{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
815 visninger | Oprettet:

kasterere han kat... hvornår {{forumTopicSubject}}

hvornår skal man kasterere en han kat ved ikke med sikkerhed hvor gammel min han kat tiger er men han er inde kat og vældig sød problemet er bare at vi også har en hun kat og har ikke lyst til at have killinger derfor vil jeg gerne vide hvornår skal man få sin han kat kastereret...

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  kasterere han kat... hvornår
  • #1   28. dec 2008 Det er meget forskelligt hvornår man vælger at få dem kastreret. Mange avlere vælger at få deres killinger kastreret før de kommer til nye hjem, og derfor kastreres de tidligt. De fleste dyrlæger vil gerne have lidt størrelse på dem før de neutraliseres, så det svar jeg oftest har fået er 2 kg eller 5-6 måneder.

Min Walther var 15 uger da han blev kastreret.

Det man skal tage hensyn til med killinger er at de vågner lynhurtigt af narkosen, men samtidigt må man ikke give dem særlig meget.

• #2   28. dec 2008 okay mange tak for det

• #3   28. dec 2008 Så snart som muligt, hvis I vil være på den sikre side. Men hvorfor ikke få begge neutraliseret? (dyrlægen giver nok også lidt rabat så).

• #4   28. dec 2008 Tinka D

Er da ingen grund til at få dem begge neutraliseret hvis de er inde katte ;O)

• #5   28. dec 2008 forde hun katten er min kat... men har boet hos mine forældre da jeg boede et sted man ikke måtte have kat og nu er min far blevet syg og jeg er flyttet hen et sted hvor man gerne må have kat og har derfor fået den hjem til mig at bo men hvis min far bliver rask og stadig kan overkomme at beholde huset vil han måske gerne have en killing fra den kat da han er blevet så glad for den.... hun charmer sig lige ind i alle hjerter selv min svigerfars selvom om han mener at en kat skal være helt grå stribet... derfor har hun fået p-piller før hen, men jeg har det bare med at glemme dem

• #6   28. dec 2008 de er inde katte...

• #7   28. dec 2008 Pia S, Jo dét er der sørme! Gentagne løbetider uden parring er både til fysisk og psykisk skade for hunkatte.
    Efter min mening er det dyrplageri at holde fertile katte - både hankatte og hunkatte - indespærret.

• #8   28. dec 2008 Nå ja, og P-piller er mindst ligeså skadelige i længden.

• #9   28. dec 2008 den meningen havde jeg også engang men min han kat er disiderert bange når den er udenfor... ved ikke om det har noget at gøre med at den er blevet ramt af en bilen engang... men vil ikke tvinge den ud så længe den er bange vi har den med ud engang i mellem sammen med os men sætter man den på jorden mijaver den helt vil og vil opog den bliver så glad når den kommer ind igen den anden kommer kun ud i snor lige for tiden indtil den lige ved hvor det er den bor og ikke løber hjem til mine forældre for det har vi prøvet engang og den virker ikke som om den tænker over den har snor på... den undersøger bare lidt når den er ude og så går den ellers hen mod døren når den vil ind og når den vil ud sidder den henne ved døren

• #10   28. dec 2008 jeg tror ikke tinka mente du skulle lukke ham ud.
    men bare at en hunkat der ikke kan parres ikke bør være fertil i længere tid. det gør katten enormt frustreret. de spiser mindre og er stressede i den periode og jo længere tid der går jo oftere kommer hun i øb. så der er gode argumenter for en neutralisering af hende

hankatten er det godt at kastrere og jo før jo bedre, hold du ham endelig inde hvis han trives bedst der. så slipper du også for at bekymre dig for ham i forhold til biler, rovdyr og onde mennesker

• #11   28. dec 2008 Jov men det vil jeg da overvej så.... for viste faktisk ikke det, men man bliver jo klogere dag for dag og det er jo kun godt.... har kun i sinde at mine katte skal have det så godt som muligt... og mange tak for rådne til alle

• #12   28. dec 2008 man kan godt høre på dig at du vil dem det bedste. nu ved du noget nyt og kan træffe en beslutning ud fra dine egne tanker og de råd du har fået her.

jeg håber du finder en god løsning. når han kastreres så få ham vaccineret og øremærket i samme omgang hvis han ikke er det, de fleste dyrlæger giver et godt tlbud på den pakke.

• #13   29. dec 2008 det er han ikke da vo lige har fået ham for tre uger dien hvor han ikke kunne gå pga. at han blev på kørt af en bil og min veninde som har arbejde hos en dyrlæge engang som var på besøg da vi fik ham mente at vi skulle vente med det andet til han ikke var så bange og faldet til ro og det er han nu og dengang vidste vi jo heller ikke hvem der ejede katten det har vi nu fundet ud af men det var nogle som havde nogle killinger som de gerne ville af med så de ville være rigtig glade hvis vi ville tage og det ville vi selvfølgelig

• #14   29. dec 2008 Nina **jeg tror ikke tinka mente du skulle lukke ham ud.**
    Korrekt Nina smiley så længe der er flere killinger og katte end der er gode hjem til, så mener jeg selvfølgelig ikke, at man bare skal lukke fertile katte ud og producere endnu flere killinger. Der er så mere end rigeligt i forvejen.
    Så neutralisation af indekatte af hensyn til dem selv. Og neutralisation af udekatte dels af hensyn til de katte, der i forvejen er til overs, og dels aht til de killinger der ellers ville komme ud af det, og som risikerer et kummerligt liv. (Og fertile katte er desuden støjende og deres strint lugter).

Så nu er ingen vist i tvivl om, hvad jeg mente smiley

• #15   29. dec 2008 nope og tak for det smiley

• #16   29. dec 2008 smiley selv tak.
    Hvis I er interesserede i at læse mere om emnet, så er der en artikel her:

(link fjernet)

Kommentér på:
kasterere han kat... hvornår

Annonce