{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.417 visninger | Oprettet:

Kan snart ikke mere - tis over ALT {{forumTopicSubject}}

Har en maine coon hunkat på 3½ år der efterhånden giver os grå hår. Hun er indekat, og ikke neutraliseret.

Problemet er, at hun tisser over alt efterhånden! Og nu er hun også begyndt at lave stort over alt, senest midt på køkkenbordet. Hun tisser over alt i huset, og vi har lige skiftet gulvtæppet på hendes værelse ud med trægulv, fordi tæppet var helt ødelagt. Det er efterhånden ligemeget om hun får p-piller eller ej, hun gør det lige meget hvad.

Hendes grusbakke står i hendes helt eget værelse, væk fra hunden, og gruset er helt frisk.

Et andet problem er, at hun ikke er til at børste medmindre hun er i løbetid. Det er uheldigt, men alternativet er en gang løveklip hos dyrlægen i fuld narkose, og har hun været igennem to gange allerede.

Hun er en rigtig dejlig kat ellers, men det er så ufatteligt opslidende at rense tis af gulvtæpper, køkkenbord, køkkengulv osv. plus det er dyrt når hun skal slæbes til dyrlæge 1-2 gange om året for at blive klippet, og når man er nødt til at skifte gulvtæppet ud på grund af hende. Jeg orker snart ikke mere.

Hvad skal vi gøre ved hende? Kæresten er næsten klar til at få hende aflivet efterhånden, men jeg vil så gerne finde en anden løsning. Vi har også snakket om at finde et nyt hjem til hende, fordi det måske er hunden hun ikke bryder sig om at dele hus med, selvom de efterhånden kan enes.

Jeg har virkelig brug for råd.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kan snart ikke mere - tis over ALT
  • #1   19. okt 2010 Hun er ikke neutraliseret fordi det eneste tidspunkt jeg kan børste hende er når hun er i løbetid. Hvis hun bliver neutraliseret, så kan det hurtigt ende med 2-4 gange til dyrlægen i året for at få hende klippet, og det er ærligt talt en dyr fornøjelse og det er hårdt for hende.

• #2   19. okt 2010 Hvis hun bliver neutraliseret vil du få en helt anden rolig kat...det I byder hende nu er simpelthen misrøgt. Få hende neutraliseret med det samme.

• #3   19. okt 2010 få den neutralliseret og evt en kammerat til hende.
    vi havde en hunkat der også virkede lidt småstreeset , men efter hun blev sterriliseret er hun bare blevet så rolig og alt strees er væk , hun er totalt livsnyder

• #4   19. okt 2010 Har bare fået at vide at det ikke altid gør nogen forskel at neutralisere katten, og hvis det er, så mister jeg min eneste mulighed for at børste hende. Jeg ved udemærket godt hvad det gør ved en kat at være i løbetid, og det skal så også siges at det er 1-2 gange om året hun er det. Hun får p-piller ellers.

• #5   19. okt 2010 Jeg vil gerne ha' hende. smiley

For mig virker problemet ikke såå stort...
    Hvis det var mig ville jeg neutraliser hende!
    Min hun MCO kat var så stresset og rundt på gulvet, at hun løb væk, og vi har ikke kunne finde hende siden.
    Det var en uge før hun skulle neutraliseres. Og nu regner vi hende for at være omkommet smiley :'(........

Det kan betale sig at neutralisere hende!!! hellere i dag end i morgen.
    Det er i hvertfald min erfaring.....

• #6   19. okt 2010 Jeg tror løsningen på jeres problem er meget simpelt!
    Få hende neutraliseret, en fertil hunkat kan skam være en rigtig strid madamme!
    Og at hun opføre sig som hun gøre, med ikke at ville børstes osv., er jeg ret sikker på ville blive beder når hun er blevet neutraliseret!
    Dem/den der har fortalt der ikke er den store forskel på en fertil og en neu. kat ved ikke hvad de/den har snakket om! smiley

• #7   19. okt 2010 britt - har brugt én slags sand det meste af hendes liv, men kan ikke få fat i den rigtige variant mere, og en anden variant af samme mærke kan hun absolut ikke lide. Det vi bruger nu har hun ikke haft problemer med før nu.

Har fjernet låget på hendes kattebakke, for har lidt på fornemmelsen at hun er blevet bange for den, for hun har overhovedet ikke brugt den det sidste stykke tid! Tror det hun gjorde før var afmærkning, men har på fornemmelsen at det her er fordi hun er bange for et eller andet.

Overvejer stærkt at få hende steriliseret.

• #8   19. okt 2010 få katten steriliseret, og oveni det, så få hende lige tjekket for urinvejslidelse.
    Du siger hun virker bange for bakken? Hvis katten har en urinvejslidelse, gør det ondt når den tisser, og den forbinder ikke tisseriet med smerten, men derimod tror den at det er bakken som gør hende ondt...

• #9   19. okt 2010 Enig med Chicabee. Få hende neutraliseret med det samme - og bed dyrlægen tjekke for blærebetændelse ved samme lejlighed! Overvej evt. at få hende klippet ned, nu hvor hun alligevel skal i narkose - og så skal du sørger for at børste fra dag 1 derefter, så hun finder ud af, at det ikke gør ondt.

• #10   19. okt 2010 Har ikke mulighed for en ekstra kattebakke, men hunden kan ikke komme i nærheden af den hun har.

Tror også hun bliver neutraliseret og klippet, og så tager vi den derfra!

• ditte d
    ditte d Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
    #11   19. okt 2010 gruset kan helt klart have en indflydelse på at hun lever alt uden for bakken. prøv med nogle forskellige varianter for at se om det hjælper (min tismis stoppede med at tisse udenfor bakken efter jeg prøvede vitakraft kattegrus)
    ang hendes hysteriske anfald, mener jeg helt klart at hun skal neutraliseres, og derefter tålmodighed masser af tålmodighed tag en børste og strøg hende 1-2 gange og stop, giv en godbid og prøv igen senere på samme måde. en god ting er at vente til hun slapper godt af inden du går i gang med børsten... jeg har en kat som jeg ikke kunne kigge i ører, give piller, tjekke tænder.. men efter 2 års tålmodighed kan jeg nu gøre alle de ting uden hun flænser mig. smiley faktisk er hun blevet så tryg at hun selv kommer over når der skal klippes kløer.

• #12   19. okt 2010 Neutraliser hende og gå igang med noget børste træning

• #13   19. okt 2010 Hvad gør man så når katten ikke gider godbidder?

• #14   19. okt 2010 Den kan vel lide dens foder så smiley

Trænning tager tålmodighed

• ditte d
    ditte d Tilmeldt:
    sep 2009

Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
    #15   19. okt 2010 Så finder man noget andet katten godt kan lide. en reje, lidt tun, noget legetøj, kæl med katten et eller andet som hun godt kan lide. min den ene kat elsker at lege med vand så efter vi har klippet kløer tænder jeg vandhanen og så plasker han rundt. de fleste herhjemme elsker catstiks så får de sådan nogle.

• #16   19. okt 2010 Hun er ret strid hvad det angår, for hun vil gerne smage på ting, men gider ikke at spise det! smiley Det eneste hun er helt fjollet med er cocio, men det er nok ikke så sundt (hun har ikke fået det, men tog sig selv den frihed at smage). Men må jo bare prøve mig frem.

Har også fundet en kattesalon en times tid væk hvor de trimmer uden bedøvelse, så det overvejer jeg lidt, selvom det er en lang tur.

• #17   19. okt 2010 Min mis var ikke neutraliseret før et stykke tid efter , og jeg havde bestemt samme problem med børstning ! Fik hende neutraliseret og nu er hun stille og rolig , PLUS jeg kan komme i nærheden af hende med børsten , hun er ikk glad for det , men står pænt .
    I øvrigt er hun os meget kræsen , og har brugt rigtig lang tid på at finde de rigtige godbider hun vil ha . 'Bøfstængerne' Fra Aldi (har hørt flere sige at deres katte er helt vilde med dem) Så måske det var en mulighed at prøve med dem ? '
    Men er stadig enig med de andre i neutralisering !

• #18   19. okt 2010 Tak for de gode råd! Tror også at hun skal steriliseres!

Hun er lidt sær hvad mad angår. Når jeg har spist havregryn, så elsker hun at spise de gryn der sidder op af kanten på skålen, men mælken gider hun ikke. Hun elsker leverpostej, flødeost og is, men kun hvis hun får lov til at slikke det af en finger. Ellers har det ingen interesse.

• #19   19. okt 2010 vi har en han kat på 8 han er neutraliseret og strinter rigtig meget nogen edr ved hvad vi kan gøre

• #20   19. okt 2010 Birgitte- Hvis en hankat først er begyndt at strinte, er det ikke altid den stopper fordi han bliver neutraliseret. smiley

• #21   19. okt 2010 nu ved jeg godt det ikke er en hankat, men jeg kan love dig for det gør en forskel a få den neutraliseret!! Min hankat var helt bims da han var fertil, jeg ville rigtig gerne have haft en kat efter ham, sammen med en af min svigermors langhåret hunkatte, men det kunne jeg mærke på ham, at det kunne han ikke holde til i hovedet, og jeg tror måske også det er det der er i vejen med din hunkat...

Jeg har fået en helt anden kat efter jeg har fået han neutraliseret, nej han vil stadig ikke børstes, men så er jeg grov og putter en krave på ham, også går jeg igang... det kan godt være det er ondt, men sådan er det, det er overstået i løbet af 15 min, hvor jeg har taget det groveste...

så er enig med de andre ring til dr. dyr imorgen og få en tid til a få hende neutraliseret

• #22   19. okt 2010 For mig er der kun en helt logisk løsning og det er at få hende neutraliseret. Men inden kan du prøve at skifte til en anden type grus.

En kat der ikke skal have killinger skal efter min mening neutraliseres og det er der flere gode grunde til. Ud og at du vil få en meget mere harmonisk kat, så beskytter du hende osse for p-pillernes ikke helt ufarlige bivirkninger. Og en eller anden dag kan du risikerer at hendes parringsdrift bliver så stærk at hun smutter for dig og kommer gravid hjem og måske endda osse med forskellige andre ubehagligheder. Ja, det vil sige HVIS hun da kommer hjem igen. Jeg ville ikke betænke mig i ret lang tid

• #23   19. okt 2010 Den var så helt nu britt J og Randi har helt ret i at det ikke er 100% sikkert at den stopper når den først er startet med at strinte.

Underligt med alle de forskellige opfattelser dyrlæger har, man skulle ikke altid tro at det var den samme uddannelse de har taget.

• #24   19. okt 2010 vores blev neutraliseret da han var 1 år og han var ik begyndt at strint er først begyndt på det inde for 6 månder

• #25   19. okt 2010 Stakkels kat smiley
    Det kan kun gå for langsomt med at få bestilt tid til neutralisering!
    Kan meget vel være at hun pga. hormonkuller har fået en stressbetinget urinvejslidelse oveni smiley så det bør hun også undersøges for.

• #26   19. okt 2010 birgitte A, det kan være en urinvejslidelse, så det ville jeg lige få tjekket, den kan også være stressbetonet.

• #27   19. okt 2010 Marianne- Nej, nogen gange skulle man sq tro de ikke havde taget den samme udd.!

Britt- Det er noget fis din dyrlæge siger! Han får mere ud af at blive neutraliseret nu, som killing! smiley
    Han slipper nemlig for alt homon-kulleret, som kommer når han bliver fertil, som så også er ret stressende for ham! han vil også hele hurtiger og kommer sig hurtiger ovenpå narkosen!
    Plus han ikke når at begynde at strinte og måske ikke vil stoppe igen pga. han bliver neu.
    Så du kan SAGTENS få det gjort nu mens han er killing, det er efter min mening også det bedste for ham.
    Og så tænker jeg lidt, hvis han kommer på den ide i en weekende, kan du så få fat i din dyrlæge?
    For er han først startet, så kan du godt regne med han ikke bare lige gør det 1 sted, hehe...
    Og det STINKER når en fertil hankat strinter, den lugt hænger længe i det som der bliver strintet på!

Birgitte- Enig med DK MISLING, ville være klogt at få ham tjekket så.

• #28   20. okt 2010 Det er fandme synd for din kat, den trives jeg slet ikke
    og du skulle nok også have læst om racen, inden du
    anskaffede dig en som har brug for pelspleje... smiley Og
    jeg synes heller ikke at man skal anskaffe sig dyr, hvis
    man ikke har råd til det, men det er jo bare min mening jeg
    lige fik luftet der. Men udover det, så ønsker jeg katten
    god bedring.

• #29   20. okt 2010 Ann V - nu må du stoppe. Har ikke nævn at vi ikke har råd - KUN at det er forbandet dyrt og desuden er det hårdt for hende.

Kendte til racen, men det har da ikke en fis at gøre med at damen absolut IKKE vil børstes. Hun er så hidsig at selv dyrlægerne er blevet overrasket.

Og bare til info, så er problemet med tisseriet løst. Det viste sig at hun var bange for lågen til kattebakken, så nu er den taget af. Hun bliver også steriliseret inden længe.

Synes måske du burde passe på med de forhastede konklusioner når nu du åbenbart ikke har læst det jeg har skrevet. Jeg vil kun min kat det absolut bedste, hvilket også er grunden til at jeg har investeret i børster til rigtig mange penge og kun fodrer hende med kvalitetsfoder.

• #30   20. okt 2010 Jeg synes bare at det er synd at hun ikke er blevet steriliseret
    fodi hun ellers ikker er til at børste, for det er ikke sundt for en
    kat, og der er jo andre løsninger end løbetid på en gang børstning.
    Plesen bliver også pænere på en steriliseret kat...
    Men godt at hun vil på bakken nu, jeg håber at hun holder sig
    til at bruge den.

• #31   20. okt 2010 Jeg vil mene at den viser tydelige tegn på den er fustreret, så vil sige som de andre. Du skriver den har sit eget værelse ? hvor meget er hun der ?

Min hun kat var en meget aggresiv dame før hun blev neutraliseret, nu er hun meget anderledes, så de kan meget vel ændre ædfærd.

• #32   20. okt 2010 **Og bare til info, så er problemet med tisseriet løst. Det viste sig at hun var bange for lågen til kattebakken, så nu er den taget af. Hun bliver også steriliseret inden længe. **

Fint at lågen er kommet af smiley Og hold nu endelig fast i beslutningen om at få hende neutraliseret! Det ER faktisk rigtig synd for katten at skulle gå i hormonkuller.
    En anden ting er, at gentagne løbetider kan føre til underlivsbetændelse.
    Så bestil snarest tid hos en dygtig dyrlæge, så I kan få den neutralisering overstået.

PS: Hvis hun har pelsknotter (?) så få hende barberet ned mens hun alligevel er i narkose, og træn så derefter (når stingene er taget) dagligt med børstning.
    Når alle pelsknotter er væk, så gør det ikke ondt at blive børstet, og hvis du går forsigtigt til værks med børsten, og respekterer kattens grænser, er der god mulighed for at du kan lære hende at blive børstet - og knotter kan holdes nede fremover smiley
    Jeg ved ikke så meget om klikkertræning, men lån evt. en bog om det, og brug klikker i børstetræningen.

PPS: Få hende også øretatoveret, når hun er i narkose. Det er en rigtig god sikkerhed at have, hvis nu katten en dag skulle smutte ud ved et uheld og blive væk.

Kommentér på:
Kan snart ikke mere - tis over ALT

Annonce