{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.100 visninger | Oprettet:

At bade sin sphynx {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået en sphynx her i søndags, havde hende i bad men det brød hun sig godt nok ikke om, hvilket jeg også fik at vide af opdrætteren.

Er der nogen der har nogle råd til hvordan man vænner hende til det? Hun skal jo vaskes alligevel ret tit, så det ville da være synd hvis det skal være et helvede for hende hver gang.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring af hele lejligheden 250 kr.
  • Opsætning af 3 lamper 1.100 kr.
  • Klipning af kædelås 500 kr.
  • Fiks af strøm på badeværelset 600 kr.
  • Ophængning af spejl + afmontering af hylder 1.299 kr.
  • Rengøring af køkken 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  At bade sin sphynx
  • #2   20. okt 2010 Bruseren kan de færreste lide. En spand vand med rette temperatur og sænk hende langsomt ned i den

• #3   20. okt 2010 Det var heller ikke bruser jeg brugte, jeg fyldte en vaskebalje lidt op men hun ville godt nok ikke derned i smiley

• #5   20. okt 2010 Jeg prøver bruseren næste gang så og håber på det går bedre.

Har også set på youtube at nogle ejere bruger håndvask... Kan være det ville hjælpe?

• #6   20. okt 2010 Når den nu ingen pels har, er en vreden gulvklud så ikke nok?

• #9   20. okt 2010 Hmm ok, fik også besked på at kun vaske hende hver anden uge..
    men jeg vaskede hende i søndags, og hun lugter rigtig meget allerede igen. Er det normalt?

• #10   20. okt 2010 Skru eventuelt bruserhovedet af, så larmer den ikke

Jeg kunne ikke drømme om at sænke mine katte ned i en balje eller spand med vand, de ville da panikke fuldstændigt.

Jeg har et gammelt strygebrædt jeg sætter i brusenishen og så står katten på det, lige i den rette højde. Så kan jeg holde katten med den ene hånd og bruse/vaske katten med den anden.

• #13   20. okt 2010 **Hun skal jo vaskes alligevel ret tit**

Øh, hvorfor i alverden skal hun det? :S
    Hvis katten skulle blive snavset, så kan man vel bruge en vaskeklud...

vaske en kat hveranden uge... det er jo fuldstændig forrykt!

• #14   20. okt 2010 En sphynx afsondre som enhver anden kat fedtstof fra huden men da den ikke har noget pels til at optage dette fedt vil den få brune plamager der smitter af på møbler osv og som lugter rent ud sagt lidt af røv.

så kære felis og tinka her var det saglige argument for at vaske en sphynx hver anden uge da disse plamager udover lugt også kan give hudproblemer.

men det er da utroligt så kloge i alle skal spille på denne race som de fleste af jer aldrig har haft med at gøre.

• #15   20. okt 2010 Uanset hvor lidt forstand jeg har på sphynxer, så fastholder jeg, at det er forrykt at bade en kat hver anden uge. Hvis en våd vaskeklud som supplement til kattens egen tunge!, ikke kan klare at holde katten ren, så er der noget galt ... med katten.... med katteejerens lugtesans ... eller med at avle denne race.
    Bade en kat hveranden uge. Hold da op! :S

• #16   20. okt 2010 fandt dette link :

http://www.wikihow.com/Bathe-a-Sphynx-Cat

så hvis du kan engelsk så se og læs det ?

måske kan det hjælpe dig lidt ?

Kommentér på:
At bade sin sphynx

Annonce