud af at administrere det og åd sig en pukkel til ... peb og løb på Bakken hele tiden fordi den fik ondt da den overspiste... nogle katte får hormon forstyrrelser efter de er neutraliseret... jeg har forsøgt at se om der findes noget naturligt der kan give dem mætheds følese ... for nu æder den også hundens mad ... tror den har taget 4 kg på ??

Kommentér på:
Mine katte er evigt sultne!!

Annonce