{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvide hår i den sorte pels
  • #1   30. dec 2010 ja, det er helt normalt, bare husk de skal fjernes inden du tager hende på udstilling, da det ellers trækker ned

• #3   30. dec 2010 ja, det gør man som udstiller, de hvide hår er døde og katten mærker det ikke

• #6   30. dec 2010 Korrekt lotte, jeg hader at skulle plukke hvide uønskede hår, selv om jeg gerne udstiller... men det er stadig helt naturligt og gansk ufarligt.... som jeg skrev i mit første indlæg

• #11   30. dec 2010 Ej hold nu da op.... der er da forskel på filter totter og FÅ hvide hår
    tro mig jeg har sandelig selv en løveklippet perser killing, men jeg trimmer selv, uden at katten skal i narkose........ når man plukker er det KUN KUN KUN KUN hvis man udstiller og der er her tale om FÅ hvide hår der sidder evt. i HELT SORTE pletter, og da udstilling = skønhedskonkurrence, så ser det alt andet lige pænest ud hvis de hvide hår er væk............læs nu da for pokker hvad jeg skriver

og de hvide hår er stadig helt normalt og ufarligt

• #14   30. dec 2010 Jeg har da heldigvis en ganske naturlig race som ikke skal udsættes for den slags. Men desværre har haneben ret, der er nogen der går langt for at vinde. Jeg nøjes med at bade mine, selv om det er mig imod da det er en naturkat og derfor har en skøn og ikke mindst "rigtig" pels uden. Men da udstillinger er skønhedskonkurrencer, så er man jo mere eller mindre tvunget til at vasket sine katte plus meget mere. Heldigvis kan mine nøjes med et bad, hviis de da kommer det.
    Men jeg har oplevet flere "sjove" ting på udstillinger, som efter min mening er helt groteske og som jeg personligt tager afstand fra. For mig er det mere end nok at være der en sjælden gang. Mine katte bryder sig bestemt ikke om at blive udstillet. Men jeg kunne jo give dem piller som nogle, til min forfærdelse, har foreslået. Og her snakker jeg ikke om zylkene og lignende. Heldigvis er det dog kun et par stykker der er totalt uden for pædagogisk rækkevidde. Heldigvis er de fleste af os der udstiller helt normale mennsker, der bare gerne vil fremvise deres race og være i selskab med andre lige så kattetossede mennesker.

• #16   30. dec 2010 Tak for svar til jer alle, mit næste spørgsmål ville være om det i givet fald ville trække ned til en udstilling, men det har I jo også svaret på..
    I dette tilfælde er der en del hår, så ville nok ikke klippe dem af... Hviklen gruppe ville man egentligt skulle udstille i ? Hun har ingen stamtavle, men er jo heller ikke huskat.. Er der en "blanding af racer" gruppe til udstillinger?

• #17   30. dec 2010 Jo sus. der er skam regler. Og det med at dope katten er ikke tilladt, men det kan være svært at bevise. Og folk der gør den slags er jo osse gode til at skjule det. En ting er at bruge Bachs blomstermedicin men at bruge direkte beroligende på recept er noget helt andet. Men det skal så siges at det bestemt ikke er udbredt her i danmark. Men det forekommer.

Du kan udstille i tica når det er en kat uden stamtavle. Du vil i så fald stille om i blanding-gruppen. Men prøv at se på der hjemmeside, hvordan reglerne er.

• #18   30. dec 2010 haneben **de hvide hår er døde og katten mærker det ikke**

Utroligt hvad folk kan bilde sig selv ind, for at retfærdiggøre at plage deres katte for at de skal tage sig ud på en skønhedskonkurrence smiley

• #20   30. dec 2010 Tak Marianne N.... Og ja der er udstillere der går megeet meget meget FOR langt for at vinde.... selv har jeg aldrig været SÅ fanatisk.... det skal være sjovt, både for katten og for mig at udstille.....

glemmer aldrig engang i Ålborg, hvor jeg i smug håndfodrede en perser med kylling fra min sanwich.... den stakkels havde hverken adgang til vådt eller tørt.....

sådan noget går langt over min grænse.... men at hive 2 hvide hår ud.... det regner hverken katten eller jeg for noget særligt...i alt fald ikke min kat

jeg kunne give grumme grumme eksempler på hvad der gøres i den fanatiske udstillingsverden.....

• #23   30. dec 2010 Susan ja du kan tro ham jeg plukker bruges i avl, man kan få mange flere penge for en kiling hvis forældre har opnået resultater på udstillinger..... IRONI kan forekomme

NEJ udstillinger er for at få fastslået om ens kat kan leve op til standarden indenfor racen....og derfra kan man så overveje om den skal bruges i avl...... et EX1 på flere udstillinger, evt et NOM eller et BIV, BIS eller flere, kan give et fingerpeg om at katten er egnet til at lade gå videre i avl..... man skal også huske på psyken.... en kat skal kunne lide at blive udstillet....og Tango elsker det.... ellers var han nok ikke Grand International Champion....det kræver dog en del certifikater

jeg tør da slet ikke nævne at flere perseropdrættere også klipper/river de knurhår over øjenbrunene ud....klipper hårene af i en bue på ørerne og nogle drypper sågar dyrenes øjne så de ser mere åbne ud i deres udtryk....ja det er skammeligt, lad os endelig få focus på det så det kan blive stoppet.... men tro mig, der er udstillere der endog vil gå meget meget langt for at få en pokal med hjem

• #25   30. dec 2010 Susan...desværre er der ikke så meget focus på det....og med mindre vi står med klokkeklare beviser på en udstilling kan vi ikke gøre noget.... DET ER IKKE TILLADT ....men så længe inge har beviser og ingen "ser" noget...sååååå
    jeg er for ny til at lave ballade, perserverdenen er giftig nok uden
    men hold da op hvor så jeg gerne at udstillere behandlede deres dyr med respekt og ikke lod dem sulte og tørste ½ dag fordi de senere skulle på scenen

• #28   30. dec 2010 Tro mig.... Tango elskede udstillingslivet.... han blev dog sjældent plukket og han havde adgang til foder og vand altid... hvis man bare udstiller på kattens præmisser ser jeg intet forkert i det.....

jeg hr da katte der ville gøre sig super duper....men de bryder sig ikke om fremmede mennesker ....jamen jeg kunne da aldrig finde på at slæbe dem med på en udstilling....som før nævnet så skal det være til glæde for både kat og opdrætter

jeg skal på udstilling i Brædstrup her først i januar....men det bliver uden kat... hende jeg har der er værd at udstille, hun bryder sig ikke om fremmede...og så må jeg jo tage afsted alene....jeg byder ikke mine katte noget de ikke kan lide....længere er den ikke

jeg vil derimod se frem til at møde Tangos datter....Delight på udstillingen, og jeg er sikker på at hun vil nyde det lige så meget som hendes far gjorde da han var ung

• #29   31. dec 2010 "jeg kunne give grumme grumme eksempler på hvad der gøres i den fanatiske udstillingsverden....."

Det gør mig virkelig ked at høre smiley
    Jeg kan slet, slet ikke se hvorfor så mange udstiller. Personligt anser jeg katte for små børn med mild autisme, og det er sagt som generalisering, på trods af at jeg har en meget nysgerrig og kærlig kat. Jeg væmmes ved hele showet. Gå dog i strikkeklub i stedet og lad katten blive i fred derhjemme i vante omgivelser.

• #30   31. dec 2010 som med andre fanatikere helliger målet midlet....
    og de gør derfor alt hvad der er i deres magt for at få en pokal...og ja, det er sørgeligt, meget sørgeligt

Kommentér på:
Hvide hår i den sorte pels

Annonce