{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
724 visninger | Oprettet:

maine coon avler - hjælp {{forumTopicSubject}}

-hej KG..

Jeg købte mig en maine coon i vinters, som var MEGET underernæret, og jeg har nu brugt ca et halvt år på at fodre hende lige så tille og, så hun har en nogenlunde fylde, men mit spørgsmål er nu, jeg synes slet ikke hun tager på på bagparten, altså hendes hofter og bagben synes jeg ikke tager på i takt med fx hendes hovede og resten af kroppen....

Kan det passe at nogle maine coon's "bare" ska se sådan ud?? Jeg har haft hende til dyrlæge for at få hende sundhedstjekket, og der var ingen ting, udover lidt tandsten som jeg har behandlet, og nu næsten er væk..

Jeg giver hende vådkost 1 gang om dagen, og det er ca hvad der svare til 1½ ske fuld også har hun fri adgang til tørkost hele dagen....

Håber nogen kan give mig svar på hvad der "er" med hende eller om hun ska se sådan ud....

MVH Louise

ps kig hendes profil for a se hvordan hun ser ud

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  maine coon avler - hjælp
  • #1   21. jul 2010 Hvis du synes hun virker for tynd, kan du give hende killingefoder, og nok mere vådkost.
    Nu ved jeg ikke hvad foder hun får..

men sådan noget som sild, lask og markreel er fede fisk, så det kunne du prøve at give hende, det skal selvfølgelig koges efter min mening

• #2   21. jul 2010 hej smiley

Jeg blev rådet af dyrlægen til ikke a give hende killinge foder, så det vil jeg ikke gøre..

Hmm ved ikke om jeg har lyst til a putte mere ind i deres madprogram, da de fodres med forskellige ting.... har overvejet at give hende 2 gange om dagen igen, men hendes mave og hovede har taget fint på, og jeg synes faktisk det ser flot ud nu.... men det er kun bagpartiet som mangler....

• #3   21. jul 2010 Få lige tjekket kattens hofter for HD. Hvis hun har problemer vil hun ikke udvikle muskler korrekt. Er katten købt til avl ?

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 152 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.370
    #4   21. jul 2010 Mine 2 Mco er også lidt tyndere ved bagparten ligesom de har en smallere "talje" bag til. smiley Men hvorfor giver du hende kun 1½ ske fuld vådfoder, det tager hun ikke rigtig på af smiley Her hjemme får de til de ikke gider at spise mere vådfoder eller 2 katte deler en dåse vådfoder. smiley

Du kan også give hende tigermælk, Tigermælk er rigtig godt til at hun tager på.

Pisk det godt sammen.

3 dl tykmælk

1 dl fløde

1 æggeblomme (pasteureseret)

1 spsk honning eller sukker.

Det kan kun holde sig i køleskabet i 2 dage, men du kan bare lave det halve.

1 1/2 dl tykmælk

1/2 dl fløde

1 æggeblomme (pasteureseret)

1/2 spsk honning eller sukker.

• Janne.*

#6   21. jul 2010 Et rigtig godt kvalitets tørfoder jeg giver mine katte er Orijen og Applaws, og Orijen er både til voksen og killinger. Der er 75 og 80 % kød i . smiley

• Janne.*

#7   21. jul 2010 Lotte....Louise skriver at katten har fri adgang til tørkost hele dagen.:-)

• #8   21. jul 2010 Jeg synes bestemt IKKE, at racen er klodset - tværtimod, og jeg vil lige gøre opmærksom på, at jeg har opdrættet MCO siden 1987.

Og så giver jeg Chicabee ret: Vær obs på kattens hofter, læg mærke til, om hun reagerer negativt, hvis du rører hende på bagparter, nærer uvilje mod at blive løftet, og om hun har lange, smidige bevægelser med sine bagben, når hun går, og ikke en kort, trippende gang.
    Er hun også i stand til at springe højt op, eller bruger hun en "mellemstation" for at komme op.

Alle mine Coon'er får et tørfoder killingeprodukt, og kun én er overvægtig, men det skyldes anden årsag.

• #9   21. jul 2010 Dyrlægen har noget der hedder A/D dåsemad, der er ekstra "krudt" i. Og jeg vil bestemt osse anbefale killingefoder til en tynd kat.
    Nu er det ikke alle dyrlæger der er lige gode til at rådgive om ernærring og man skal heller undlade at kaste lidt logik efter.
    3½ kg synes jeg er for lidt til en MCO-hun i den alder, men det kan være Mega bedre ved det end jeg. Den jeg har en lille han, der inden jeg fik ham var groft fejlernæret. Det har så heldigvis ikke haft nogle konsekvenser endnu, han bliver 10 år 1. dec.
    Tigermælk er osse en mulighed, i et stykke tid. Men det synes jeg ikke er holdbart i længden.
    Vådfoder giver jeg kun når der er voldsomt varmt eller hvis de taber vægt, så bruger jeg A/D fra Hills.

Du skriver: *Hmm ved ikke om jeg har lyst til a putte mere ind i deres madprogram, da de fodres med forskellige ting * Der bliver osse fodret med forskelligt her i huset, 4 forskellige fodermærker og killingefoder plus BARF ind imellem. Du kan nemlig osse give den fars med høj fedtprocent.

Sådan som jeg ser det har du 2 muligheder, få den undersøgt for HD eller skift til foder med mere fedt/energi.

• #11   21. jul 2010 *Mega* .>> hej :)Hun bruger mellemstationer for at komme op og vil ikke rigtig løftes.... har er undersøgt at dyrlæge, og der var intet at finde på hende.. og de mente at hun var synd og rask, men manglede noget fylde....

Marianne N>> har prøvet det der A/D men det kan mine misser desværre ikke tåle smiley de kaster begge to op smiley

**Janne**>> jeg foder også med Orijen smiley hvilket jeg synes er et godt mærke, og det er noget de begge kan tåle, også blander jeg lidt Science plan foder i hendes vådfoder, da min hankat ikke kan tåle det smiley
    derudover får de to forskellige vådfoder, hun får noget med noget mere krudt i, og noget som giver noget ekstra fedt, og han får noget fedtfattigt.. ang hvorfor hun "kun" får 1½ spise ske om dagen, er fordi jeg synes hun er flot omkring maven og hovedet.... og da jeg ikke kan se fremskridt med at give hende så meget vådfoder, og hun nu holder vægten, men desværre ikke tager på på bagparten smiley

ANg kilingefode,r sage min dyrlæge at der var for meget af et eller andet i (kan ikke huske om det var protien eller noget andet), og det havde en voksen kat ikke godt af.... Jeg har også en hankat, som jeg synes har en pæn form u, og han ska bestemt ikke tage på...

• #12   21. jul 2010 protein kan det ikke være, han tænker måske på calcium.
    Mine MCO har det osse med at brække sig, men det er fordi han æder for hurtigt og nogle gange for meget på een gang og så "glemmer" han at tygge det. Han kan så en halv time efter æde det samme og så sker der ikke noget. Han har i hvert fald ikke allergi. Jeg har hørt at det er der nogen MCO'er der har en tendens til og det er osse en grund til at man laver størrer foder til MCO ikke kun for tænder/kæbers skyld.
    Jeg sidder osse og tænker på at hun skulle have en afklemning af nerverne i ryggen omkring korsbenet ?? Det kan nemlig osse påvirke katten så meget at den ikke kan/har opbygge muskelmasse. det kan osse være en muskelsygdom, ja, der kan være mange grunde til at bagkroppen ikke er som resten.

• #13   21. jul 2010 men burde en dyrlæge ikke kunne finde det eller hvordan?? ska hun i røngten for man kan se det??

Han har allergi overfor det der science plan, det har jeg fået tjekket hos dyrlægen, me hun kan tåle det også derfor hun får det i sin vådkost smiley

HAn kan finde på at brække sig flere timer efter han har fået det, og efter jeg er holdt med at give ham det, er han stoppet med det...

• #14   21. jul 2010 "men burde en dyrlæge ikke kunne finde det eller hvordan?? ska hun i røngten for man kan se det?? "

Katte er ekstremt gode til at skjule, at de har ondt - også (og især) hos dyrlægen!
    Da jeg i sin tid havde købt en avlshan, havde han de symptomer, jeg nævnede ovenfor, men undersøgelsen hos dyrlægen, hvor denne vred, bøjede og strakte kattens bagben, viste intet, og katten reagerede heller ikke.
    .
    Først da han blev røngtenfotograferet (under narkose), viste billederne, at han havde HD i svær grad.

Vær obs på, at ikke alle dyrlæger er gode til at fotografere for HD!

Kommentér på:
maine coon avler - hjælp

Annonce