{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
808 visninger | Oprettet:

Bede om tavle på en forsvundet kat? {{forumTopicSubject}}

Ehm sagen er den at for snart over 2år siden købte jeg en Maine coon med stamtavle, jeg fik så 6mdrs betænkningstid omkring om jeg ville have hende med åben eller lukket stamtavle, men katten som min far skulle passe fordi jeg havde fået psykiske problemer og gik til psykolog en gang om ugen, stak desværre af, så jeg vendte aldrig tilbage til opdrætteren, hvilket ikke har været særlig pænt af mig, men nu er katten vendt tilbage til min far som ringede i dag 2år efter at den forsvandt!

Mit spørgsmål, kan jeg kontakte opdrætter også forklare hvordan og hvorledes og bede om at få stamtavlen? Hvis jeg overhovedet kan finde opdrætteren igen, fordi jeg har self heller ikke købskontrakten mere!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opvaskemaskine vil ikke tænde 750 kr.
  • Cleaning 2 weeks 1.200 kr.
  • Tilslut ny køkkenvask til afløb og samle aftræk fra emhætte 1.200 kr.
  • Tilslutning opvaskemaskine 400 kr.
  • Samle et homegym 3.770 kr.
  • Montering af gardin + bore et hul i loftet og opsætning af loftslampe 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Bede om tavle på en forsvundet kat?
  • #2   25. okt 2010 Det har jeg fundet ud af siden hen, men hvis nu hun har en tavle, kan den så genskaffes? Katten er chippet så håber lidt at jeg den vej kan finde ud af hvad hende som solgte mig katten hedder.. Hun var hvert fald bruger herinde engang, men kan bare ikke huske andet end at hun boede i en lille flække i NordJylland..

• #3   25. okt 2010 Altså ingen ved sine fulde fem venter med at bestille stamtavle - den fordyrres når killingen er over 3 måneder.

Så åben eller lukket betyder ingenting i den sammenhæng - det kunne man jo ha' skrevet sig ud af i kontrakten, for sådan en har du vel?

Det lyder temmelig muggent ...

• #4   25. okt 2010 Alt det vidste jeg ikke dengang!

Nej hvem beholder en kontrakt på en kat som har været væk i 2år?
    Håber lidt at jeg kan lokalisere opdrætteren ved hjælp af chippen, for håber at man kan se hvem der oprindeligt indførte den og den pågældende dyrlæge måske kan fortælle mig hvem jeg købte katten af!

Under alle omstændigheder besvares mit spørgsmål ikke, hvis der er en tavle at hente, kan jeg så få den?

Og I der opdrætter I kender rimelig meget hinanden ikke? Er der en mulighed for at I kender til en i Nord Jylland som har en handicappet datter og bor et stykke udenfor Ålborg? Det er det eneste jeg kan huske om hende udover at hun var lidt rund..

• #5   25. okt 2010 Du kan få stamtavlen har du stambogsnummeret.

Er katten over 10 måneder mener jeg ikke du kan få stamtavle.

Har du da forædrenes stamtavler? Hvordan vil du ellers kunne dokumentere det?

• #6   25. okt 2010 Jeg vil finde opdrætteren og håbe på at hun kan dokumentere det! Alle killinger som bliver født med en tavle (antager at den har en) må være registreret et sted også burde der ikke være mere i det

• #7   25. okt 2010 Det kunne jo lyde som en vis C.Kofoed.
    Isåfald er der ingen tavle at hente

Må indrømme jeg har meget styr på mine kontrakter.
    Selv dem der er over 20 år gamle, har jeg stadig.
    Jeg kan hurtigt finde en specifik frem.
    (men måske er jeg bare hysterisk med at have styr på mine egne kontrakter - og hvilke aftaler/kontrakter jeg har skrevet under på igennem tiden)

• #10   25. okt 2010 Felis F: Plejer man ikke normalt at søge stamtavle på en kat før man sælger dem? Nå men under alle omstændigheder så håber jeg på at finde ud af det, men tavle eller ej, det var en skøn kat som jeg bare er glad for at havet fået tilbage smiley

Kommentér på:
Bede om tavle på en forsvundet kat?

Annonce