Så blev han sur :( {{forumTopicSubject}}
Godmorgen på KG
Jeg var i går ved dyrlægen med min hunkat og min hankat, for at få dem begge neutraliserede. Jeg havde taget fri i går og har også taget fri i dag, for at kunne være hjemme ved de små stakler og pylre om dem efterhånden som narkosen tager af..
Det meste af dagen i går tilbragte de med at sove, hvilket jo er meget normalt, og her til morgen er de også meget rolige.. Min bekymring er imidlertid at min hankat, som ellers før var et kæmpe nussehoved, simpelthen er så afvisende over for mig.. Det virker i øvrigt som om han mere end nogensinde har lyst til at parre sig med hende :s, men på et tidspunkt svinder den lyst vel...
Så jeg tænker om han stadig bærer lidt nag over for mig, som i går proppede ham ind i en transport kasse og fik den modbydelige dame til at gøre de skrækkelige ting imod ham? Han er en meget intelligent kat, og jeg håber da at han finder det i sit hjerte at tilgive mig før eller siden, for det er da næsten ikke til at bære at min skattebasse bare glor fornærmet på mig hver gang jeg nærmer mig ham :s
Nogen der har oplevet dette?
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Han er træt, har lidt ondt og stresset efter en operation og narkose..så har man ikke nødvendigvis så meget lyst til selskab..det går over så snart han bliver lidt friskere
okt 2007
jul 2009
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 4 Emner: 11 Svar: 11
Nej, fik ikke noget smertestillende?
jun 2004
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 6 Emner: 80 Svar: 535
Giv ham tid til at sunde sig.
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
aug 2009
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 1 Emner: 253 Svar: 2.211
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Nej det er IKKE normalt man ikke får smertestillende med hjem til hunkatten. Hanner har ikke behov
Det har DDD holdt foredrag om for dyrlæger og veterinærsygeplejersker.
Nu siger du det igen - og jeg spørger igen hvad er det for et depot smertestillende du igen og igen taler om?
Korrekt de får (det bør de ihvertfald) smertestillende som injection - den holder til næste dag - og ikke ret meget længere end Romefen, Rimadyl, Tolfedine eller hvad der bruges oralt.
I kat der er fri for smerte heler hurtigere - og viser såret mindre interesse.
okt 2007
nu tænkte jeg også mest på hunkatten da jeg skrev det med det smertestillende. Jeg fik nu hjem til både hunner og hanner de gange jeg har fået en kat neutraliseret.
men netop som Ulla siger, man kan få det ret skidt af diagnose, nogle reagerer voldsommere end andre. Så hvuis han har det dårligt er det nok derfor han ikke har den store interesse i dig lige nu.
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
okt 2007
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
nov 2008
udsnit fra produktresume.dk - godt når står længden ved hund - meeen:
"4.9 Dosering og indgivelsesvej
Hund:
Sygdomme i bevægeapparatet:
Enkelt subkutan injektion af en dosis på 0,2 mg meloxicam/kg legemsvægt (svarende til 0,4 ml/10 kg). Metacam 1,5 mg/ml oral suspension til hunde eller Metacam 1 mg og 2,5 mg tyggetabletter til hunde kan gives ved fortsat behandling med en dosis på 0,1 mg meloxicam/kg legemsvægt 24 timer efter injektionen.
Reduktion af post-operative smerter (over en periode på 24 timer):
Enkelt intravenøs eller subkutan injektion af en dosis på 0,2 mg meloxicam/kg legemsvægt (svarende til 0,4 ml/10 kg) før indgrebet, for eksempel ved indledning af anæstesi."
nov 2008
De klinikker jeg kender injicerer dyret på operationsdagen - giver orale piller med hjem der startes op dagen efter.
nov 2008
Æv, bæv min dyrlæge er bare ....
nov 2008
Jeg kan da ikke gøre for du får oplst forkert - det kan du vel heller ikke så jeg fatter ikke din reaktion?
Du kunne ha' sparet den opringning - veterinrmedicin og brugen af det findes på www.produktresume.dk - som er = iproducenternes anbefalinger og indholdet i dyrlægehåndbogen.
Benefits
Control of postoperative pain and inflammation.
Minimum 24 hour pain control.
Aqueous solution for injection is quickly and easily drawn into a 1 mL graduated syringe.
No refrigeration necessary.
(link fjernet)
Case history
Matilda's story
The people in Matilda’s life have always made decisions with her best interests in mind—her owners, when they made the choice to have her spayed, and her veterinarian, when she administered METACAM to Matilda prior to surgery. METACAM is the only approved drug of its kind (an NSAID) to control pain in cats. A single preoperative injection helped control Matilda’s postoperative pain and inflammation for a full 24 hours. Matilda returned home, able to recover more comfortably—a relief to both her and her owners. METACAM…it’s what post-op should feel like.
1. Carroll GL, Howe LB, Peterson KD. Analgesic efficacy of preoperative administration of meloxicam or butorphanol in onychectomized cats. J Am Vet Med Assoc. 2005;226:913−919.
http://www.metacam.com/index.php/Efficacy-Cats
er det ikke nok kn du fornøje dig selv:-)
nov 2008
Meloxicam elimineres med en halveringstid på 24 timer hos hunde og 15 timer hos katte. Ca. 75% af den indgivne dosis elimineres via fæces og den resterende ...
Men det er helt ok at opgi':-)
nov 2008
jeg vil sådan set hellere du forklarer det - for det det gør du meget forståeligt - problemet er bare at sådan virker halveringstid ikke - effekten går ikke op - men ned.
Berig mig - tak!
Så blev han sur :(