9.951 visninger
|
Oprettet:
Er min kat forkølet eller værre ? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Min kat går og nyser helt vildt. Er der nogle der ved hvorfor eller har nogle gode råd, så skriv endelig!
feb 2010
Følger: 20 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 42 Svar: 317
maj 2010
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 4
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
Du er nødt til at komme afsted til dyrlægen, da de som regel behandler mod efterfølgende sygdomme, som feks. lungebetændelse
Kommer du i kontakt med andre katte, skal du være opmærksom på, at du kan bringe smitten med til dem, så det bedste er at holde dig selv og dine katte i karantæne til de har været symtomfri i 14 dage
maj 2010
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
Hvorfor var den til dyrlæge for et par dage siden?
Er den alenekat - og kommer den udenfor?
Hvis den hverken er snottet eller har løbeøjne, KAN det være, den simpelthen har fået noget i næsen, og det kan også skyldes for tør luft i huset.
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
Grunden til at jeg spørger er fordi jeg har søgt på snottet katte o.l fordi min egen kat snotter og nyser (som når vi andre er forkølet), men hun er ikke sløj eller det der ligner. Jeg har læst en del tråde her inde om at katte ikke kan blive forkølet, men at det istedet er tegn på chlamydia, herpes, influenza, lungebetændelse og meget mere (kan også se der er nogen der har skrevet det i tråden her). Derfor bliver jeg jo lige pludselig meget bekymret for min kat, og ringer selv til dr.dyr. Her får jeg afvide at katte kan få en virus og/eller bakterie i luftvejene (som vi andre får når vi er forkølet), og det man skal holde øje med, er at luftvejene ikke stopper til, da katten da vil holde op med at spise. Men det svar stemmer jo ikke over ens med det der bliver skrevet her på KG! Derfor er jeg nysgerrig efter at vide hvad din dyrelæge svarede dig.
Michelle
maj 2010
Han var til dyrlæge fordi kattens værn havde fundet ham efter han havde været inde i en lukket butik (han var på en eller anden måde kommet ind og kunne ikk komme ud igen) vi havde flere gange reddet ham ud derfra, men sidst kom de før os. Han blevderfor tilset af en dyrlæge og de sagde han havde det godt. Han er alene kat, og har før hen været ude kat, men da vi lige er flyttet i ny lejlighed har vi holdt ham inde til ca. 1-2 måneder.
maj 2010
Jeg må indrømme at jeg ikk har været til dyrlæge med ham, men det fordi han dagen efter var meget mere frisk og han hele tiden havde spist meget og jeg havde givet ham godbidder med vitaminer og holdt ham igang, han nyser meget sjældent nu og han er helt frisk. Grunden til jeg ikk tog til dyrlægen var fordi vi lige var flyttet og tænkte han skulle falde til og fordi min svigermor altid har haft mange katte og derfor ved meget om dem, hun sagde vi lige skulle vente og se et par dage
Hvordan går det med din kat?
- Dennis
jun 2005
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 90
Er min kat forkølet eller værre ?