frustreret - frygteligt! -langt indæg! {{forumTopicSubject}}
jeg har 3katte, 2 hus/blandingskatte, katereret hankatte, waldemar på knap 1 - 1 !/2 år, gaffi på 6-7 år, og så snooby som er en somali, på nu 12 år, og det er en sterreliseret hunkat,
for 5 mdr siden, sendte jeg i go tro, 2 af mine katte i pleje, igennem en dyrevelfærdsforening, til en af deres godkendte plejefamilier. da jeg havde fået klage over for mange dyr, af en nabo som havde set sig sur på mig, -har i de 5 år jeg har boet der, ingen problemer haft..
valgte, waldemar og snooby, de 2 inde katte, som osse var de 2 mest sociale og tilpasningsdygte, og lod den sidste, som osse er van til at være udekat, blive hos mig, sammen med min hund. de skulle så være der til jeg kunne flytte til nyt styed, hvor jeg kunne være sikker på at at have dem alle..
sendte dem så afsted d18.3.2010, med ro isindet, og en lang venten på at finde et sted at bo, fandt endelig et dejligt sted med tilladelse til at have alle mine dyr, og i bedre miljø omgivelser for mig og min datter.
gaffi, fandt sig hurtigt godt til rette, blev mere kælen, og meget gladere, afslappet og aktiv, samt han begyndte at mijave, for første gang i de 3 år jeg har haft ham..
så kom den store dag, hvor jeg fik mulighed for hente mine 2 andre hjem..
da vi kom, ku hun ikke finde snooby, og fortalte at hun godt nok osse havde tabt pels, efter hun havde valgt at flytte ind til de hundevalpe, hun havde haft, da de var små, indtil de blev mere aktive (de sku nu være 12 uger, så må være 6-8 uger siden, hun mistede pels) og en af kattene havde tisset på hende, så hun havde fået bad. og at hun havde skidt i opvaske maskinen, engang imellem havde hun haft tynd mave. meget bekymrende oplysninger! snooby dukkede hurtigt op, efter jeg havde kaldt et par gange, det var ikke den samme smukke kat! waldemar gemte sig inde på et værelse, med hendes jævnaldrende raggdoll, umidbart ikke andet at se på ham.. hende der havde dem, har på intet tidspunkt kontaktet mig vdr disse ting..!!!!
da jeg kom hjem og fik kigget grundigt på dem, var det ubehageligt, snooby var ussel, en udmagret kat, vejede hende, kun 2 kg ud af de ellers 2.9kg, og med ringe pelskvallitet, mat, og ikke fyldig, hvor hun før havde fin, blank, og fyldig pels, og områder på siden/maven uden pels, og har tynd afføring. waldemar havde tabt sig fra 4.2kg til 3.8kg, og mat kedelig pels, hvor han før havde blank og fin pels, og så øjenbetændelse.
jeg tog dem begge til dyrlægen, i tirsdags d 17.8, det var søndag d 15, de kom hjem.. dyrelægen sagde at det alt sammen skyldtes stress, og dermed voldsomt syntes jeg!!
de sku bare ha nærringsrig kost, ro, og kærlig pleje, og evt feliway..
det gik udover dette, gik det ganske fantastisk godt, med alle kattene sammen, og mine nu 2 hunde.. (kattene har været vant til mange hunde i hjemmet, havde osse en som døde pga sygdom i dec. 09)
her i torsdags, skete der ligepludselig det at snooby angriber (hun har aldrig været aggresiv) waldemar, og i det får han smuttet ud (han var ikke udekat), der går 3 hårde dag før jeg ser ham igen, hvor han stod i busken i haven, jeg fik ham til mig og bar ham ind, sku lig til at se efter snooby så jeg kunne bære hende ud i udestuen, men hun flyver direkte på ham, totter over alt, og må daske til hende, flere gange, med foden, før jeg får hende væk fra waldemar, som får smuttet ud igennem et vindue på klem. heldigvis kommer han tilbage, men stritter imod, da jeg går ind med ham, snooby var da fortsat i udestue, jge må lave skifte hold fra stue og udestue..
om fredagen angriber hun så gaffi, flyver osse direkte på ham! og ser ham først ved garagen igen mandag. og må bære ham op og ind..
igår fik jeg båret både gaffi og waldmar igennem vindue til udestue, og lod vinduet være på klem, meget lidt. efter de havde været ude og rende, og snooby var i stue.. troede jeg!
efter jeg kom hjem og havde slappet lidt af, sku jeg i udestue oig åbne vindue så, de 2 ku komme ud.. men snooby var der inde, under sovesofaen lå gaffi skræmt og totter over alt!!
har siden skiftet rundt så enten snooby er i udestue, med lukket vindue og alene.. også gaffi og waldemar, som har det lige så godt sammen som før, i udestue med vinduet åbent, men har en datter der har venner osse, udestuen er hendes legerum!!
og hunde som osse blir lukket ind og ud af døren, har kun de valgmuligheder.. hundene, har der ingen problemer været med.. har 90 % af de samme møbler og ikke møbler fra kattehjem.. og dette er ikke holdbart for nogen!
har svært ved at sikre adskillelsen, og snooby har det frygteligt med at blive lukket ude alene, hun er en meget opmærksomhedskrævende, og social kat, og det er jo abselut ikke ro hun får på denne måde! hun er jo i ringe forfatning, og har behov for at komme sig, så hun igen kan være den aktive, og omgeængelige, og ellers flotte kat
samtidig, skal de andre 2 heller ikke skræmmes mere end de allerede er blevet, de har begge været, meget utrygge ved situationen..
jeg er så frustreret over hele situationen, jeg er græde færdig!!!
jeg ved ikke hvordan jeg bedst kan gribe denne situation an..
apr 2007
Følger: 37 Følgere: 36 Katte: 9 Emner: 19 Svar: 474
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Men skal du have nogen chance for at få flokken til at fungere igen, så skal du og din datter regne med at der kan gå meget lang tid inden det måske bliver godt igen.
Vægttabet lyder heller ikke godt og den tynde mave og dårlig pels. Det lyder som en blanding af voldsom stress og dårlig kost. Jeg ville nok give dem noget A/D foder fra dyrlægen blandet med noget rigtigt godt tørkost. råt kød med høj fedtprocent og så noget fed cremefraische 38% gerne med rå æggeblomme i.
Der er selvfølgelig osse det ubehaglige alternativ at få aflivet hunkatten, men jeg synes hun fortjener lidt tid, for at se om hun ændre sig til det bedre.
Jeg ønsker dig rigtigt meget held og lykke og håber at de små stakler falder til ro og bliver trygge igen,
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
frustreret - frygteligt! -langt indæg!