{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.198 visninger | Oprettet:

Kender I det... ? {{forumTopicSubject}}

Når man sidder og kigger billeder herinde, af andre folks elskede dyr... Og pludselig, så støder man ind i en kat som ser frygtelig ud.. Det kan være den er tynd, afmagret, har afføring, over det hele, rindende øjne osv.. I det hele taget ligner en kat som trænger til omsorg og pleje?

Jeg er stødt på det herinde en del gange efterhånden, og det giver mig sgu ærlig talt en klump i halsen.. -Jeg tager ofte mig selv i at kigge på baggrunden på sådanne billeder.. Og man kan sommetider se børn, flere dyr, og andre mennesker som er ligeså usoigneret, og tænger til "pleje"... -Lort på gulvet, sovserester der lige er tværet af i sofaen, tomme dåser smidt over det hele, osv..

-Jeg mener bare, man kan godt være et rodehovede, eller en "fattigrøv", og stadig sørge for at der er rent.. Der kan sagtens være rent selvom der er rodet.. Det er ligger mig så fjernt hvordan nogle mennesker kan leve i sådan en mildest talt, svinesti, og endda have dyr og børn som lever sådan..

Men hvad der undrer mig endnu mere, er at folk kan kommentere disse billeder, med glade kommentarer, om hvor skønne kattene SER ud, og give dem høje karakterer..

Puha.. Jeg får sådan en klump i halsen..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kender I det... ?
  • #1   19. jul 2010 kender det godt! jeg hentede min kat fra sådan et hjem.. de havde 4-5 katte, en hund, en guldfisk og et barn! puha tænkte jeg bare.. og så var de i gang med at renovere deres hus, så der var godt rodet og ikke rigtigt noget plads

• #2   19. jul 2010 Rod kan man leve med.. Det værste er når man kan se at ALT er beskidt! Simpelthen ALT, selv dyrene og menneskene... Jeg får det SÅ skidt! Specielt når jeg ser dyr, så smukt, så yndigt og normalt så renligt som en kat.. Som så pludseligt er fedtet, snavset, fuld med lort, som drikker af en spand med mildest talt grønt vand, og af en madskål som er smurt ind i lort.. Puhaaa..

• #3   19. jul 2010 høj er blevet en standart desværre, mange tør ikke give middel og lav i frygt for at blive chikaneret

• #4   19. jul 2010 Narj det har jeg efterhånden forstået Tanja.. Desværre... Men så kan man i det mindste lige springe den over i stedet for at skrive rosenrøde kommentarer, eller give den en stemme overhovedet... smiley

• #5   19. jul 2010 Ja det er virkeligt ulækkert, jeg har osse set nogle af de billeder. Nu er jeg selv en "fattigrøv" (FP) og oveni osse et rodehovedet ind imellem. Alt efter hvordan min krop har det. Men her er aldrig beskidt. Renlighed har ikke noget med økonomi at gøre, det er kun fordi man er luddoven og en gris, at man ikke gør rent bare engang imellem.

• #6   19. jul 2010 Marianne - Jeg er fuldstændig enig! Jeg er også en fattig-numse.. (BB)
    -Men ligemeget hvordan jeg har det, så får mine katte rent mad og vand hver dag, skiftet deres bakke, og her bliver støvsuget og vasket gulv jævnligt.. Og hvis kroppen har det skidt en dag, så er det måske lige tøjet som flyder, eller reklamerne som ikke lige kom med i papir-containeren.. Mine dyr skulle aldrig et sekund lide, det er helt sikkert.. Det ligger mig så fjern som noget kan gøre..

Hvordan kan folk overhovedet finde på at udstille sådan nogle billeder af deres hjem og dyr? Det undrer mig..

• #7   19. jul 2010 Sådan var min Asti's hjem også smiley hun så selv forfærdelig ud , heldigvis ved jeg at min mis har fået det godt her hos mig smiley Jeg er selv et ordensmenneske som lider af rengøringsvanvid, og jeg er SÅ glad for at jeg er sådan . Tænk bare at bo i en svinesti ? Hvor er man da så lige henne i livet :s
    Er bare glad for at jeg har min ryg ren , for når jeg læser det her bliver jeg da helt lamslået for du har SÅ ret Sabina !!

• #8   19. jul 2010 Trods jeg ville ønske jeg tog grueligt fejl.. smiley

• #9   19. jul 2010 Nej det gjorde du bestemt ikk Sabina smiley Desværre .

• #11   19. jul 2010 Enig Felis smiley Huuha , jeg gjorde det engang , og NØJ hvor jeg da bare fik hele turen .

• #12   19. jul 2010 Det er rystende hvad folk stiller til skue - både dyr og hjem. Tror desværre ikke de har øje for det.

Jeg ville aldrig købe kat et sted der var møj beskidt.

• #13   19. jul 2010 Felis - Ja det er næsten forfærdeligt at man ikke KAN gøre noget.. smiley At man bare "efterlader" profilen, og lade rvære at kommentere eller noget.. smiley Det kan godt nok også give en klump i halsen..

Lis - Det ville jeg godt nok heller aldrig.. smiley

• #14   19. jul 2010 Der er desværre nogen der ikke kan se det forkerte i at bo som på en losseplads. De ser desværre heller ikke deres kattes sølle tilstand, en ren kattebakke findes ikke, mad er noget der gives engang imellem og en dyrlæge er en by i rusland.-
    Ja det lyder måske fordømmende men jeg bor nabo til en af den værste slags. Hun har 14 katte plus diverse killinger, der sikkert kke overlever.
    Når vinden er i "rigtig" retning kan vi ikke sidde ude. Hele deres gang er smurt ind i lort og kattene er så tynde at man kan se hver en knogle.
    Men dyrenes beskyttelse er ligeglade. Selvom min dyrlæge ringede og gjorde opmærksom på problemet, ville de stadig ikke handle. Jeg lyver ikke når jeg siger at sidste år mistede hun 3 voksne katte og omkring 15 killinger.
    Indtil videre i år lyder tabstallet på 1 voksen og af hvad jeg ved af 7 killinger.

• #15   20. jul 2010 Åhh.. .det er frygteligt.. smiley
    Imellem alt hvad sker herinde, og der sommetider kan være emner som er hårdt berørte herinde, tavle ingen tvale, ude- inde katte osv.. Så synes jeg dog dette emne slår dem alle.. jeg synes dte er frygteligt.. smiley

• #16   20. jul 2010 Jeg høre jo nok under "fattig røvene" xD
    Da jeg er på kontanthjælp fordi der simpelthen ikke er noget arbejde at få smiley
    Desværre.

Men ikke desto mindre bruger jeg både penge på dyrlæge regninger og kvalitets tørkost til mine katte.

Og må jo nok desværre også indrømme det ikke altid ser så smukt ud her, da vi heller ikke har en opvaskemaskine og jeg tit er træt når jeg kommer fra arbejde, får vi så ikke altid lige taget opvasken.

Men selvom det er sådan sørger jeg stadig for at børste mine katte og bruger meget tid på at nusse omkring dem osv.

For om man lige får gjort rent eller ej kan man stadig passe på sine dyr.
    Rengøring er jo kun et spørgsmål om dovenskab eller for mit vedkommende stressethed.

smiley

• #17   20. jul 2010 Natasca:

"Men dyrenes beskyttelse er ligeglade. Selvom min dyrlæge ringede og gjorde opmærksom på problemet, ville de stadig ikke handle. Jeg lyver ikke når jeg siger at sidste år mistede hun 3 voksne katte og omkring 15 killinger.
    Indtil videre i år lyder tabstallet på 1 voksen og af hvad jeg ved af 7 killinger. "

Desværre typisk for Dyrenes Beskyttelse smiley men få din dyrlæge til at politianmelde det. De SKAL så tage affære!

• #18   20. jul 2010 Enig med Mega ! Det må politianmeldes , kan godt være vi ingen dyrepoliti har , men sådan som du fortæller skal der gøres noget ved !! Det er dyreplageri af værste skuffe smiley

Natascha J: Godt nok får jeg da heller ikk lige taget opvasken altid hvis der kun står få ting i vasken , men jeg tvivler på at du bor med lort op af vægge og døre , Katten er sku nok i sidste ende lige glad med din opvask smiley

• #19   20. jul 2010 Jeg tvivler på at politiet kan gøre noget så længe kattene har vand og mad engang imellem,. Det er desværre næsten umuligt at få tvangsfjernet katte. Bare se de sager der har været på det sidste...

• #20   20. jul 2010 Hvis DYRLÆGEN melder det, skal der gribes ind!

• #21   20. jul 2010 Natscha J - Man kan også godt være et rodehovede uden at være et desideret svin.. Nogle af de meget ulækre og gysende billeder jeg er stødt på herinde, der er både madrester på vægge, gulve, og gulv man kan se ikke er vasket i ÅREVIS! Det er simpelthen frygtindgydende..
    -At opvasken måske lige står 3-4 dage, er ikke noget der rør dine katte, de lever jo ikke på køkkenbordet.. Men det ville tværtimod røre dem, hvis ikke de kunne finde bare ét eneste rent sted at ligge sig, eller komme i en ren bakke.. Sommetider ligner det udfra de værste billeder jeg har set herinde, at hele 150kvm hus er ÉN stor kattebakke.. Det er simpelthen klamt!

Sascha A - Jeg mener selv jeg er en fattig-røv.. smiley Jeg er På kontanthjælp, og har ikke lige altid råd til at forkæle mine katte med det bedste, købe det dyreste kattegrus, eller den bedste shampoo.. Men jeg ville skam hellere sulte end at mine katte skulle have kattemad fra Fakta! Mine har alle dage fået Royal Canin foder, og har altid en ren bakke, også selvom det er billigt klumpende grus, er pæne, redte, og flot pels.. Jeg kan til tider selv være et rodehovede, men sgu ikke et svin..

Selvom jeg var involveret i en bilulykke og brækkede nakken to steder, så rejser jeg mig stadig og tager støvsugeren, vasker gulvet, tømmer bakken og nusser om mine dyr... Jeg har hørt SÅ mange undskyldninger fra folk når jeg har kommenteret hvorfor dyrene lever i sådan en svinesti.. Og jeg mener bare ikke det er en undskyldning at være en fattigrøv, med pengemangel og langtidssygmelding.. For så burde man bruge den indvendige side af hjernebarken, og lade HELT være med at have dyr! -De vælger ikke selv, men jeg er sikker på at HVIS de kunne vælge, så valgte de ikke at bo i en svinesti..

• #22   20. jul 2010 Jeg har heller ikke stødt på det herinde ? Vil også gerne bede om link smiley

Men har ofte stødt på det på hundegalleri - jeg ville for det første aldrig kunne leve sådan et sted - for det andet fatter jeg ikke man vil udstille ens billeder på nettet hvis det så sådan ud smiley

Og stakkels stakkels dyr smiley

• #23   20. jul 2010 Btw - sorry for OT - men VASKER i jeres katte ? smiley Skal man det ?

• #24   20. jul 2010 Lille-M Y - Nej man SKAL ikke vaske den, men hvis katten lugter fælt har jeg gjort det.. Nogle gør det også i forbindelse med udstilling, det har jeg nu ikke gjort og min kat har klaret sig fint alligevel smiley

• #25   20. jul 2010 Super, tak smiley

Vores dufter altid dejligt - så det er vidst ikke noget problem smiley

• #26   20. jul 2010 Nej vi har godt nok ikke lort op og ned af væggene smiley
    Ville jeg aldrig nogensinde kunne bo i.
    Det er simpelthen for ulækkert.
    smiley

Og desværre har jeg også selv reddet en mishandlet kar og en kanin. smiley

• #27   21. jul 2010 Jeg vil os betegne mig som en fattigrøv lige pt. Er elev i butik , og har en stor husleje , men min mis får altid RC og, og det skal den blive ved med ! Nogle måneder kan jeg have flere penge at gøre med ,og i de måneder køber jeg altid 10 kilos poser til min mis , så har jeg til de hårde tider .
    Jeg undlader meget til mig selv , for at min mis skal have det bedst . og der er altid plads til hvis missen skal til dyrlæge .

Jeg vil selv mene at jeg lever rent og pænt med støvsugning hver dag , og jeg lader aldrig en opvask stå natten over , den SKAL ordnes inden jeg skal i seng , og sådan har det altid været hos mig .
    Men ikk desto mindre , siger mange at min mis er en meget forkælet kat - men sådan er det når man elsker sin kat , jeg kan ikk lade være med at købe nyt legetøj tit så den altid har noget at lege med (nu er min også indekat)

Kommentér på:
Kender I det... ?

Annonce