552 visninger
|
Oprettet:
Neutralisering - Forberedelser {{forumTopicSubject}}
Hej,
Jeg skriver lige herinde, da de inde på Frederiksberg DyreHospital havde for travlt til at svare mig ordenligt.
Jeg skal have neutraliseret min Bellatrix, 7 måneder. Hvilke forberedelser skal jeg gøre mig inden og efter? Jeg har hørt, at de skal have andet mad, men skal dette ikke startes inden neutraliseringen så hun ikke får dårlig mave? Hvor længe skal man fortsætte med maden og må man skifte over til killingemad bagefter?
Håber nogen kan hjælpe. Bellatrix er en pige
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Inden neutraliseringen skal du ikke tænke på meget andet end at sørge for hun er fastet fra aftenen før, det vil *normalt* sige ingen mad efter kl ca 22:00, men gerne vand også samme morgen.
Efter neutralisering af unge katte, skifter de fleste til voksen-foder/foder for "youg neutered (male/female)".
Jeg synes du skal få talt ordentligt med dyrlægen eller veterinærsygeplejerske INDEN du afleverer hende; det kan ikke være meningen du skal have hjælp til den slags på internettet. Ring i deres telefon-tid og bed om ordentlig besked.
Jeg vil anbefale øre-tatovering/chipmærkning foretages samtidig, hvis hun ikke allerede er mærket. Også hvis det er indekat, så har du også mulighed for at tegne sygeforsikring.
Held og lykke med det
Pia, Chili & Charley
maj 2010
Følger: 1 Følgere: 1 Katte: 1 Emner: 51 Svar: 252
Jeg ringede derind for netop at få besked og vil bestille tid i morgen "Jamen hvorfor bestiller du ikke tid nu?" var hendes udmelding og så at jeg skulle skifte permanent over til mad som er beregnet neutralisering... Ej vel?!
i
feb 2008
Følger: 7 Følgere: 11 Katte: 6 Emner: 1 Svar: 145
Mine katte får Royal Canin Fit 32 hvor fedtindholdet er 15 % og de
gange hvor mine har skulle tabe sig lidt har jeg blandet med RC Siamese hvor fedtindholdet er på 10 % og store kroketter så de skal tygge lidt mere :o).
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 9 Emner: 17 Svar: 74
Ang. foder: Efter neutralisation har de fleste katte tendens til at tage på, derfor anbefales det at man skifter foder. Da din kat er ung har den sandsynligvis fået killingefoder indtil operationen og derfor kan du få problemer med vægten efter hvis den bliver ved med at køre på killingefoder. Jeg vil anbefale dig et foder til unge neutraliserede katte(male/female).
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Jeg har modsat problem, en kastrat der er for tynd, men det kan man ikke få specialfoder til.
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Har du fået kattens stofskifte undersøgt?
Fodrede du din killing med 'almindelig' voksen-foder, siden du ikke skiftede?
Tine J: Hvad får dig til at skrive: "For mig er det bare et salgstrick"? Hvad består "tricket" i?
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Neutralisering - Forberedelser