Ovrepriser og ordnet forhold. Ovrepriser og ordnet forhold.
Tænker...........er der ved at gå inflation i salg at katte. Synes der er tilbøjlighed til at priserne fro race katte bliver højre og højre. Kan måske til dels forstå det hvis katten skal bruges til avl, men som kælekat....ja der er priserne lige høje nok.
Og nu når det skal være, undrer at manger opdrætter sætter krav op til hvad og hvordan forholdene skal være. Har svært ved at tro købere af racekatte - og almindelige katte - giver større beløb for en kat, alene for at mishandle dem. Nej vel.
På den anden side forpligter det også opdratteren at vise interesse for deres katte og deres nye hjem.
Ja så fik jeg lidt luft. God weekend.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.013
Jeg kender ingen andre der sælger noget - og dirkete sætter penge til.
Men er sammenligningen en staldkat tol en 50'er - ja så er det vel dyrt.
Mig bekendt kan ingen tvinges til at købe noget - so er det egentlig ikke ret nemt?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
At der bliver stillet krav, er desværre en nødvendighed. Vi lever i et smid væk samfund og tendensen er desværre osse at mange dyr ryger ud, osse selv om der er givet en "høj" pris.
Jeg er een af dem der har klausuler på mine salgskontrakter. Det har jeg af forskellige årsager. En kunne være at jeg ikke vil sælge til uautoriseret og ukritisk avl, så min race risikerer at blive ødelagt af fx arvelige sygdomme, som det er sket for nogle, desværre.
Når jeg stiller krav til en ny familie er det osse for at være sikker på at den race jeg nu har, passer til dem. Det skulle jo meget gerne blive en god oplevelse for både mennesker og kat. En kat kan sagtens blive 15 år eller mere. Så det er lang tid at binde sig for. Det er der mange der glemmer. Det kan du blandt andet læse flere steder her på KG hvor der er flere der skal af med en kat de har haft et par år eller mindre. Det kan være fordi køber finder en kærste der enten ikke kan lide katte er har allergi eller man får et barn og ikke længere har tid, ja muligheder er mange.
mar 2007
Følger: 31 Følgere: 26 Emner: 24 Svar: 1.698
dec 2007
Følger: 19 Følgere: 19 Katte: 3 Emner: 5 Svar: 500
Jeg er selv opdrætter, og hvis jeg "for sjov" skulle regne sammen hvad opdrættet har kostet indtil videre, så det det på den forkerte side af - (minus) 50.000 kr.
Det er dyrt at opdrætte, og maden, gruset, legetøjet, og dyrlægen stiger også hvert år, og eftersom vi dårligt kan dække vores udgifter, så jeg sagtens forstå, hvis man som opdrætter er nødt til at sætte prisen op.
Ovrepriser og ordnet forhold.