{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.422 visninger | Oprettet:

Maine Coon VS. Norsk Skovkat {{forumTopicSubject}}

Nogen er har lidt erfaring som kan hjælpe?
Hvordan er en Maine Coon ift. en Norsk Skovkat, sådan mentalt... Altså deres sind.
Vi vil gerne have en kat mere. Den vil primært blive kælekat og nok mest være indenfor.
Hvilken af disse 2 racer, vil i anbefale?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon VS. Norsk Skovkat
  • #1   6. feb 2006 Ja det kan jeg desværre ikke hjælpe med, da min er en blanding af de to racer! :o)

• #2   6. feb 2006 hej Lotte.
    Jeg har ikke meget viden om de raser... da jeg selv er har blandingskat. men May-britt har et hjemme opdræt af norske skovkatte er sikker på at hun ved noegt eller kan henvise dig til nogle ser ved om main coon også...
    Her er link til hendes profil (link fjernet)
    Kattekram karina

• #3   6. feb 2006 Nu har vi både en Maine Coon & en Norsk Skovkat.
    Vores maine coon er meget rolig og meget godmodig.
    Vores norske skovkat er en lille spirrevip med for meget krudt i r*ven.
    Mine forældre har også en norsk skovkat, hun er en rigtig kælepotte, men tager sig ofte nogle løbeturer rundt i huset.

Jeg har opfattelsen af (uden at gøre mig klog på det) at Maine Coon katte har et lidt roligere gemyt end norske skovkatte, ihvertigfal dem jeg har mødt.

• #4   6. feb 2006 Jeg har hørt denne lille sjove en.

Dæk et bord med glas tallerkner osv - tag hjemmefra 1 times tid når du så kommer hjem
    -Har du skovkatte så står alle ting som de gjorde da du forlod stedet
    -Har du mainecoon kan du finde det hele nede på gulvet, fordi de er så nysgerrige og skal undersøge det hele.
    Her i huset har vi mainecoon, og det passer på dem!
    Efter vi fik mainecoon har vi ikke vaser på bordet, for de står aldrig mere end 2 min - så er der en kat der kige skal pille blomsten op, vælte vasen osv c",)

• #5   6. feb 2006 Jeg syntes at I

A: skulle gå ind på de to klubbers hjemmesider for at læse om racerne
    www.norskskovkat.dk
    Info om racen
    www.mainecoonklubben.dk
    Racen

B: tage på en udstilling, snakke med forskellige udstiller af de 2 racer. Se på dem, hvad kan I bedst li osv.

Tage hjem og snak det igennem og tænk over det.

Når I så har besluttede Jer er det altid en god ide at besøge flere opdrættere af den race som I gerne vil ha.

Rigtig god fornøjelse

• #6   6. feb 2006 Ja har osse begge racer smiley Har altid sagt at jeg ik vil flytte ting væk fordi jeg har dyr (de skulle bare lære at de ik måtte være der hvor tingene var) men men men er blevet klogere efter jeg har fået Maine Coon :-)))

• #7   6. feb 2006 Vores maine coon har ALDRIG ødelagt noget, og han kan ellers godt finde på at sove på bordet og div andre steder.
    Vores norske skovkat har ødelagt en urtepotte.
    Synes faktisk det er ret godt klaret for de må være overalt i hele huset.

Kommentér på:
Maine Coon VS. Norsk Skovkat

Annonce