3.201 visninger
|
Oprettet:
Hvide hår i den sorte pels {{forumTopicSubject}}
Min ene kat Phoebe har fået en del hvide hår i hendes sorte pels, specielt på halen..
Er der normalt?
jan 2008
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 4 Emner: 41 Svar: 1.642
jan 2008
jan 2008
jan 2008
tro mig jeg har sandelig selv en løveklippet perser killing, men jeg trimmer selv, uden at katten skal i narkose........ når man plukker er det KUN KUN KUN KUN hvis man udstiller og der er her tale om FÅ hvide hår der sidder evt. i HELT SORTE pletter, og da udstilling = skønhedskonkurrence, så ser det alt andet lige pænest ud hvis de hvide hår er væk............læs nu da for pokker hvad jeg skriver
og de hvide hår er stadig helt normalt og ufarligt
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Men jeg har oplevet flere "sjove" ting på udstillinger, som efter min mening er helt groteske og som jeg personligt tager afstand fra. For mig er det mere end nok at være der en sjælden gang. Mine katte bryder sig bestemt ikke om at blive udstillet. Men jeg kunne jo give dem piller som nogle, til min forfærdelse, har foreslået. Og her snakker jeg ikke om zylkene og lignende. Heldigvis er det dog kun et par stykker der er totalt uden for pædagogisk rækkevidde. Heldigvis er de fleste af os der udstiller helt normale mennsker, der bare gerne vil fremvise deres race og være i selskab med andre lige så kattetossede mennesker.
jul 2010
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 23 Svar: 163
I dette tilfælde er der en del hår, så ville nok ikke klippe dem af... Hviklen gruppe ville man egentligt skulle udstille i ? Hun har ingen stamtavle, men er jo heller ikke huskat.. Er der en "blanding af racer" gruppe til udstillinger?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Du kan udstille i tica når det er en kat uden stamtavle. Du vil i så fald stille om i blanding-gruppen. Men prøv at se på der hjemmeside, hvordan reglerne er.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Utroligt hvad folk kan bilde sig selv ind, for at retfærdiggøre at plage deres katte for at de skal tage sig ud på en skønhedskonkurrence
jan 2008
glemmer aldrig engang i Ålborg, hvor jeg i smug håndfodrede en perser med kylling fra min sanwich.... den stakkels havde hverken adgang til vådt eller tørt.....
sådan noget går langt over min grænse.... men at hive 2 hvide hår ud.... det regner hverken katten eller jeg for noget særligt...i alt fald ikke min kat
jeg kunne give grumme grumme eksempler på hvad der gøres i den fanatiske udstillingsverden.....
jan 2008
NEJ udstillinger er for at få fastslået om ens kat kan leve op til standarden indenfor racen....og derfra kan man så overveje om den skal bruges i avl...... et EX1 på flere udstillinger, evt et NOM eller et BIV, BIS eller flere, kan give et fingerpeg om at katten er egnet til at lade gå videre i avl..... man skal også huske på psyken.... en kat skal kunne lide at blive udstillet....og Tango elsker det.... ellers var han nok ikke Grand International Champion....det kræver dog en del certifikater
jeg tør da slet ikke nævne at flere perseropdrættere også klipper/river de knurhår over øjenbrunene ud....klipper hårene af i en bue på ørerne og nogle drypper sågar dyrenes øjne så de ser mere åbne ud i deres udtryk....ja det er skammeligt, lad os endelig få focus på det så det kan blive stoppet.... men tro mig, der er udstillere der endog vil gå meget meget langt for at få en pokal med hjem
jan 2008
jeg er for ny til at lave ballade, perserverdenen er giftig nok uden
men hold da op hvor så jeg gerne at udstillere behandlede deres dyr med respekt og ikke lod dem sulte og tørste ½ dag fordi de senere skulle på scenen
jan 2008
jeg hr da katte der ville gøre sig super duper....men de bryder sig ikke om fremmede mennesker ....jamen jeg kunne da aldrig finde på at slæbe dem med på en udstilling....som før nævnet så skal det være til glæde for både kat og opdrætter
jeg skal på udstilling i Brædstrup her først i januar....men det bliver uden kat... hende jeg har der er værd at udstille, hun bryder sig ikke om fremmede...og så må jeg jo tage afsted alene....jeg byder ikke mine katte noget de ikke kan lide....længere er den ikke
jeg vil derimod se frem til at møde Tangos datter....Delight på udstillingen, og jeg er sikker på at hun vil nyde det lige så meget som hendes far gjorde da han var ung
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Det gør mig virkelig ked at høre
Jeg kan slet, slet ikke se hvorfor så mange udstiller. Personligt anser jeg katte for små børn med mild autisme, og det er sagt som generalisering, på trods af at jeg har en meget nysgerrig og kærlig kat. Jeg væmmes ved hele showet. Gå dog i strikkeklub i stedet og lad katten blive i fred derhjemme i vante omgivelser.
jan 2008
og de gør derfor alt hvad der er i deres magt for at få en pokal...og ja, det er sørgeligt, meget sørgeligt
Hvide hår i den sorte pels