{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
862 visninger | Oprettet:

Killinger under terassen .... ! {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg er helt ny her - vi skulle slet ikke ha' haft katte nu, men en tilløber har fået killinger under vores terasse mens vi var på ferie...!

Vi kendte Medalje - som vi kalder hende - inden vi tog på ferie. Hun kiggede forbi en gang i mellem før, men har aldrig fået mad el.lign. Heller ikke da vi kunne se hun var gravid før ferien.

Men efter ferien var hun noget forkommen, og så gav vi hende altså mad - undenfor. Og så dukkede killingerne op ugen efter. Efter hvad vi kan regne ud må de være 4 uger nu - der er 3 nuttede killinger.

Altså pludselig må vi igang med at lære om katte smiley

Vi giver killingefoder, og de er begyndt at nippe til det.

Nå, nu til spørgsmålet ... vi er temmelig sikker på hvem der er faderen til killingerne - de ligner nemlig. Han kommer forbi en gang i mellem og spiser af Medaljes mad når vi ikke ser det (ellers jager vi ham væk) - men hun lader han gøre det.

Han kigger også imellem ned hvor killingerne er.

Men er det sikkert? Er det normalt at faderen er med undervejs mens killingerne er små?

/Niels

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Killinger under terassen .... !
  • #1   12. aug 2010 Det er meget forskelligt om hunnerne vil have det. Min hun ville bestemt ikke havde hannen i nærheden, men andre herinde har nærmest hannen som en barnepige for de små smiley Hvis Medalje lader ham komme tæt på, så er det helt ok.

Super at høre at i tager jer af dem, men vær obs på hun snart går i løbetid igen, og så kommer der et kuld mere. Så jeg ville nok købe p piller i en vis fart smiley

• #2   12. aug 2010 Hej Niels

Tillykke med katten og killingerne. Dejligt, at i vil i gang med at lære om katte, det er herlige dyr, jeg kunne ikke leve uden at have selskab af katte.

Er i sikker på det ikke er en af naboernes katte, der har valgt at føde hos jer? Jeg synes i som det første skal 'fremlyse' hende, fx sedler med billede af hende ind i brev-sprækkerne og hos købmænd/supermarkeder i nærheden og evt i lokal-avisen. Check hende for øretatovering (og evt chip, men det kræver at hun kommer forbi dyrlægen, der kan scanne hende).

Hvis ingen henvender sig, vil jeg anbefale at hun neutraliseres (og øretatoveret/chippet og vaccineret) hurtigt, så i ikke pludselig står med endnu et kuld killinger.

Vil i beholde alle killingerne?
    Under alle omstændigheder bør (skal) de også vaccineres, ring og tal med dyrlægen om hvornår han/hun anbefaler, nu i ikke kender vaccinations-status på mor-katten.
    Held og lykke med dem
    Pia, Chili & Charley

• #3   12. aug 2010 Hej - og mange tak for tips'ene.

Vi har også tænkt på at hænge sedler op. Da hun var meget forkommen da vi kom tilbage fra ferie, så jeg tror ikke hun har en ejer (hun hoppede ind ad vores vindues kl 5 om morgen dagen efter vi kom hjem).

Hun skal klart neutraliseres/chippes/vaccineres men vi er ikke sikker på hvornår det er så smart sålænge killinger er så små (p-piller?? det må lige undersøges).

Killingerne (Knald, Knop og Krudt) kan vi ikke beholde, men de skal nok blive vaccineret.

Medalje beholder vi nok - som udekat (da jeg desværre er allergisk). Jeg tænker at lave en isoleret krog i skuret til varme / mad med en chip-kattelem så kvarterets andre katte ikke også fodres.

• #4   12. aug 2010 Du er da en dejligt sødt menneske Niels. Det er desværre ikke mange der vil gøre som dig. Jeg synes det lyder godt med at indrette skuret. Få Medalje neutraliseret ellers kommer hun bare med flere killinger.
    Stort kram fra os

• #5   12. aug 2010 Jeg ville give p piller indtil killingerne flytter hjemmefra og derefter neutralisere.

• #6   13. aug 2010 Mange tak igen.

Ok - så man kan godt give p-piller mens ungerne stadig diger. Fint. Jeg må til dyrelægen med hende.

• #7   13. aug 2010 Du er da en venlig sjæl. Bed lige dyrlægen om at scanne hende for chip, når du nu er der. Er hun chippet, kan ejeren findes frem til via danskkatteregister.dk eller inges kattehjem.
    Du kan sagtens give p-piller, og når killinger får nyt hjem, så får du hende steriliseret, som de andre også siger. Du kan evt. få Medalje steriliseret i samme omgang som du vaccinerer killingerne.

Kommentér på:
Killinger under terassen .... !

Annonce