Vil gerne have en kat... eller 2. {{forumTopicSubject}}
Nu ligger landet sådan, at jeg er blevet alenemor til min søn for et par uger siden. Synes at det godt kan være lidt ensomt, når man er vant til at være to voksne mennesker.. Så har tænkt på at få et kæledyr.
Jeg har altid haft kat, så længe jeg kan huske. Men sidste forår smuttede min kat, Oliver ud af en dør der ikke var blevet lukket og han blev desværre kørt ned. Han var mit kæreste eje og jeg har ikke haft mod på at finde en ny dejlig kat siden da.
Jeg bor i en to værelses, men min drøm er at finde et hus til leje, men det er ikke til at vide hvornår det lige bliver. Jeg bor på 1. sal og har en altan.
Jeg har så et par spørgsmål.
- Hvordan kan jeg sikre min lejlighed bedst muligt og kan det overhovedet lade sig gøre? Der er ingen tvivl om at hvis jeg skal have en kat, skal det være en indekat. Jeg kunne aldrig drømme om bevidst at lukke min kat ud og derved risikere at den bliver kørt ned, forgiftet, mishandlet eller hvad folk nu kan finde på.
- Jeg har som sagt en søn (6 måneder) , hvad skal jeg overveje mht. ham inden jeg anskaffer mig en kat? Skal han tjekkes for allergi eller?
- Jeg vil mene jeg kun har overskuddet til en enkelt kat, men vil det være en fordel at få to, så de også har hinanden? Og hvilken race vil egne sig bedst 100% indendørs og til små børn?
jan 2008
Følger: 24 Følgere: 24 Katte: 1 Emner: 59 Svar: 574
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Jeg synes persere er utrolig smukke katte men det synes jeg alle katte er. Derfor kan jeg ikke vælge udfra udseende, men hvordan kattene er.
Min mor har selv haft persere siden hun var ung og jeg er opvokset med dem, så måske det ville være et godt valg. Hører bare tit at folk mener de er ekstra reserverede?
jan 2008
jan 2008
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
I forhold til racer er der rigtig mange bud. Gør op med dig selv hvad du har og får tid til med hensyn til pelspleje. Sæt dig godt ind i om der er arvelige sygdomme i de racer du udvælger, du senere kan få problemer med.
Hvis du vil have racekat, synes jeg du skal tage på en udstilling og se alle de forskellige race live, og få en snak med de søde kattemennesker. Udvælg så den race du vil have, besøg forskellige opdrættere, det er vigtigt at det er nogen du har tiltro til. Gå hele vejen og få med stamtavle fra reg opdrætter, så er du bedst sikret.
Jeg vil ikke anbefale min race, de bryder sig generelt ikke om at blive slæbt rundt på, og det vil små børn gerne. Til gengæld vil jeg anbefale den tyrkiske angora og der er en rigtig sød opdrætter i midtjylland (randers). Den tyrkiske Angora er en semilanghåret kat med stort set ingen pelsplejer, kun hvis man har lyst og når de bliver gamle. Hvilket er værd at tage med når man er alene og har et lille barn.
Held og lykke med at finde den rigtige mis.
jan 2008
jan 2008
jan 2008
Vil gerne have en kat... eller 2.