886 visninger
|
Oprettet:
Gode katte racer? {{forumTopicSubject}}
Ja jeg ved godt at overskriften lyder lidt speciel XD
For selvfølgelig er alle katte racer gode på vær deres specielle måde
Det jeg mener med det er at nu er jeg blevet stor tilhænger af maine coon racen
Har selv to af dem herhjemme de er bare skønne
Så tænkte jeg på hvilket racer der måske er gode med maine coon kattene?
For på et tidspunkt skal vi have en ny misling
Så kunne det jo være meget sjovt lige at tjekke
Den skal være en semi langhårs kat
og det skal være en hun kat hvis det skulle havde noget at sige
dec 2010
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 4 Svar: 67
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 500
Bare lidt nysgerrig
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Det er ikke sikkert jeg vil have en anden race
Det ved jeg ikke rigitg endnu derfor har jeg lavet det her indlæg fordi jeg håber folk vil skrive en race ned og muligvis hvorfor de syntes den
Det kunne jo være meget sjovt at have lidt forskellige også
En hun kat fordi at næste gang vi skal have en skal det være en lege kammerat til nala som måske også vil jeg gerne havde en der kan være god mod hende
Nu hvor Bandit ikke rigtig er det mere XD
mar 2010
Det er klart
MEn nu er nala 2/3 år gammel ^_^
Så det er ikke fordi hun har fuld fart på hele tiden hun er mere en hygge misser
Men selvfølgelig leger hun også ind i mellem som coon'en er kendt for
Tilgengæld er der konstant knald på hendes søn Bandit men det er alt for meget for hende.
OGså fordi han er en stor killing nu og leger meget voldsom i forhold til hvad hun kan klare da hun er ret lille og spinkel på grund af fejl ernaring fra tidligere ejer
Derfor har hun også et meget specielt sind.
mar 2010
Er helt enig
Vidste intet om maine coon racen før jeg fik Nala hjem så begyndte jeg at finde informationer omkring racen og kan vurdere hun er meget race typisk
Hvad sindet angår, men alligevel er hun meget sky overfor fremmede og skal bruge en del tid på at se dem an før de er godkendt.
Lige nu ligger hun nederst i hirakiet herhjemme hvilket også gør at bandit lader det gå udover hende da han ikke kan takle Chili
Hun finder sig i utrolig meget fra hans side selvom hun dog løfte klogen når det bliver for meget.
Men er enig i måske vi skal dine en "voksen" kat til hende
mar 2010
Det er bestemt også en mulighed
Men så skal det være en af de større katte racer ellers er jeg bange for at den vil få nogle hug.
Han er ret voldsom i hans leg. og så er han også en stor mis i størrelsen
mar 2010
Planen var at hun skulle havde fået et kuld mere med faren til Bandit men han blev kastrat for nogle måneder siden da han begyndte at strinte hos ejerne
så derfor regner jeg ikke med hun skal havde nogle alligevel. desuden skal hun også være i rette form til det og er hun ikke lige nu desværre og der kan komme til at gå lang tid før hun er det
Hun vejer 3 kg.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
maj 2007
Følger: 14 Følgere: 119 Katte: 32 Emner: 58 Svar: 969
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Har en venninde der har maine coon og somali . Og de går også rigtig godt i spænd. Det er også ved hende vi har lært racen at kende .
sep 2008
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 34 Svar: 682
Hvis hun er lidt træt af ham, så tror jeg at det er en meget dårlig idé at få en kat mere ind i flokken. Tror ikke at nogen af dem mangler selskab og ved at gøre flokken større, kan du lave mere skade end gavn (siger ikke at det altid er sådan, men at det er en risiko).
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.015
Smuk og klog kat med en pels der stort set ikke kræver pelspleje
mar 2010
Jo det var det
Men som jeg også skriver i indlægget skal det heller ikke være nu.
Nala har stor glæde af Chili som hun virkelig holder af problemet er at Chili ikke deler samme glæde XD
Han er jo en ældre herre der helst bare sover spiser og skider som man siger.
Men der vil ikke være tale om en ny kat før vi enten har et større sted eller Chili ikek kan mere.
OGså vil det måske alligevel være Nala der skal havde nyt selskab måske i form af en voksen kat så hun ikke bliver ensom når Chili ikke længere er der.
Nala kommer fra en gård, hvor hun er fejl erneret og derfor kun vejer 3 kg, og er meget lille i størrelsen.
Udover det har hun måtte ligge og gemme sig på grund af børn der ikke ville lade hende være.
Hvilket er skyld i hendes specielle adfærd overfor andre mennesker
Dyr kan hun fint med (vi har også en hamster)
Der har jeg ikke oplevet nogle problemer overhovedet
Og hun finder sig jo som sagt i stort set alt.
Tak til jer andre for alle jeres gode forslag
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Jeg kan sådan set godt forstå at man måske vil have mere end en race når man vil have kælekatte
Jeg har selv et par racer jeg godt kunne tænke mig en udstilling´s kastrat, hehe...
Men det bliver ikke lige nu, jeg har nok at gøre/se til pt.
Der er SÅ MANGE lækre racer, så jeg forstår dig udemærket godt!
jun 2006
Følger: 71 Følgere: 71 Katte: 10 Emner: 147 Svar: 6.307
mar 2009
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 3 Emner: 18 Svar: 223
jeg har ikke se der er noget galt i at have forskellige racer så længe de fungere sammen, jeg har endda selv tænkt lidt på en 4. race
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.833
Så længe man tænker på sind og katten´s behov, så ser jeg bestemt ikke noget galt i at have forskellige racer
Der er jo sindsygt mange dejlige racer!
Gode katte racer?