{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.170 visninger | Oprettet:

Maine Coon folk hjælp :) {{forumTopicSubject}}

Bandit er nu 8 mdr gammel smiley
Han tager fint på hver måned vejer nu ca. 5 kg.
Han får Maine coon kitten foder.

Så er mit sprøgsmål hvornår er det okay jeg får ham over på maine coon voksen foderet?

For på selve kitten embalagen står der jeg skal vente til han er 15 mdr. men så tror jeg han bliver utrolig tyk smiley
Dan han er kastrat smiley

Og det tager jo også tid at vænne ham til det nye foder osv?

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Maine Coon folk hjælp :)
  • #1   16. dec 2010 jeg ville vente med at skifte til han er 1 år

• #2   16. dec 2010 Jeg ville fortsætte med killingefoderet, for kastrat eller ej, så er MCO'ens knogleudvikling først færdig i 2årsalderen.

Desuden ser han ud til på billederne at have en kraftig knoglebygning. Den giver også vægt og i mine øjne er han ikke for tyk.
    (Har opdrættet racen i 23 år).

• #3   16. dec 2010 Mega :

Han er skam heller ikke for tyk nu smiley
    Men hvis han fortsat tager omkring at kg på hver måned så bliver han det jo smiley

Men tak for rådet.

• #6   16. dec 2010 Jeg vil også vente med voksenfoderet... jeg har en neutraliseret hankat på lige godt et år og han får stadig killingefoder og kommer til det i et stykke tid endnu smiley

• #7   16. dec 2010 Omkring 1 års tid ca....

• #8   16. dec 2010 vi har givet vores 2 killinge foder til de har været omkring 1½ år gamle. og den ene var lidt buttet da vi stoppede med at give ham det, men tabte det hurtigt da han kom på alm. voksen foder. Så var jeg dig ville jeg bare fortsætte.

• #9   17. dec 2010 Jeg spurgte en sælger i en Poppy-forretning til råds om lige netop det samme og hun sagde at man bør give Maine Coonkatte killingefoder indtil 2 års alderen, men hvis han pludselig bliver for tyk, så få ham over på Maine Coon 31 voksen i stedet for. Min Toulouse fik kun killingefoder i et år, får han blev alt for tyk af det og er stadig liiiiidt for godt i stand*GG* Men han er også et værre madøre;-)

Felis F>> Hvad mener du med specielt killingefoder??

Maine Coon kitten er lavet i lidt større bidder, da Maine Coon nemt forsluger sig, fordi at de ikke tygger maden. Det gør min Toulouse hvis han får alm. foder. Men gør det næsten aldrig med Maine Coon foder fra RC.

Kommentér på:
Maine Coon folk hjælp :)

Annonce