{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.387 visninger | Oprettet:

billeder af død kat.. {{forumTopicSubject}}

hej... smiley

jeg faldt lige over et album med en som har oprettet nogle billeder af sin kat efter den er død... altså jeg ved ikke om det bare er mig som er sart eller hvad.. men syns godt nok det er forkert at have billeder af sin kat efter den er død... men lige frem at ligge dem på internettet...

er jeg bare sart?? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  billeder af død kat..
  • #1   19. dec 2010 hvem har det ?

• #2   19. dec 2010 jeg må ikke hænge folk ud så det kan jeg desværre ikke fortælle... smiley

men hvad er din holdning til det??? smiley

• #4   19. dec 2010 altså det skal lige siges at de billeder der er af katten i det album er taget efter den er død.... ikke billeder fra da den var i live... :S

• #5   19. dec 2010 det er da forfærdeligt ..
    der er ingen der vil se på en død kat .
    og nej det er ikke kun dig der er sart så, for det synes jeg virkelig er forkert .

• #6   19. dec 2010 Lotte:
    Jeg tror hun mener at der bogstaveligt talt er billeder af en død kat.. smiley
    Jeg har ikke set dem, men umiddelbart synes jeg det virker noget malplaceret..

• #7   19. dec 2010 sofie: ja syns nu os det er forfærdeligt... blive godt nok meget stødt over at se dem... :S vil mene det er ret "sygt" at ligge billeder ind af sin kat når den ligger og er fuldstændig død... hvem vil dog forevige det?? :S

• #8   19. dec 2010 mette: ja nemlig.... smiley

• #9   19. dec 2010 Jeg har det ligesom Lotte og kunne ikke drømme om at oprette en kat der var død eller tage billeder af en kat der var død og så have dem på nettet. Jeg finder det morbidt.
    Når Gizmo eller een af den andre af mine ikke er længere, vil jeg slette den profil og måske lave et album med et par billeder. Jeg stemmer heller aldrig katte ind der er døde for længst. Men det er osse de eneste katte jeg stort set ikke stemmer ind.

• #10   19. dec 2010 marianne: det er vel os fair nok vil jeg mene... smiley

• #11   19. dec 2010 Du kan da bare lade være med at kigge i det :S

• #12   19. dec 2010 det kommer an på hvordan billederne er taget,syntes jeg.
    jeg har billeder af vores guldhamster efter hun er død og vi har lagt hende i "kisten",det er så fint,og det er faktisk rart at have syntes jeg.man kan ihvertfald se at hun var elsket :O)

• #14   19. dec 2010 jeg har også fundet 2 billeder af en kat herinde nu, han ligger lige så fint.
    ikke noget forkert,men kunne måske bedre forstå det hvis han var lagt i noget og man kunne se han evt skulle begraves eller sådan noget lignende,men fint nok for mig.
    han så ud som om han bare sov,ca.

• #16   19. dec 2010 ja,det har han,men det er da ikke slemt.
    nu har jeg lagt et par billeder ind af vores hamster som død,jeg syntes selv at det er fine billeder af et dejligt guldhamster.hun var min datters og det er min datter der har lavet hendes kiste.
    jeg kan ikke se noget galt i døde dyr,men det kommer an på hvordan man har lavet billederne,min mening

• #17   19. dec 2010 M& S - Så lad være med at kigge på dem :S Der er ingen der tvinger dig til det

• #19   19. dec 2010 I min verden er det respektløst og umoralsk

• #22   19. dec 2010 I miin verden er det netop et tegn på respekt man har forenet sin sidste tid sammen...

• #23   19. dec 2010 Kan du forklarer hvordan det er et tegn på respekt.

Jeg synes ikke der er noget galt i at tage billeder af ens kat mens den er død, måske kan det hjælpe en med at komme videre eller man har brug for at se det igen, men jeg kan ikke forstå hvorfor det er lagt ind til at alle kan se det.

Jeg ville ikke have at alle mennesker skulle kigge ind i min kiste mens jeg lå død

• #24   19. dec 2010 fint at man vil have et billede som evigt minde, men at sætte det på sådan en side som her bryder jeg mig ikke om.... jeg blev osse engang på en udstilling præsenteret for en masse billeder af en død kat i en kiste og må sige at det ikke just gavnede humøret, jeg kunne godt have brugt at manden ligesom havde ladet mig selv vælge om jeg ville se den eller ej....

• #25   19. dec 2010 nemlig...

• #26   19. dec 2010 Seriøst der står jo "kattens navn" mens han er død.. så du er jo advaret sys det er en flot respekt og gi sit dyr, han er vel ikke mindre værd bare fordi han er død

• #27   19. dec 2010 det ville være noget helt andet hvis det var en trafik drabt eller molestreret

• #28   19. dec 2010 mia: det er da meget fint man tager dem som minde til sig selv, men at ligge dem på internettet... det er altså ikke alle som vil se de billeder og børn tænker måske ikke lige over det inden de kigger billederne...

• #29   19. dec 2010 hvorfor opretter du så et billede profil med din kat, det er da meget fint man tager dem til sig selv.. pfth

sys virkelig folk går i små sko for tiden..

i kan bare lade være med og kikke på billederne og der er nogle der sys det er en go måde og sige farvel på og så kan man altid lige besøge sin kat herinde hvis man nu mister billederne andet steds fra..

• #30   19. dec 2010 Mia B: hvem er det lige du hentyder til?

• #31   19. dec 2010 mille som åbenbart ikke kan læse DØD KAT

• #32   19. dec 2010 rolig nu venner, vi lever i et frit land og har jo ret til at have vores egne meninger smiley altså hvis der står " død kat " ville jeg personligt springe over..... den jeg blev præsenteret for på udstilling engang kom der ingen advarsel før billederne blev vist smiley lidt ubehageligt synes jeg...

• #33   19. dec 2010 fair nok hvis der står en advarsel inden.... men nu spørg jeg og det er kun et spørgsmål for jeg ved det ikke..... må man godt oprette døde katte herinde ????

• #34   19. dec 2010 Kære venner.

Så stopper festen altså. Som jeg har forsøgt at forklare diverse brugere, som føler sig stødt, så er det oprettede fotoalbum ikke i strid med vores regler. Desuden, så står der jo som titel "Kattens navn, mens han er død". Så er det jo nemt nok lige at springe albummet over, hvis man ikke mener man har lyst til at se med.

Det er da beklageligt, at nogen er blevet kede af det. Mon ikke det er indehaveren af fotoalbummet som er mest ked af det, over at have mistet sin kat? Vi har alle hver vores måde at bearbejde sorg på.

• #35   19. dec 2010 det er da fint de har advarsler, men hvorfor ligge billeder inde af døde katte?`
    jeg forstår det ikke.

• #36   19. dec 2010 FORDI hvis nu de mister den på deres com så har de dem altid herinde.. sys det er fint man kan lægge dem herind hvis det skulle ske..

Jeg har sq da også mine ildere herinde hvis der skulle ske noget med min pc..

• #37   19. dec 2010 øhh okay?
    men så lige et andet spørgsmål?
    hvorfor tage billeder af døde dyr?

• #38   19. dec 2010 MINDER... hans sidste rejse

• #39   19. dec 2010 Hvis ikke der kan holdes en ordentlig tone, så slettes denne tråd!

Respekter venligst jeres meddebatører.

• #40   19. dec 2010 Som Camilla skriver så vær venlig at respektere jeres meddebattører!

Der er ingen grund til at kalde folk grimme ting,fordi de ikke deler jeres holdninger. Emnet kan sagtens debatteres sobert.

• #41   19. dec 2010 vil lige starte med at skrive at jeg spurgte om det var lovligt ??? netop fordi jeg ikke vidste det, det behøver i altså ikke blive så sure over...camilla og Diktatorisk HA iøvrigt mener jeg da der bliver talt med en pæn tone her selvom vi ikke er enige.... vi har altså ytrings frihed i dette land smiley
    de der har mistet deres kat har min fulde medfølelse.... har selv lige mistet ungernes kanin i en brand så vi kender godt til sorgen.... det er jo så bare forskelligt hvordan vi hver især tackler det og al respekt for det....

• #42   19. dec 2010 Thomas & Marlene - Der er blevet slettet en del indlæg hvor brugeren med albummet bliver kaldt lidet flatterende ting, og det er ikke nødvendigt for at debattere emnet.

Derfor kommer der et par henstillinger om at debattere sobert.

• #43   19. dec 2010 åhhh ok ja det er ikke ok smiley kunne jo af gode grunde ikke se de indlæg smiley

• #44   19. dec 2010 mia: man kan jo os gemme billederne et andet sted end på internettet... der er bla. en USB eller en harddisk.... man behøver ikke ligge dem herind for at man kan forevige at ens kat er død.... hvorfor os huske den som død og ikke for alle de gode ting den stod for da den var i live??

• #45   19. dec 2010 Jeg ville ikke selv tage billeder af mine døde katte. Tror at jeg ville blive ked af at se dem. Men vi er heldigvis ikke alle ens. Mht. til at lægge dem på nettet, så syntes jeg nu også at det er lidt underligt, fordi at vi herinde netop er så glade for katte, så bliver man altså lidt trist af at se en død kat;-(

Trådstarter har desuden bare stillet et spørgsmål og til jer der skriver at hun skal lade være med at kigge på dem, så er det jo ikke sikkert at hun vidste at katten på billedet allerede VAR død, da billedet blev taget. Jeg ville da selv tro at billederne var taget af katten imens den var i live, da jeg ikke troede at nogen ville tage billeder af deres døde kat.

• #46   19. dec 2010 anja: altså jeg troede godt nok det var en fejl da jeg læste den var død så kiggede selvfølgelig i albummet, men nej katten var skam død på de billeder... men som du os skriver så troede jeg godt nok heller ikke der var nogen som ville tage billeder af sin døde kat... :S

• #47   19. dec 2010 Nej, jeg syntes også at det er lidt bizart;-) Og deler samme holdning som dig.

Nogle gange stimler folk sig også samme og gloer, hvis der er sket en ulykke. Men når så de ser hvor slem ullykken er, så ville de ønske at de aldrig havde stillet sig op for at glo. Men vi mennesker er desværre bare så nysgerrige at vi nogle gange, vælger at se noget, vi måske tager skade af eller i hvert fald ikke ønsker at se. Skal lige sige, at jeg ikke mener at man ligefrem tager skade af at se en død kat, men de fleste vil nok gerne være det foruden:-)

• #48   20. dec 2010 der står jo han er død, hvorfor så gå derind, det er jo ikke en profil, men et ALBUM....jeg forstå ikke den harme...
    hvis man på forhånd ved at man har avertion ved at se en død kat, så hvorfor være ond mod sig selv....og hvorfor lave en tråd omkring det....
    Katten havde et super godt liv, og var højt elsket

• #49   20. dec 2010 Kan godt være det virker lidt underligt, X har oprettet billeder af sin elskede! kat, efter han er blevet aflivet, men jeg tror nu mere det er fordi folk har svært ved at forholde sig til døden. Et eller andet sted, så er det jo godt X har gjort det, for så kan folk se, at der ikke er noget farligt ved det, ved døden, katten ser helt normal ud, dens hjerte slår bare ikke mere. Der er ikke billeder af en kat der er kørt ned eller andet, så ikke noget uhyggeligt at se. Og som mange andre siger, så bliver der "advaret" om hvad albummet indeholder.

• #50   20. dec 2010 jeg lavede tråden som der os står for at hører hvad andre folk mener om man ligger de billeder på nettet....

• #51   20. dec 2010 Så fik du din vilje Mille - tillykke smiley

• #52   20. dec 2010 min vilje med hvad?? er de fjernet nu??

• #53   20. dec 2010 Jeg sad lige índ på en anden profil og så billeder af en kat og på denne kats profil stod der ikke noget om at den var død, men inde imellem de andre billeder var der så et billede, hvor den ligger i sin grav og er død. Jeg syntes da at det var lidt underligt, fordi at jeg ikke lige regnede med at støde på sådan et billede. Ved ikke om det er den omtalte profil. Men der stod RIP som en del af kattens profilnavn. Og har aldrig set billeder af døde katte under andre der også skriver RIP, så jeg regnede da ikke med at der var billeder af en død kat.

• #54   20. dec 2010 Jeg vil også sige det grænser til det morbide... Da min gamle kat skulle aflives, tog jeg nogle billeder af hende inden dyrlægen kom.... For at mindes hendes sidste dag hvor hun stadig var i live.... Men at tage billeder af en død kat, det kan jeg ikke forstå...

Kan ikke se det smukke i det...

• #55   20. dec 2010 enig med dig janni....

anja: det burde heller ikke kunne ske for der er hele tiden blevet nævnt i debatten at hvis der står i overskriften så skulle man forvente det... men det vil jeg nu ikke mene man bliver advaret om på den måde du fortæller... :S

der må jo åbenbart være flere som tager billeder af deres kat efter den er død... havde jeg godt nok ikke lige regnet med det var en af de ting jeg skulle se billeder af...

• #56   20. dec 2010 Jeg kan heller ikke forholde mig til det... det er for langt væk fra min tankegang.. og det siger meget..

jeg, hmm nej.. ej jeg.. ja tanker er heldigvis toldfrie

• #58   20. dec 2010 Susan H.
    men så skal det også lige at vi kommer også med vores meninger.
    & ja vi kunne nok springe dem over, men kan du ikke se det bizare i at ligge en død kat ind i sit fotoalbum?
    & grunden til den ene har lagt billederne ind, er for at minde om kattens sidste rejse, og hvis nu computeren nu gik i stykker?
    så havde personen dem herinde?

• #59   20. dec 2010 sofie: hehe hvor får du det godt formuleret... smiley når du skriver det på den måde kan man tydeligt se hvor forkert det er... smiley

• #62   20. dec 2010 Mille : haha smiley
    Ja, men er da glad for du startede den her tråd, for at se hvor forskelligt folk egentlig ser på det, og er helt overrasket over, at folk ikke kan se det forkerte i det.

• #65   20. dec 2010 Susan : Nej ved godt du ikke skrev vi ikke måtte have vores mening, og undskylder også for jeg skrev lige på den måde, men jeg kan simpelhen ikke forstå at du ikke ser det forkerte i det, hvad hvis din datter, eller søn hvis du har en, havde oprettet en bruger herinde, med sin kat, og kiggede rundt og så lige det galleri hvor der stod død kat, tror du så ikke de vil kigge i det? for godt være jeg er 18, men jeg er lige så nysgerrig som et 10årig barn.
    men synes du de skal se sådan noget?

• #66   20. dec 2010 Susan :

Det synes jeg at jeg gør klart, hvis mening er den forkerte.

• #68   20. dec 2010 Jesper H :

Ja men der er også visse grænser, og da alle kan se de billeder,
    synes jeg det er forkert, da man ikke ved hvad folk kan klare og se.

• #70   20. dec 2010 Susan :

Det er så rigtigt, men det hedder vel ikke de dødes kattegalleri?
    og mener bare når folk kommer ind på sådan et sted her, for at oprette sin kat, og smalltalk, burde man bare ikke ligge billeder ind af en død kat,
    synes det er fint de mindes om det, om de tager billeder af deres døde dyr, rager mig en papand! men ligefrem ligge dem ud på den her side, ser jeg ikke meningen med, og visse andre heller ikke gør.

• #71   20. dec 2010 jesper: så kan man jo ikke lade ens børn være nogen steder på nettet... så det syns jeg faktisk er lidt noget bæ og lukke ud... og hvis man ikke kan lade sine børn kigge på et galleri med katte hvor kan de så være på internettet???

• #73   20. dec 2010 enig med sofie...

• #75   20. dec 2010 Jesper : man regner da ikke med et KATTEGALLERI, ligger sådan nogle billeder ind,.
    & forældrenes ansvar?
    ja måske?
    men så burde ingen unge mennesker eller noget have en computer med internet, det kan du ligesom ikke undgå.

• #76   20. dec 2010 jesper: det er jo så åbenbart ikke alle steder man kan læse sig frem til at der er billeder af en død kat i det album... det har vi jo desværre hørt et eksempel om i denne tråd os...

• #77   20. dec 2010 Susan & jesper :
    vi kommer ingen vegne med den her snak, for vi har hver vores mening, som jeg respektere fuldt ud, så længe vi holder fast i vores mening, kan jeg ikke sige mere.

• #78   20. dec 2010 Hvorfor er I så bange for døden???? Det begriber jeg bare slet ikke.

• #80   20. dec 2010 Karina : vi er ikke bange for døden?
    men vi har vores meninger omkring der skal ligges billeder ud af døde dyr!

• #82   20. dec 2010 jeg er skam ikke bange for den... men behøver man ligefrem ligge billeder ud af det??? det er jo det samme hvis jeg besluttede mig for at ligge billeder ind af min gamle døde bedstefar... det hører sig bare ikke til sådan nogle steder... hvis man vil have billeder af sine døde dyr, så tag endelig en masse billeder men lad da lige være med at ligge dem på internettet...

• #83   20. dec 2010 jesper: jeg holder nu os i en pæn tone....
    det er da meget muligt den ikke var kørt over eller noget men den lå der med store livløse øjne (billedet var taget helt oppe i hovedet på den) og på det andet billede kunne man se hvor den var blevet stukket med nåle...

• #84   20. dec 2010 og ved godt vi ikke kan afskærme dem for alt, men der er jo ikke nogen grund til af frem provokere det... og det mener jeg man gør ved at ligge billeder ind at døde dyr hvor alle færdes både små og store...

• #87   20. dec 2010 Susan :
    Nej det var nu ikke for at omvende jer, selvom det kunne være rart i kunne se det jeg så, altså min mening smiley

og jo vi er her for at udveksle vores meninger, men synes bare ikke vi kommer videre.

• #88   20. dec 2010 Faktum er, at der stod på albummet det var en død kat, ergo lad vær at kigge. Er du forarget, så skriv til admin, det er det de er der for.

Døden er ikke farlig, den er helt naturlig, kan du ikke forholde dig til den, så læs en masse om det og gør dig klogere.

Den omtalte kat havde et super godt liv med en kærlig familie der gjorde hvad de kunne for den. Den fik en god afslutning på livet og det ønsker X at mindes. Der var intet skræmmende ved de billeder, så i min verden er det at overreagere. Du havde et valg om at kigge eller lade være. DU valgte selv at kigge, ingen tvang dig til det.......

• #89   20. dec 2010 & så irritere mig det lidt, i ikke kan se det bizare i det her.. smiley
    smil.

• #90   20. dec 2010 jeg tror bare vi er nød til at blive enige om at være uenige.... for på den anden måde ender det bare med at vi får en voldsom diskution ud af det her og der for fremtiden vil være en ubehagelig stemning mellem os... og det syns jeg ville være en skam bare fordi vi har forskellige meninger på det område...

• #92   20. dec 2010 karina: og hvad så i det tilfælde hvor man ikke bliver advaret??? men hvorfor er det man føler man skal ligge dem på nettet for at forevige den??? kan man da ikke bare beholde dem privat....??

• #93   20. dec 2010 Susan : true.

men sådan er det jo.

men kan du ikke se det forkerte i det? bare lidt?

• #95   20. dec 2010 Karina :
    øhm?
    ja?
    ved ikke lige hvad jeg skal sige til din kommentar.
    for kan godt forholde mig til døden, det er da slet ikke det, det handler om!
    det handler om man ikke ligger billeder ind af en død kat, som er min mening.

• #96   20. dec 2010 men karina syns det er lidt frustrerende at du bliver ved med at sige vi er bange for døden bare fordi vi ikke har lyst til at se billeder af døde dyr, for det jo ikke sådan det hænger sammen...

• #97   20. dec 2010 Der er en der har mistet sin kat, og så syntes jeg godt nok det er respektløs, at sidde og diskutere om billederne må vises i et album.
    Selvfølgelig må de vises, og jeg har set billederne, som jeg ikke kan se noget anstødeligt i.
    Det er da en god måde at mindes og huske sin kat på,
    Havde der ikke stået at den var død, tror jeg ikke der var nogen der havde tænkt nærmere over billederne, som er meget sobre.

• #98   20. dec 2010 m og s: præcis... smiley

• #100   20. dec 2010 dorte: det er da li så respektløs at begynde at ligge dem på nettet hvor en masse små børn kan se dem.... og det er da helt fint man gerne vi minde sin kat.. men der findes altså andre muligheder end at ligge billeder af den efter den er død på nettet...

• #105   20. dec 2010 susan: det er ikke alle som kan finde ud af at det kun er i denne debat man har forskellig mening, taler af erfaring fra andre gallerier, hvis folk ikke deler mening så kan de slet ikke fungere sammen. og det er skam bare det jeg prøver at undgå...

for jo jeg kan skam godt finde ud af at det kun er meninger....

• #106   20. dec 2010 Jeg er utrolig glad for de billeder jeg har på nettet ellers havde jeg mistet utrolig mange af dem. Alle der er lidt up too date bruger nettet, også til at uploade sine billeder, der går de ikke til i en brand eller bliver berørt af en computer der går i stykker. Ikke alle har en hjemmeside hvor de kan ligges.

Hvis man ikke bliver advaret, synes jeg man til fulde skal henvende sig til admin som så skal henvende sig til bruger, så der kan skrives i overskriften, hvad albummet også indeholder. Og er det billeder af trafik døde dyr, jamen så skal admin selvf gå ind og fjerne billederne. Altså billeder af en død kat. Så er det jo et valg folk tager om de vil kigge eller ej.

Jo mere vi mystificere døden og gør den ulækker, jo sværere bliver det også at gøre den natur, for det er den. Tænk hvis jeg syntes døden var ulækker og klam, så ville jeg dælme blive fyret lige på stedet. Jeg har rigtig mange gange været med at at vaske døde mennesker, så de var pæne når deres pårørende kom. Der er ikke noget mere fredsfyldt og så giver det god samvittighed, at de kom herfra i bedste stand og respekt.

Vi møder døden hver eneste dag og jo bedre vi forbereder vores børn på det, jo bedre vil de kunne takle det. Børn er også nysgerrige, hvilket kun er sundt. Igen det er ikke en splattet kat.

• #107   20. dec 2010 Susan :
    Kiggede lige endnu engang smiley

& jesper:
    jo men fordi man ser det på gaden eller hvor man nu ser det. behøves man da ikke se det på kattegalleriet .

• #108   20. dec 2010 jesper: jo det har jeg da, men hvorfor er det noget man behøver at vise frem på den måde?? og ja vi trækker på den med børn for det vil jeg mene er den mest væsenlige... har selv to stk og har da ikke lyst til de skal se sådan noget mere end nødvendigt...

• #114   20. dec 2010 jesper: altså jeg plejer nu at tage mine børn med hen hvor dyrene er levende... og nu har jeg personligt aldrig været på et zoologisk museum, men hvis man vælger at tage sådan nogen steder hen er det nu os lidt noget andet efter min mening...

• #116   20. dec 2010 altså ja selvfølgelig må folk da tage billeder... alt det de overhovedet gider af deres døde dyr men man behøver da ikke dele dem med resten af verden...

• #117   20. dec 2010 mille
    Det er da ikke respektløst at ligge dem på nettet. Døden er lige så naturlig som livet.
    Ved omtalte kat stod der netop, at der var billeder af en død kat. Det er op til den enkelte om man vil se dem, eller ikke.
    Ja, der er også børn på dette forum, men jeg tror altså ikke de tager skade af at se en død kat. Faktisk så tror jeg, at børn har et mere naturligt forhold til døden end mange voksne har.

• #118   20. dec 2010 fordi der vælger man selv at tage hen....

• #119   20. dec 2010 dorthe: ja det er muligt, men derfor mener jeg stadig ikke det hører sig til sådan et sted...

• #121   20. dec 2010 Giver mille ret : synes ikke det hører til her, på den her side.

• #124   20. dec 2010 Susan: jo man vælger selv at logge ind men man regner jo ikke li med at se billeder af døde dyr herinde...
    og jo det kan vi sagtens sige, det mener jeg os selv jeg har prøvet at give udtryk for da jeg skrev at jeg syns vi skulle være enige om at være uenig... fordi vi har forskellige holdninger til det her emne og vi bliver ikke enige på noget tidspunkt...

lisbeth: os glædelig jul til dig.. smiley

• #125   20. dec 2010 jesper: som jeg os skriver til susan så regner man jo ikke lige med at finde billeder af døde dyr herinde, da det jo er et galleri med folks katte (altså ved ikke med jer men jeg regner nu med at de er i live på billederne)

• #127   20. dec 2010 det muligt... syns nu os jeg har set del af det hele på de punkter men syns nu stadig ikke det er okay...

• #129   20. dec 2010 jesper: katten havde åbne øjne så det ligner ikke den sover... men os fair nok du hopper ud... for vi har alle ret til vores mening.. glædelig jul til dig.. smiley

• #133   20. dec 2010 Jesper :
    indlægget er slettet igen, og computeren stod inde på kattegalleri.
    må undskylde i blev stødt over det.
    og nej sætter ikke min kæreste til at skrive herinde.
    jeg kan sagtens selv stå for min egen mening, og holdning Jesper!

• #134   20. dec 2010 Susan :
    nu er jeg lidt træt at du skriver sophie, jeg hedder sofie.

• #138   20. dec 2010 Lisbeth, det ved jeg godt.
    men undskylder, også overfor hvordan min kæreste skrev!
    og skal nok stå til ansvar for det.

• #139   20. dec 2010 susan :
    hvad?

• #140   20. dec 2010 Så holder vi lige kammertonen, ikke også? Hvis ikke dette respekteres, så slettes hele tråden - næste indlæg som ikke viser respekt for meddebatører medfører sletning af tråden! Nu synes jeg snart der har været advarsler nok, så hvis det ikke snart tages til efterretning, så må det blive konsekvensen.

• #142   20. dec 2010 Selv tak Lisbeth og rigtig glædelig jul smiley

• #143   20. dec 2010 mille . - Jeg har lige kigget billederne igennem, og man kan ikek se stikmærkerne, han blev stukket 2 gange i leveren, de pletter man kan se er hans brystvorter..

Den manglende pels er pga foderallegi, og grunden til han blev aflivet..

Jeg tog billederne, for nu havde han hendelig fået fred, efter 2 års kamp, hvor foderet vandt mere og mere.. Jeg så min tro følgesvend i flere år konstant gå og klø sig uanset hvilket foder jeg brugte..

Det er en befrielse for mig at se på disse fredfyldte billeder, han fik fred og han har det godt nu..

Jeg ved ikke om du har oplevet et dyr blive aflivet hos en dyrlæge før, men man brguer ikke så store kanyler at se kan ses, det er samme størrelse kanyle som ved en vaccination..

• #144   20. dec 2010 Jesus christ, denne tråd er gået over gevind! Hav da for f..... jeres meninger og lev med at andre ikke er enige.

• #145   21. dec 2010 Anja J - Det gjorde jeg sådan set også indtil tråden her blev lavet, uden jeg var blevet kontaktet først

• #146   21. dec 2010 jeg kan ikke se der er noget galt i at have sine meninger og vise dem herinde, er det ikke derfor debatten er til?

• #147   21. dec 2010 Ja, det er ogsp lige nøjagtig det jeg pointerer. At folk har ret til deres meninger, hvad enten de syntes det er klamt at have billeder af døde katte eller om det ikke er klamt. Det her er jo bare det rene mudderkastning... Hvis folk vil have billeder af døde katte, så er der jo ikke så meget at gøre ved det. Og helt ærligt, så tager ingen af os jo skade af at se en kat der er blevet humant aflivet. Jeg ville ikke selv lægge sådanne billeder på nettet, men det er jo bare min holdning. Men fordi at andre gør det, tager jeg jo ikke ligefrem skade af det.

• #148   22. dec 2010 Der er sikkert ingen der tager skade af at se det.... Men nu er der rigtig rigtig mange børn herinde, og burde man ikke skåne dem så vidt muligt... Der er så mange andre sider på nettet man kan finde "grimme" billeder på... Burde kattegalleri.dk ikke være et "safe place"?

• #149   22. dec 2010 Jo, men jeg mener altså heller ikke at børn tager skade af at se en kat der er blevet aflivet af en dyrlæge. Det er noget helt andet hvis den er blevet ramt af en bil eller andet grimt.

• #151   22. dec 2010
    Der er så mange andre steder man kan se "ubehagelige" billeder... hvorfor skal kattegalleri høre ind under det?

Hvis folk vil se på døde dyr, så må i jo foreslå der bliver oprettet endnu et galleri ... dødedyrgalleri.dk kan det jo hedde...

Kan huske for nogle år siden, der blev der smidt billeder op af ca fire fortidligt fødte killinger der pænt var lagt op side om side... alle døde... alle deforme da de ikke var fuldt udviklede.... Der var der ingen diskussion om at de skulle slettes... De blev bare slettet i en fart....

• #152   22. dec 2010 Se det kan jeg godt forstå blive slettet, selvom det måske er dobbelt morals,
    men den omtalte kat der her bliver diskuteret var hverken deform, kørt over eller på anden hvis uhyggelig at se på, den var død.
    Holder stadigvæk på at børn ikke tog skade af at se X billeder, børn er nysgerrige af natur og det er sundt at være nysgerrig omkring livet hvortil døden også høre til. De kunne se på X billeder der intet farligt og uhyggeligt er ved det at være død.

• #153   22. dec 2010 Jeg har ikke set det omtalte foto, men hvis der ved fotoet står at katten er død, og det ikke er et foto der viser grimme kvæstelser eller lign, så har jeg svært ved at forstå, at det kan være så ubehageligt at se et foto af en død kat.

De sidste to katte jeg har mistet, (for mange år siden) tog jeg også billeder af efter de var døde ... nok fordi jeg havde svært ved at give slip på dem.
    Det ene af billederne er jeg glad for - min højtelskede Spip, der ligger i sin "kiste" - et minde om den smukke begravelse der fulgte lige efter billedet blev taget.

• #155   22. dec 2010 Så skidt med børnene....

Men jeg vil nu godt pakkes ind så... bare kald mig sart smiley
    Og jeg synes ikke den slags billeder hører ind under et galleri for katte.

• #156   22. dec 2010 altså jeg må slutte mig fuldstændig til janni....

lav en minde side et sted i stedet for at ligge dem herind...

• #157   22. dec 2010 Janni - Så lad være med at klikke dig ind i albummet :S Svære er det altså ikke.. Man vælger selv hvad man vil se, og hivs man vælger alligevel at klikke sig derind, så syntes jeg ikke man kan tillade sig og sidde og plapre om at man ikke vil se den slags billeder :S

• #159   22. dec 2010 koger i da stadig suppe på det ben...

der er advarsel om billeder af død kat, hvor svært er det at springe over

men jeg er sikker på at rottweiler nyder al den opmærksomhed i giver ham.....deroppe på hans lyseblå sky

Kommentér på:
billeder af død kat..

Annonce