1.225 visninger
|
Oprettet:
Øretatovering på hvid kat ?? {{forumTopicSubject}}
Heej alle på KG
Jeg skal have steriliseret min lille nye pige kat (når hun bliver gammel nok)
Jeg har lige fået prisen på en sterillisering med vaccination og øretatovering, for i alt 1800 kr.
Men er der nogen der har erfaringer med en øretatoo på en hvid kat? Er det meget synligt?
aug 2006
Følger: 35 Følgere: 32 Katte: 3 Emner: 48 Svar: 1.291
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
sep 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Katte: 5 Emner: 44 Svar: 232
Katten er sku da ligeglad med hvordan den ser ud i øret, og det er ikke skadeligt - TVÆRTIMOD.
Man gør det jo for at kunne identificere katten, og er det ikke vigtigere end den er "ren" i øret ??
Hvorfor lave en håndlavet tatoo, hvis den næsten ikke er synlig ?
Man skal jo tænke på, at måske ikke kattekyndige finder katten og ikke ser med en lup efter en tatoo.
Chip er der vist mange som ikke ved eksisterer og dem som gør, er nok ikke ligefrem alle der "gider" ulejlige sig med at køre den til dyrlæge for at blive tjekket.
Hvis man går på udstilling med en hvid kat med tatoo, har jeg hørt det ikke trækker ned at den har den, men kan man ikke "male" den med noget hvidt af en slags der kan vaskes af igen hvis man helst ikke vil udstille den med mærket ?
feb 2010
det er osse rigtigt at en tatt ikke trækker ned i forhold til reglerne, men kommer man ud i de små marginaler, så er det altså noget der ses. Og det man kan dække med dækker ikke. Og i flere lande kan du slet ikke udstille uden chip, det er fremtiden. Især fordi det ikke kræver en narkose.
maj 2010
Følger: 3 Følgere: 2 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 115
Min ene kastrat han blev også tatoveret i øret, og det kan man ane igennem øret endnu. Men min dyrlæge siger at det bliver mere og mere utydeligt..
Han er så også en makrel tabby.
Men det var mere om det næsten var det eneste man lagde mærke til når ens hvide kat kom..
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
feb 2010
De 2 gamle jeg katte jeg har blev tattooveret med tang og især på den ene var den ganske ulæselig efter ca 1½ år, så de er efterfølgende blevet chippet.
dec 2006
Det kommer jo an på hvor i øret dyrlægen har tatoveret ... (og hvor store tal/bogstaver h*n laver).
Mine katte (grønne, med tang lavede) tatoveringer er utydelige - Brunos faktisk ulæselig , så når der engang skal renses tænder eller andet der kræver narkose, så skal de ører tatoveres ordentligt, så det kan ses af enhver til evig tid.
dec 2006
Øretatovering på hvid kat ??