{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.727 visninger | Oprettet:

killinger og øremidder, hvornår? {{forumTopicSubject}}

hej kg smiley

jeg har 3 stk 4 ugers killinger, og har for et par uger siden fået fortalt i maxizoo (skulle have kattemælk til kattemor), at man ikke kan undgå, at killinger får øremidder. Nu er det jo lidt længe siden, at jeg fik det fortalt, og kan derfor ikke huske, hvornår er det, at man skal til dyrlægen med dem, for at få det tjekket og givet dem noget mod det?

har tjekket på www.netdyredokter.dk symptomerne:
Hvad er symptomerne på øremider?

* Kløe i ørerne x
* Hovedrysten x
* Store mængder tørt, sort ørevoks
* Rød og irriteret hud i øret
* Kløe andre steder på kroppen (det ses sjældent) x

der hvor jeg har sat kryds, er det jeg har observeret hos killingerne. kan det så være at de allerede har dem? fik også fortalt hos maxizoo, at man kan se noget sort i ørerne på dem. men det har jeg ikke set endnu, og jeg tjekker dagligt.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  killinger og øremidder, hvornår?
  • #1   6. aug 2010 Hmmm

Jeg har aldrig haft øremider hos killinger . Det var da et udsagn at alle killinger på et tidspunkt får øremider.
    Man skal høre meget inden ørene falder af.

• #3   6. aug 2010 Tror nogengange man skal tage det de siger i div petshops med et gram salt, de har altså ikke uddannelse til at rådgive indenfor sygdomme hos dyr. Dine katte får kun øremider hvis de bliver smittet.
    Hvis du er i tvivl om de har øremider skal du forbi dyrlægen da det er recept pligtig medicin mod øremider.

• #4   6. aug 2010 okay

tak for jeres svar. jeg er ny til det med katte, så jeg ved ikke så meget om sygdomme og sådan noget endnu smiley

• #5   6. aug 2010 Det er da utroligt hvad dyrhandlere kan finde på at fortælle kunderne. Jeg eller rettere mine katte har aldrig haft øremider. Men de havde vel et eller andet de lige skulle have solgt. Krummer ofte tæer når jeg har stået og lyttet til de såkaldte råd kunder har fået og hvad de bliver prakket på, der ender med at koste en formue. Ting deres kæledyr slet ikke har brug for.
    Med mindre killingerne bliver syge inden, så kan de vaccineres fra de er 10 uger, nogen gør det lidt før og andre senere. Hvis det altså er det du mener med hvornår de skal tjekkes

• #6   7. aug 2010 Jeg har nu heller aldrig haft en kat eller killinger med øremider og jeg har også katte der løber både ude og inde.....

• #7   7. aug 2010 jeg er også sikker på at mine killinger ikke har nogen øremidder. faktisk havde jeg ikke tænkt på, at sådan noget findes. det først da dem i maxizoo fortalte mig det, at jeg fandt ud af, at killinger og katte kan få øremidder.

men det er altså noget, som sker meget sjælendt åbenbart smiley

skal nok lære, at jeg ikke skal sige så meget, næsten gang jeg skal i dyre handlen smiley

• #9   7. aug 2010 har tjekket dem, og der er ikke noget brunt i deres ører. kan der være noget galt, hvis ørerne ser lidt fedtede ud?

• #11   8. aug 2010 tak for din hjælp. for dem tjekket så hurtigt jeg kan. men skal først finde en ny dyrlæge. den jeg har nu er ikke så dygtig til sit arbejde som jeg troede smiley

Kommentér på:
killinger og øremidder, hvornår?

Annonce