{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Tess Snakker?? {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg ved godt at jeg stiller en masse spørgsmål, men kan ikke rigtig finde ud af om Tess opfører sig normalt. Hun ligger tit i fødekassen og "snakker" og kurrer (ligesom en due). Hun går også tit ud af kassen, men tror nu at det er fordi at hun har det for varmt i kassen. Men er det normalt at hun "snakker" så meget med den lille killing? Hun gør det mest, når hun har ligget derinde hos den i lægere tid og når hun har været væk fra den og kommer tilbage i kassen. Hun tramper lidt rundt og lægger sig to-tre gange, før hun ligger ordentligt, og der "snakker" hun som sagt alt imens.

Lige lidt info om den lille prinsesse. Jeg vejede hende i går klokken 14.00 og der vejede hun 99 gram og vejede hende så igen i dag, samme tid og der vejede hun 121 gram. Så hun har lige taget 22 gram på, på et døgn! Er bare SÅ glad!!!!

Mvh Anja.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tess Snakker??
  • #1   9. dec 2010 Hun er helt normal...

dejligt at det lille pus har taget sp fint på

• #3   9. dec 2010 Hej Anja, ja det er helt normalt at hun snakker med sin killing.

Prinsessen tager flot på, så der er vist ikke noget at bekymre sig over, Hun bliver sikkert en fed lille prop, men hun får jo osse alt mælken for sig selv. Jeg glæder mig til at se billeder når du engang får energi til det

• #4   9. dec 2010 Okay. Så er jeg mere rolig. Jeg blev nemlig selv lidt urolig over det, fordi at jeg fæler at der er noget hun vil have. Men hun slapper faktisk lidt mere af, hvis jeg sætter mig ovre ved kassen og snakker stille og roligt til hende og aer hende på maven.

Marianne> Jeg har lagt et par billeder ind i killingealbummet af den lille prop:-) Men jeg skal have oprettet hende hende herinde, når jeg har fået taget lidt flere billeder:-) men kan ikke lide at tage billeder af hende, for de bliver dårlige uden blitz.

Man anden kat Toulouse er meget interesseret i den lille killing og har gået ind i kassen til den to gange, imens Tess har været væk fra kassen. Så jeg farer jo hen og jager ham ud. men hvornår er killingen egentlig gammel nok til at møde Toulouse? Jeg er ikke så vild med at han går ind til den, for hvis han får lagt sig ovenpå den eller måske bider den, så kan den ikke rigtig gøre så meget. Han vejer trods alt 11 kg. så tror ikke at den lille ville kunne mase sig ud under ham*G*

• #5   10. dec 2010 Jeg synes du skal lade ham undersøge den lille pige og bare holde godt øje med hvad der sker, her de første par uger. Det er vigtigt at Toulouse får et godt forhold til den " bette ski" så bliver det nemmere når hun begynder at bevæge sig uden for kassen. Til den tid skal Tess nok sætte ham på plads hvis han bliver for hård ved den lille.

Glæder mig til at se hende vokse

• #6   10. dec 2010 Okay. Han har også været inde i kassen og hilse på lillepigen i flere gange i dag. Han begyndte dog at puffe lidt til hende med poten, og det var jeg altså ikke så glad for, så der blev han "smidt ud":-) Den "lille" vejede ved middagstid 142 gram, og har lige vejet den igen for en times tid siden og der vejede den 151 gram. Kan de tage for hurtigt på?? Syntes godt nok at det går vildt stærkt og den er også meget rund. Hvis Tess får puffet den om på ryggen, ligger den og maser for at komme om på benene igen, så tænker lidt på om den kan blive for tyk??? Den skal jo ikke slås for at få mad, så tænker lidt på om den ligefrem får for meget mad... Er bare helt forelsket i hende. Hun er så sød!

• #7   11. dec 2010 He he. det går hurtigt med den vægt og det tegner godt. "faren" ved at veje med "kort" tids mellemrum er at så kan vægten nemt blive lidt misvisende, da mislingen lige kan være kommet af med tis/afføring den ene gang og det er tæt på at den skal af med det anden gang. Så jeg vil anbefale dig kun at gøre det 1 gang i døgnet, så du ikke stresser over det. Det gjorde jeg førhen.
    Jeg mener ikke du skal være bange for at den bliver for tyk, den skal nok rende noget af det når den begynder at løbe rundt. Den første uge tog mine 3 i sidste kuld i gennemsnit 200 g på, den første uge, så jeg synes ikke du skal tænke på det. Det lyder som om både Tess og mislingen trives rigtigt godt.

• #8   11. dec 2010 Nej, jeg ved godt at det ikke er så godt at veje den hver dag, kan bare ikke lade være. Den vejer nu, hvor den er en uge gammel 168 gram, så den har taget 91 gram på. Det er jeg fint tilfreds med, da den ikke rigtig fik spist så meget de første to dage.

Er der egentlig nogen der ved hvorfor min overskrift er blevet rettet?? Er det admin'erne der gør det??

• #9   12. dec 2010 Den har taget flot på, Og med det du har været igennem kan jeg sagtens forstå at du vejer den hver dag. Du skal i hvert fald ikke blive nervøs hvis der er en dag den ikke tager så meget på eller slet ikke har taget på. Den må helst bare ikke tabe sig.

Ja det er sikkert en admin der har været på spil smiley

• #10   12. dec 2010 Okay. Nej, jeg ville også bare lige veje den hver dag i den første uge. Syntes at det er helt vildt at tænke på at den måske får øjne om et par dage!! Det går godt nok hurtigt:-) Tess har været lidt urolig og har båret rundt på killingen får at flytte den, både i går og i dag, men tror at det er fordi at jeg har haft en lampe tændt lige ved siden af fødekassen:-S Og læste lige i det blad Lis har "doneret" billeder til, at mormissen prøver at beskytte killingerne imod lys. Og det er selvfølgelig det Tess har gjort. Jeg vidste godt at de ikke måtte få for meget lys, og har også haft et viskestykke hængende over lampen, men der kom åbentbart stadig for meget lys ind i kassen. Jeg har nu slukket den, og hun virker meget mere rolig:-) Eller det tror jeg da.. Imens jeg sidder her og skriver "graver" hun stadig i underlaget i kassen:-S

Kommentér på:
Tess Snakker??

Annonce