killinger og øremidder, hvornår? {{forumTopicSubject}}
hej kg
jeg har 3 stk 4 ugers killinger, og har for et par uger siden fået fortalt i maxizoo (skulle have kattemælk til kattemor), at man ikke kan undgå, at killinger får øremidder. Nu er det jo lidt længe siden, at jeg fik det fortalt, og kan derfor ikke huske, hvornår er det, at man skal til dyrlægen med dem, for at få det tjekket og givet dem noget mod det?
har tjekket på www.netdyredokter.dk symptomerne:
Hvad er symptomerne på øremider?
* Kløe i ørerne x
* Hovedrysten x
* Store mængder tørt, sort ørevoks
* Rød og irriteret hud i øret
* Kløe andre steder på kroppen (det ses sjældent) x
der hvor jeg har sat kryds, er det jeg har observeret hos killingerne. kan det så være at de allerede har dem? fik også fortalt hos maxizoo, at man kan se noget sort i ørerne på dem. men det har jeg ikke set endnu, og jeg tjekker dagligt.
feb 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Emner: 18 Svar: 1.347
Jeg har aldrig haft øremider hos killinger . Det var da et udsagn at alle killinger på et tidspunkt får øremider.
Man skal høre meget inden ørene falder af.
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 73
Hvis du er i tvivl om de har øremider skal du forbi dyrlægen da det er recept pligtig medicin mod øremider.
jun 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 2 Emner: 104 Svar: 391
tak for jeres svar. jeg er ny til det med katte, så jeg ved ikke så meget om sygdomme og sådan noget endnu
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
Med mindre killingerne bliver syge inden, så kan de vaccineres fra de er 10 uger, nogen gør det lidt før og andre senere. Hvis det altså er det du mener med hvornår de skal tjekkes
okt 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 2 Emner: 63 Svar: 618
jun 2009
men det er altså noget, som sker meget sjælendt åbenbart
skal nok lære, at jeg ikke skal sige så meget, næsten gang jeg skal i dyre handlen
jun 2009
jun 2009
killinger og øremidder, hvornår?