Kan snart ikke mere - tis over ALT {{forumTopicSubject}}
Har en maine coon hunkat på 3½ år der efterhånden giver os grå hår. Hun er indekat, og ikke neutraliseret.
Problemet er, at hun tisser over alt efterhånden! Og nu er hun også begyndt at lave stort over alt, senest midt på køkkenbordet. Hun tisser over alt i huset, og vi har lige skiftet gulvtæppet på hendes værelse ud med trægulv, fordi tæppet var helt ødelagt. Det er efterhånden ligemeget om hun får p-piller eller ej, hun gør det lige meget hvad.
Hendes grusbakke står i hendes helt eget værelse, væk fra hunden, og gruset er helt frisk.
Et andet problem er, at hun ikke er til at børste medmindre hun er i løbetid. Det er uheldigt, men alternativet er en gang løveklip hos dyrlægen i fuld narkose, og har hun været igennem to gange allerede.
Hun er en rigtig dejlig kat ellers, men det er så ufatteligt opslidende at rense tis af gulvtæpper, køkkenbord, køkkengulv osv. plus det er dyrt når hun skal slæbes til dyrlæge 1-2 gange om året for at blive klippet, og når man er nødt til at skifte gulvtæppet ud på grund af hende. Jeg orker snart ikke mere.
Hvad skal vi gøre ved hende? Kæresten er næsten klar til at få hende aflivet efterhånden, men jeg vil så gerne finde en anden løsning. Vi har også snakket om at finde et nyt hjem til hende, fordi det måske er hunden hun ikke bryder sig om at dele hus med, selvom de efterhånden kan enes.
Jeg har virkelig brug for råd.
apr 2007
Følger: 12 Følgere: 11 Katte: 4 Emner: 27 Svar: 156
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
jul 2010
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 1 Svar: 64
vi havde en hunkat der også virkede lidt småstreeset , men efter hun blev sterriliseret er hun bare blevet så rolig og alt strees er væk , hun er totalt livsnyder
apr 2007
apr 2008
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 1 Emner: 6 Svar: 25
For mig virker problemet ikke såå stort...
Hvis det var mig ville jeg neutraliser hende!
Min hun MCO kat var så stresset og rundt på gulvet, at hun løb væk, og vi har ikke kunne finde hende siden.
Det var en uge før hun skulle neutraliseres. Og nu regner vi hende for at være omkommet :'(........
Det kan betale sig at neutralisere hende!!! hellere i dag end i morgen.
Det er i hvertfald min erfaring.....
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
Få hende neutraliseret, en fertil hunkat kan skam være en rigtig strid madamme!
Og at hun opføre sig som hun gøre, med ikke at ville børstes osv., er jeg ret sikker på ville blive beder når hun er blevet neutraliseret!
Dem/den der har fortalt der ikke er den store forskel på en fertil og en neu. kat ved ikke hvad de/den har snakket om!
apr 2007
Har fjernet låget på hendes kattebakke, for har lidt på fornemmelsen at hun er blevet bange for den, for hun har overhovedet ikke brugt den det sidste stykke tid! Tror det hun gjorde før var afmærkning, men har på fornemmelsen at det her er fordi hun er bange for et eller andet.
Overvejer stærkt at få hende steriliseret.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
Du siger hun virker bange for bakken? Hvis katten har en urinvejslidelse, gør det ondt når den tisser, og den forbinder ikke tisseriet med smerten, men derimod tror den at det er bakken som gør hende ondt...
sep 2008
Følger: 1 Følgere: 4 Katte: 3 Emner: 12 Svar: 864
apr 2007
Tror også hun bliver neutraliseret og klippet, og så tager vi den derfra!
sep 2009
Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
ang hendes hysteriske anfald, mener jeg helt klart at hun skal neutraliseres, og derefter tålmodighed masser af tålmodighed tag en børste og strøg hende 1-2 gange og stop, giv en godbid og prøv igen senere på samme måde. en god ting er at vente til hun slapper godt af inden du går i gang med børsten... jeg har en kat som jeg ikke kunne kigge i ører, give piller, tjekke tænder.. men efter 2 års tålmodighed kan jeg nu gøre alle de ting uden hun flænser mig. faktisk er hun blevet så tryg at hun selv kommer over når der skal klippes kløer.
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
apr 2007
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
Trænning tager tålmodighed
sep 2009
Følger: 1 Katte: 3 Svar: 4
apr 2007
Har også fundet en kattesalon en times tid væk hvor de trimmer uden bedøvelse, så det overvejer jeg lidt, selvom det er en lang tur.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
I øvrigt er hun os meget kræsen , og har brugt rigtig lang tid på at finde de rigtige godbider hun vil ha . 'Bøfstængerne' Fra Aldi (har hørt flere sige at deres katte er helt vilde med dem) Så måske det var en mulighed at prøve med dem ? '
Men er stadig enig med de andre i neutralisering !
apr 2007
Hun er lidt sær hvad mad angår. Når jeg har spist havregryn, så elsker hun at spise de gryn der sidder op af kanten på skålen, men mælken gider hun ikke. Hun elsker leverpostej, flødeost og is, men kun hvis hun får lov til at slikke det af en finger. Ellers har det ingen interesse.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 9
okt 2009
feb 2009
Følger: 8 Følgere: 8 Katte: 3 Emner: 45 Svar: 229
Jeg har fået en helt anden kat efter jeg har fået han neutraliseret, nej han vil stadig ikke børstes, men så er jeg grov og putter en krave på ham, også går jeg igang... det kan godt være det er ondt, men sådan er det, det er overstået i løbet af 15 min, hvor jeg har taget det groveste...
så er enig med de andre ring til dr. dyr imorgen og få en tid til a få hende neutraliseret
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
En kat der ikke skal have killinger skal efter min mening neutraliseres og det er der flere gode grunde til. Ud og at du vil få en meget mere harmonisk kat, så beskytter du hende osse for p-pillernes ikke helt ufarlige bivirkninger. Og en eller anden dag kan du risikerer at hendes parringsdrift bliver så stærk at hun smutter for dig og kommer gravid hjem og måske endda osse med forskellige andre ubehagligheder. Ja, det vil sige HVIS hun da kommer hjem igen. Jeg ville ikke betænke mig i ret lang tid
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Underligt med alle de forskellige opfattelser dyrlæger har, man skulle ikke altid tro at det var den samme uddannelse de har taget.
dec 2009
Følger: 4 Følgere: 4 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 9
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Det kan kun gå for langsomt med at få bestilt tid til neutralisering!
Kan meget vel være at hun pga. hormonkuller har fået en stressbetinget urinvejslidelse oveni så det bør hun også undersøges for.
nov 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 7 Svar: 1.524
okt 2009
Britt- Det er noget fis din dyrlæge siger! Han får mere ud af at blive neutraliseret nu, som killing!
Han slipper nemlig for alt homon-kulleret, som kommer når han bliver fertil, som så også er ret stressende for ham! han vil også hele hurtiger og kommer sig hurtiger ovenpå narkosen!
Plus han ikke når at begynde at strinte og måske ikke vil stoppe igen pga. han bliver neu.
Så du kan SAGTENS få det gjort nu mens han er killing, det er efter min mening også det bedste for ham.
Og så tænker jeg lidt, hvis han kommer på den ide i en weekende, kan du så få fat i din dyrlæge?
For er han først startet, så kan du godt regne med han ikke bare lige gør det 1 sted, hehe...
Og det STINKER når en fertil hankat strinter, den lugt hænger længe i det som der bliver strintet på!
Birgitte- Enig med DK MISLING, ville være klogt at få ham tjekket så.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
og du skulle nok også have læst om racen, inden du
anskaffede dig en som har brug for pelspleje... Og
jeg synes heller ikke at man skal anskaffe sig dyr, hvis
man ikke har råd til det, men det er jo bare min mening jeg
lige fik luftet der. Men udover det, så ønsker jeg katten
god bedring.
apr 2007
Kendte til racen, men det har da ikke en fis at gøre med at damen absolut IKKE vil børstes. Hun er så hidsig at selv dyrlægerne er blevet overrasket.
Og bare til info, så er problemet med tisseriet løst. Det viste sig at hun var bange for lågen til kattebakken, så nu er den taget af. Hun bliver også steriliseret inden længe.
Synes måske du burde passe på med de forhastede konklusioner når nu du åbenbart ikke har læst det jeg har skrevet. Jeg vil kun min kat det absolut bedste, hvilket også er grunden til at jeg har investeret i børster til rigtig mange penge og kun fodrer hende med kvalitetsfoder.
jun 2009
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 9 Svar: 503
fodi hun ellers ikker er til at børste, for det er ikke sundt for en
kat, og der er jo andre løsninger end løbetid på en gang børstning.
Plesen bliver også pænere på en steriliseret kat...
Men godt at hun vil på bakken nu, jeg håber at hun holder sig
til at bruge den.
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
Min hun kat var en meget aggresiv dame før hun blev neutraliseret, nu er hun meget anderledes, så de kan meget vel ændre ædfærd.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.958
Fint at lågen er kommet af Og hold nu endelig fast i beslutningen om at få hende neutraliseret! Det ER faktisk rigtig synd for katten at skulle gå i hormonkuller.
En anden ting er, at gentagne løbetider kan føre til underlivsbetændelse.
Så bestil snarest tid hos en dygtig dyrlæge, så I kan få den neutralisering overstået.
PS: Hvis hun har pelsknotter (?) så få hende barberet ned mens hun alligevel er i narkose, og træn så derefter (når stingene er taget) dagligt med børstning.
Når alle pelsknotter er væk, så gør det ikke ondt at blive børstet, og hvis du går forsigtigt til værks med børsten, og respekterer kattens grænser, er der god mulighed for at du kan lære hende at blive børstet - og knotter kan holdes nede fremover
Jeg ved ikke så meget om klikkertræning, men lån evt. en bog om det, og brug klikker i børstetræningen.
PPS: Få hende også øretatoveret, når hun er i narkose. Det er en rigtig god sikkerhed at have, hvis nu katten en dag skulle smutte ud ved et uheld og blive væk.
Kan snart ikke mere - tis over ALT