{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.043 visninger | Oprettet:

Hjælp! Hunkat krader/bider {{forumTopicSubject}}

Hej kloge kattemennesker smiley

Nogle gange når man kæler med min kat Viji, og hun ligger og spinder, så lige pludselig, for hun et ganske kort flip. Hun springer nærmest frem og griber fat i armen med forpoterne (og kløerne!) og bider i armen. Nogle gange sparker hun også til hånden med bagpoterne (på samme måde som killinger kan finde på at sparke når de slås og leger). Hun lægger ørene tilbage/ud til siden imens. Hun stopper hurtigt igen, og man når ikke engang at skælle hende ud eller trække armen til sig. Det vare nok max. 1 sek. så skubber hun fra og vender rundt.
Hun gør det både hvis man bare aer eller klør hende, men nok mest hvis man gør det på maven. Normalt har hun dog intet i mod det.
Hun kan også finde på at springe på ens ben, når man bare kommer gående forbi hende. Der springer hun også op, sætter klør og tænder i og hopper ned igen.
Hun gør det både indenfor og udenfor, men jeg tror det er oftest udenfor.
Det er ikke nået hun gør vildt tit, men hvis hun lige har gjort det og man så kommer til hende igen 2 min. efter er sandsynligheden for at hun gør det igen større. Ellers går der nok nogle uger, en måned eller to imellem.
Det er ikke sådan at det bløder eller noget, man for bare et chok...

Nogle der har nogle råd til hvorfor hun gør det, eller har oplevet nået lignende??

Hun er ellers ikke aggressiv overhovedet!!
Hun bliver 5 år til okt. og er ikke steriliseret. Og så var hun den eneste killing i "kuldet"
Hun har vidst stort set altid gjort det, siden vi fik hende, hvor hun var 10-11 uger (ved godt at de skal være 12) !!

Hilsen Sarah

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp! Hunkat krader/bider
  • #1   22. jun 2014 det er når katten bliver opstemt, når man kæler med det
    har flere som godt kan finde på det samme. og kender flere som gør det samme.
    man skal lærer at holde lige 2 sek før at det kammer over.

så det er altså ikke noget farligt i det, man skal bare lære at læse katten. prøv at se på hendes hale lige før hun gør det.

• #2   22. jun 2014 Okay tak, men synes nu det kan komme lynhurtigt, fra hun ligger stille. Det er ikke altid man kan se det på halen... Og jeg tænkte også på om det kunne være fordi hun var utilfreds med noget?

• #4   22. jun 2014 Øhh hvad? smiley

• #5   22. jun 2014 Dén leger du er en mus der skal dræbes

• #6   22. jun 2014 Jeg tror der kan være flere grunde..

En grund kan være at hun er en af de katte der pludseligt får nok og da hun så ikke helt har lært hvordan hun skal gøre da hun var enekilling, så er der noget i katte-opdragelsen der har manglet, og så reagere hun promte med at angribe så du stopper..
    Du skriver også at det ofte er når du rører maven og det lyder til at det bryder hun sig ikke om, så det kan også forklare reaktionen..

Men det du skriver med at hun farer på dig udenfor når du går forbi, det kan enten være fordi den ser dig som en legekammerat og dermed gør det for at lege med dig..
    Men jeg tænker også på om der er en sammenhæng mellem at hun angriber og at hun er i løbetid???

• #7   22. jun 2014 Jeg synes det med at hun er enekilling lyder ret sandsynligt.
    Men for det meste vil hun gerne kløes på maven, og ruller også selv om på ryggen, nærmest som at opfordre en til det. Alle i min familie må godt klø hende på maven, men ikke fremmede eller gæster... Men det er vel meget normalt.
    Hun gør det jo både indenfor og udenfor, men jeg tror hun gør det mest udenfor, selvom der ikke er ret meget forskel.
    Og jeg ved ikke rigtig noget om det med løbetider, men hun gør det også når hun får P-piller. Men det er jo ikke så tit hun gør det..
    Sådan ligger hun ofte, og hun plejer at elske at blive kløet på maven smiley smiley

profilbillede
  • #8   22. jun 2014 Så kan det være at hun er kilden på maven..

Jeg havde en kat en gang han var kilden på maven, det vil sige han elskede at blive nusset på maven, men ramte man et bestemt sted så var han kilden og verfede en væk smiley

Nogle katte fungere ikke særligt godt med løbetider og p-piller og kan derfor godt blive aggressiv i de perioder hvor de er i løbetid, selvom de får p-piller så vil de stadig være påvirket af løbetiden, for det er noget hormonelt med katten, så jeg tænker lidt at det kan have en årsag..

Men enekillings syndromet kan bestemt have en medhjælpende årsag, derfor skrev jeg også at der meget nemt kunne være mere end en årsag til hendes adfærd, for det behøver bestemt ikke kun være ene grunde men kan være flere der til sammen udgår årsagen til adfærden..

Men så længe det ikke er på daglig basis og hun ikke skader dig, så gør det jo ikke så meget, måske kan du lære at læse de signaler hun udsender smiley

• #9   22. jun 2014 Tak for svar smiley
    Og nej det er ikke voldsomt eller gør vildt ondt, man bliver bare forskækket da det sker ret pludseligt. Min yngste lillebror på 9 er så ikke så glad for det, og min anden lillebror havde en ven med hjem hvor hun gjorde det. Han mente at hun var farlig og syg i hovedet..! Men få sekunder efter hun har gjort det spinder hun bare videre igen.

Hun har stortset altid gjort det (med ca. 1-2 mdr. mellemrum, det er dog meget forskelligt), og det er jo nok ikke alvorligt eller noget. Var bare lidt nysgerrig efter at vide om der var en grund... smiley

• #10   22. jun 2014 Hun har stortset altid gjort det (med ca. 1-2 mdr. mellemrum, det er dog meget forskelligt)

Og lige præcis det fortæller mig at det har noget med hendes løbetid at gøre..
    For en hunkat er generelt i løbetid hver 20. dag, dog kan der i nogle perioder gå lidt længere mellem dem, så det passer jo ret godt..

Dine lillebor og hans venner må jo så blot lade være med at kæle katten på maven, så undgår de jo hendes angreb..

Fordi en kat ligger sig på ryggen og viser mave betyder ikke at den absolut vil kæles på maven, men blot at den har det godt..

• #11   22. jun 2014 hende her nusser man hellere ikke på maven - også selv om at hun viser den pænt frem

hun er dog ordnet. er en ældre dame på 10 år

profilbillede
  • #12   23. jun 2014 Det er langt fra alle tøser, der bryder sig om at blive nusset på maven. Min den ene angriber omgående, hvis jeg vil røre hende der. Det samme gør en enkelt af mine drenge.

• #14   23. jun 2014 Hun plejer som regel at elske at blive nusset på maven, det er kun enkelte gange hun ikke vil. Og hun kan også finde på det selvom man klør hende andre steder eller at man bare går forbi hende.
    Det med løbetiderne passer ret godt. Så kan det jo også være at hun springer en eller to løbetider over, hvor hun ikke lige gør noget. Det er jo kun noget der sker ret sjældent.
    Min bror og hans venner mener det nu mere for sjov og griner af det. Viji står jo bare og ser så selvglad og stolt ud bagefter...
    Vi har også snakket om at få hende steriliseret, men vi ville gerne prøve at have killinger først. Det har vi så også fået flere gange. Hun har nok fået sit sidste kuld i år..

Tak for svar alle sammen smiley :D

Kommentér på:
Hjælp! Hunkat krader/bider

Annonce