Renlighed. {{forumTopicSubject}}
Hej.
Jeg har taget imod en Main coon fra min veninde der ikke ville have den mere da den ikke kunne finde ud af og bruge kattebakken. Nu har vi haft ham i godt 3 måneder og han har aldrig skidt udenfor bakken herhjemme.
Han er blevet rigtige god ven med vores den gamle kat på 3 år. Der er slet ingen problemer der.
Men igår opdaget jeg at der er blevet skidt stort set over alt i min lejlighed
ved ikke om det er den nye eller gamle. Men det virker underligt hvis det er den gamle da han aldrig har gjort det før. Jeg har skiftet kattegrus, men de går begge to gerne på kattebakken uden problemer. Men straks jeg ikke er hjemme, og jeg kommer hjem ligger der lorte rigtig mange steder
Hvad kan det være?? Har fundet ud af siden den nye kat (basse) Har skiftet hjem et par gange
og han er 1½ år. Men det er ikke sket før i de 3 måneder de har været sammen, og vi har haft den nye. Det er derfor jeg undre mig sådan hvorfor det sker?
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Emner: 68 Svar: 9.943
Hvis afføring er tynd kan det skyldes dårlig mave. Og så må der skånekost til.
Ellers kan det være, at bakken ikke er ren nok, eller for lille, eller katten mangler en ekstra bakke. Nogle katte foretrækker en bakke til stort en anden bakke til småt.
Eller det kan være stress over noget ... hvis der er sket et eller andet da han begyndte på det....?
*Jeg har skiftet kattegrus*
Altså til nyt mærke?... i så fald er det værd at prøve at skifte tilbage til gamle type grus igen.
Kan være at den ene kat har forstyrret den anden i bakkebesøg, mens de var alene hjemme. Synes du skulle anskaffe en ekstra bakke.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.562
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 40 Svar: 166
aug 2006
Følger: 40 Følgere: 37 Katte: 14 Emner: 14 Svar: 1.395
dec 2006
Selv om bakken er stor, bør du alligevel forsøge med en til (gerne uden top).
Det kan muligvis godt være fordi du har været længe væk at uvanen er startet ... hvis der ikke er blevet tømt bakke en hel dag, mens du var til stævne.
Men er katten kastreret?
aug 2007
dec 2006
At lægge "hilsner" rundt omkring er normal adfærd for fertile katte, så bestil du hellere tid til dyrlægen, så Basse kan blive kastreret snarest.
aug 2007
Bortset fra det. Hvem skal man endelig ringe til for og få ændret navnet på chippen katten har? Sådan at den er i mit navn
dec 2006
Det er rimelig billigt at få kastreret en hankat. (Få ham øretatoveret, når han alligevel er i narkose)
Mht. chip, så tror jeg, at det må være ligesom med øremærke. Det er den tidligere ejer, der skal give besked til det katteregister, hvor katten er registreret. HVIS det af en eller anden grund ikke kan lade sig gøre, så må dyrlæge eller katteregister vide, hvordan man så gør. Det er jo vigtigt at katten har de rette ejeroplysninger, HVIS den (gudforbydedet) skulle løbe væk.
aug 2007
Har købt noget andet kattegrus og en ekstre kattebakke nu må vi se om det hjælper. Der var skidt da jeg kom hjem igen
aug 2007
dec 2006
aug 2007
Renlighed.