Sød han kat fundet, hvad skal vi nu .. {{forumTopicSubject}}
Hej min kæreste reddede for nogen dage siden en kat 6 meter oppe i et træ hvor den havde siddet i 4 dage , total dehydreret og meget bange. vi satte den på jorden i håb om at den så selv fandt hjem . men den vaklede istedet rundt ude blandt biler og var tæt på at blive kørt ned, vi besluttede os så for at tage den med hjem, give den vand og mad og tag over hovedet. vi begyndte med det samme med at prøve på at finde ejeren, fik den tjekket for chip og tattovering osv, ringede til forskellige i håb om at nogen havde ringet ind og meldt ham savnet, men ingen held..
Hvad gør vi så nu med lille karla (det er en hankat) ?
Vi er rigtig glad for ham og han er begyndt at føle sig hjemme, putter i sengen osv.
vil det være forkert at beholde ham ? (hvis ejer kommer får de selvfølgelig ham tilbage)
aug 2010
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 4
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
jeg tror jeg selv ville blive ved en md s tid ca og efterlyse ejer, jo ikke sikkert de lige kommer i "brugsen" hverdag og evt ser opslag.. eller måske de ved han render ude i flere dage, så de venter med selv at efterlyse ham, så jeg ville nok gi det en mds tid og derefter sige nu er du min lille skat
aug 2010
aug 2010
apr 2009
Følger: 22 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 11 Svar: 926
Godt i fik reddet katten ned fra træet og at i tog ham med hjem.
Der er nogle sider, hvor man kan efterlyse katte, i kan prøve at se om han er efterlyst der, evt selv fremlyse ham.
Nedenstående er sakset fra en anden tråd, hvor kat efterlyses, i kan måske blive inspireret af dette:
efter/fremlysninger andre steder end KG
Det meste af nedenstående er sakset fra en anden tråd, hvor Tinka har givet mig lov til at 'genbruge' hendes rigtigt gode råd.
Derudover har jeg fundet:
(link fjernet)
http://www.kattegalleri.dk/html/for_messageDetail.asp?Msg_ID=67146
Pia D - Hvis det er nedenstående, du tænker på, så er det mig, der har forfattet det. Du må hjertens gerne kopiere:)
HVIS DIN KAT LØBER VÆK
Led efter katten - på alle tider af døgnet. (hav godbidder med)
Lad om muligt et vindue stå åbent.
Strø evt noget brugt kattegrus ud - især hvis det er en kat, der ikke er vant til at orientere sig udendørs.
Katten kan være blevet lukket inde et sted, så bed naboer tjekke skure, kældre o.lign. Og bed dem give besked til dig straks, hvis de ser katten i nabolaget.
Meld katten savnet hos de lokale dyrlæger og dyreinternat/kattehjem. Og hold øje med hvilke katte internaterne får ind. Nogle internater lægger billeder ud på nettet af senest indkomne dyr.
Sæt efterlysningsopslag (med foto af katten) op i lokalområdet.
Efterlysningsannonce i lokalavisen
Sæt efterlysninger på www.dyrenesbeskyttelse.dk og www.forsvundnedyr.dk og hold også øje med fremlysninger.
Og efterlys på diverse kattefora.
Hvis katten er mærket, så efterlyses den (også) via katteregistrene.
Obs, der findes TO registre: Dansk Katteregister og Det Danske Katteregister. Katten skal selvfølgelig være korrekt registreret (ejer, adresse, kontaktoplysninger).
Hold øje med fremlysninger i aviser, på nettet og opslag i lokalområdet.
Held og lykke
Pia
maj 2007
Følger: 73 Følgere: 74 Katte: 10 Emner: 59 Svar: 5.741
aug 2009
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 4 Emner: 2 Svar: 8
Min erfaring er at katten vil være dig taknemmelig for altid
Sød han kat fundet, hvad skal vi nu ..