Hjælp, hun bider og ædelægger alt {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har en killing på nu 1,5 måned. Hun bider mig og kraser mig, jeg siger surt nej og nu er jeg begyndt at sætte hende ude på toielettet når hun gør det. Jeg kan komme gåene og så angriber hun mig, jeg har sår og bide mærker over det hele. Hun angriber også mine veninder når jeg har dem med hjemme, nogen gange kan jeg blive helt bange for hende. Hun ødelægger alt, jeg kan ikke ha lamper ståene så bider hun i dem eller vælgter dem, det kælder alt som står femme. Lige meget hvor meget jeg siger nej og fy og løfter hende op i hendes 'skind' . Jeg synes at hun er rigtig dejlig ud over de ting hun gør.
Men hvad mere kan jeg gøre for at hun ikke bider mig hele tiden?
Er det mig der gør noget forkert?
For jeg vil virklige gerne beholde hende. men det er snart umuligt.
Håber at hører fra jer.
Det skal lige siges at jeg haft to andre katte som var vidunderlig, der var ingen problemer..
Hun er en blanding af en huskat og norks skov kat
MVH LS
mar 2010
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 7 Emner: 71 Svar: 366
Er det forståeligt at hun leger.
Killinger leger i form af bid og kradsning fordi det er den måde de lære at slås og fange føde på igennem leg.
Og hvis så kun det er dig og hende er hun jo nød til at lege med dig.
Det er vigitg del af det at blive voksen for en killing og du skal derfor ikke straffe hende.
Jeg har selv en killing på 16 uger som stadig bider mig og kradser i mig og det gør noget mere ondt nu end det gjorder i starten.
Og det kan være rigtig irretrende men køb noget legetøj fx. en lege pind sådan en med en snor i så går det ikke lige så meget udover dig
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
Men hvis hun kun er 1.5 måned er hun da heller ikk gammel nok til at blive taget fra moren ? Der skal de være 12 uger - altså 3 måneder ? Det kan jo altså os ha noget og sige med hvorfor hun er som hun er ..
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
En killing bruger den aadfærd overfor sin mor og sine søskende - har den ikke andre - så bliver det dig.
aug 2009
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Der er to muligheder for at den kan udvikle sig til en nogenlunde normal kat:
1. du leverer den tilbage til sin mor og søskende, får den igen når den er MIDST 12 uger.
2. Du anskeaffer en ung kat der kan agere mor - og/eller en killing der er MINDST 12 uger.
aug 2009
jul 2010
Følger: 67 Følgere: 64 Katte: 7 Emner: 31 Svar: 1.206
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 10.085
JA, det ved Gud du gør noget forkert! Hvordan kan du tro, at en lille bitte killing, der i øvrigt er ALT for lille til at komme fra sin mor og søskende, kan forstå, hvorfor du behandler hende så dårligt
**Men hvad mere kan jeg gøre for at hun ikke bider mig hele tiden?**
Du kan aflevere killingern på et internat. Og det straks i morgen når det åbner!
aug 2009
Internaterne tager stadig ikk flere katte ind
Jeg sys hun skal aflevere den tilbage til sin mor , OMGÅENDE , det er fanme synd at den er taget fra moren , den dier da stadig i den alder :s
dec 2006
Jeg kan i hvert fald ikke tilslutte mig, at der skal flere katte i dét hjem! Synes godt nok det er frygteligt at læse om dyr, der bliver behandlet så dårligt. Og det er fuldstændig ligegyldigt om det er pga. uvidenhed eller whatever. Dyr skal behandles ordentligt!
jul 2009
Følger: 2 Katte: 1 Emner: 8 Svar: 20
Hvis det er sandt at din killing kun er lidt over 6 uger, synes jeg du skal prøve at finde en missemor med 2-4 killinger og se om hun ikke vil tage din killing til sig indtil at den bliver 12 uger og kan komme med dig hjem :).
Jeg ved ikke hvor du bor i landet, men ville sagtens kunne tage den til den bliver 12 uger, hvis du ønsker dette.
Hvis det ikke kan lade sig gør bliver du nødt til at købe noget forskelligt legetøj og lege med den, køb gerne nogle mus og prøv at lære den at fange dem. held og lykke med den bette, du kan bare skrive til mig i pb hvis du har brug for at snakke eller hjælp så vil jeg se hvad jeg kan gøre for jer.
dec 2006
Og jeg er meget ked af - og chokeret og vred over - at en 6 ugers killing bliver straffet. Og det vil jeg sg* have lov til at give udtryk for!
Sødsuppe vil da ikke hjælpe den killing. Det eneste der vil hjælpe den er at komme til killingekyndige mennesker. Og det er et flot tilbud Shelia H P kommer med.
Og Felis, Nemli' .
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
jul 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 2
okt 2009
Følger: 53 Følgere: 50 Katte: 1 Emner: 88 Svar: 1.835
feb 2010
Følger: 4 Følgere: 2 Katte: 2 Emner: 6 Svar: 46
hun står med et problem her og nu, hjælp hende med det istedet for fortiden.
Om katten så er 7 år gammel, det er stadig røv irriterende med en kat der kradser og bider i en. Jeg kan ikke komme hjemme hos et venne par jeg har fordi deres kat altid er så pisse sur og voldelig, og pludselig angriber en.
dec 2006
Konstruktive råd til, hvad man så kan gøre for at rette op på den adfærd trådstarter selv har været skyld i, katten har, vil jeg lade andre brugere om.
aug 2009
Hjælp, hun bider og ædelægger alt