{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.137 visninger | Oprettet:

Vil gerne have en kat... eller 2. {{forumTopicSubject}}

Nu ligger landet sådan, at jeg er blevet alenemor til min søn for et par uger siden. Synes at det godt kan være lidt ensomt, når man er vant til at være to voksne mennesker.. Så har tænkt på at få et kæledyr.
Jeg har altid haft kat, så længe jeg kan huske. Men sidste forår smuttede min kat, Oliver ud af en dør der ikke var blevet lukket og han blev desværre kørt ned. Han var mit kæreste eje og jeg har ikke haft mod på at finde en ny dejlig kat siden da.

Jeg bor i en to værelses, men min drøm er at finde et hus til leje, men det er ikke til at vide hvornår det lige bliver. Jeg bor på 1. sal og har en altan.

Jeg har så et par spørgsmål.

- Hvordan kan jeg sikre min lejlighed bedst muligt og kan det overhovedet lade sig gøre? Der er ingen tvivl om at hvis jeg skal have en kat, skal det være en indekat. Jeg kunne aldrig drømme om bevidst at lukke min kat ud og derved risikere at den bliver kørt ned, forgiftet, mishandlet eller hvad folk nu kan finde på.

- Jeg har som sagt en søn (6 måneder) , hvad skal jeg overveje mht. ham inden jeg anskaffer mig en kat? Skal han tjekkes for allergi eller?

- Jeg vil mene jeg kun har overskuddet til en enkelt kat, men vil det være en fordel at få to, så de også har hinanden? Og hvilken race vil egne sig bedst 100% indendørs og til små børn?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vil gerne have en kat... eller 2.
  • #1   25. jul 2010 alså du kan nemt ha katte indedøre du kan få overdækked din trasse fx og ja jeg vil jo anbefale perser men de fleste vil jo anbefalde den race de selv har men persern er en meget rolig kat den er skam også legesyg men den er glad vis den bare har en sofa at hinge ud på og mad og vand og en masse kærlighed ikke en kat der bør komme ud, og så er den rigtig god til børn fik selv min første perser da min dreng var 3 månder og min dreng og mine katte er beste vender de elsker ham og omvendt, men man skal selfølig også kunne lig de store øjn den flade snude og den kompakte krop og pelsplejen sss.

• #2   25. jul 2010 DK Healing Heart

Jeg synes persere er utrolig smukke katte smiley men det synes jeg alle katte er. Derfor kan jeg ikke vælge udfra udseende, men hvordan kattene er.
    Min mor har selv haft persere siden hun var ung og jeg er opvokset med dem, så måske det ville være et godt valg. Hører bare tit at folk mener de er ekstra reserverede?

• #3   25. jul 2010 kan se du fra midtjylland du velkommen til at komme og se mine vis du vil. de er bestemt ikke reseveret de er meget kælene og elsker at blive nussed og så er det en rigtig godt kat vis man har børn min ene kat sover tit ved min dreng sss kan kun sige et minus ved en perser og det er selfølig pelsarbejded som krever en del men det er små ting når man tager i betrakning af hvad det er for en dejlig race. kan også anbefale nogle gode opdratter til dig vis det er sss

• #4   25. jul 2010 mette er ikke helt eni med dig er selv alene mor til to og der er ladrig blevet svikted ved nogle af dem værken kattene eller børnene men selfølig skal man gøre op med sig selv om man kan klare det men jeg ville ikke kunne uden mine katte

• #5   25. jul 2010 Hej Lykke. Jeg kan se at du har overvejet emnet for og imod. Det eneste du måske skulle få gjort er at få tjekket din søn for allergi. MEN jeg er ret sikker på at du vil blive advaret mod at få kat, da der ligger en masse fordomme omkring katte i det etablerede system af læger og sundhedsplejersker. Dem kan du springe op og falde ned på.
    I forhold til racer er der rigtig mange bud. Gør op med dig selv hvad du har og får tid til med hensyn til pelspleje. Sæt dig godt ind i om der er arvelige sygdomme i de racer du udvælger, du senere kan få problemer med.
    Hvis du vil have racekat, synes jeg du skal tage på en udstilling og se alle de forskellige race live, og få en snak med de søde kattemennesker. Udvælg så den race du vil have, besøg forskellige opdrættere, det er vigtigt at det er nogen du har tiltro til. Gå hele vejen og få med stamtavle fra reg opdrætter, så er du bedst sikret.
    Jeg vil ikke anbefale min race, de bryder sig generelt ikke om at blive slæbt rundt på, og det vil små børn gerne. Til gengæld vil jeg anbefale den tyrkiske angora og der er en rigtig sød opdrætter i midtjylland (randers). Den tyrkiske Angora er en semilanghåret kat med stort set ingen pelsplejer, kun hvis man har lyst og når de bliver gamle. Hvilket er værd at tage med når man er alene og har et lille barn.
    Held og lykke med at finde den rigtige mis.

• #6   25. jul 2010 ja selfølig skal man ha overskud til det det vil jeg kun give dig rat i jeg gik selv hjemme den gang det var mig men selfølig vis man har en travl verdag og et lille barn og så en ny kat kan det godt gå hend og tag over

• #7   25. jul 2010 ja det er det da

• #8   25. jul 2010 ja forstår dig godt min dreng er bare meget følsom over for katte og meget forsiktig men ja min datter vil også gerne holde kattene og er lidt mere volsom end ham. men syntes nu det godt for børn at opvokse med dyr de lære at omgåes dyr

Kommentér på:
Vil gerne have en kat... eller 2.

Annonce