{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.000 visninger | Oprettet:

Så blev han sur :( {{forumTopicSubject}}

Godmorgen på KG smiley

Jeg var i går ved dyrlægen med min hunkat og min hankat, for at få dem begge neutraliserede. Jeg havde taget fri i går og har også taget fri i dag, for at kunne være hjemme ved de små stakler og pylre om dem efterhånden som narkosen tager af..
Det meste af dagen i går tilbragte de med at sove, hvilket jo er meget normalt, og her til morgen er de også meget rolige.. Min bekymring er imidlertid at min hankat, som ellers før var et kæmpe nussehoved, simpelthen er så afvisende over for mig.. Det virker i øvrigt som om han mere end nogensinde har lyst til at parre sig med hende :s, men på et tidspunkt svinder den lyst vel...

Så jeg tænker om han stadig bærer lidt nag over for mig, som i går proppede ham ind i en transport kasse og fik den modbydelige dame til at gøre de skrækkelige ting imod ham? Han er en meget intelligent kat, og jeg håber da at han finder det i sit hjerte at tilgive mig før eller siden, for det er da næsten ikke til at bære at min skattebasse bare glor fornærmet på mig hver gang jeg nærmer mig ham :s

Nogen der har oplevet dette?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Så blev han sur :(
  • #1   23. jun 2010 prøv at sætte dig i hans sted..men glem de menneskelige følelser som benrejdelse osv. han kan ikke forbinde dine handlinger med det der skete og at han har ondt bagefter, det er alt for komplicerede tankerækker han så skal ud i. Det ville svare til at han blev sur på dig over at du havde glemt at slukke for en kogeplade som han så trådte på..han er ikke i stand til at tænke så abstrakt.
    Han er træt, har lidt ondt og stresset efter en operation og narkose..så har man ikke nødvendigvis så meget lyst til selskab..det går over så snart han bliver lidt friskere

• #2   23. jun 2010 har du fået smertestillende med hjem til dem?

• #3   23. jun 2010 Jah jeg ved det, vi skal passe på med at tillægge dem menneskelige egenskaber osv, men det er godt nok et nærliggende ansigtsudtryk han ligger der med...

Nej, fik ikke noget smertestillende?

• #4   23. jun 2010 En kastreret hankat har altså ikke ondt bagefter. Nu ved jeg ikke om I har prøvet at være i narkose, men hvis I har så ved I at man kan få det rigtig dårligt bagefter.

Giv ham tid til at sunde sig.

• #5   23. jun 2010 ingen smertestillende !? smiley Eej , ring da lige derop og hør om det kan være rigtigt smiley da min hunmis blev neutraliseret fik vi smertestillende til 5 dage og penicilin til 14 dage

• #6   23. jun 2010 Ah , Ulla , det var sørme smart smiley

• #7   23. jun 2010 Ulla,

Nej det er IKKE normalt man ikke får smertestillende med hjem til hunkatten. Hanner har ikke behov

Det har DDD holdt foredrag om for dyrlæger og veterinærsygeplejersker.

Nu siger du det igen - og jeg spørger igen hvad er det for et depot smertestillende du igen og igen taler om?

Korrekt de får (det bør de ihvertfald) smertestillende som injection - den holder til næste dag - og ikke ret meget længere end Romefen, Rimadyl, Tolfedine eller hvad der bruges oralt.

I kat der er fri for smerte heler hurtigere - og viser såret mindre interesse.

• #8   23. jun 2010 Chester havde ondt, han slikkede sig en del, men da jeg gav ham smertestillende holdt han op.

nu tænkte jeg også mest på hunkatten da jeg skrev det med det smertestillende. Jeg fik nu hjem til både hunner og hanner de gange jeg har fået en kat neutraliseret.

men netop som Ulla siger, man kan få det ret skidt af diagnose, nogle reagerer voldsommere end andre. Så hvuis han har det dårligt er det nok derfor han ikke har den store interesse i dig lige nu.

• #9   23. jun 2010 har mine været ved dr Dyr, vi de heller ikke snakke med mig de første par timer, men det går nu hurtigt over. At han er "sur/tvær" er der ikke noget at sige til, han har sikkert kvalme og er rundforvirret. Giv ham en dag eller 2, så er han helt frisk igen

• #10   23. jun 2010 rettelse: man kan få det dårligt af diagnose...sludder narkose..undskyld smiley

• #11   23. jun 2010 Jeg fik ikke smertestildende med hjem og min hunkat var som hun plejede dagen efter, hun spiste og hoppede op på borde osv som hun altid har gjort. Jeg har selv været opereret og havde nu heller ikke ondt.

• #12   23. jun 2010 Metacam som inejction virker altså ikke mere end godt 24 timer - hvor har du mere end 48 timer fra?

udsnit fra produktresume.dk - godt når står længden ved hund - meeen:

"4.9 Dosering og indgivelsesvej

Hund:

Sygdomme i bevægeapparatet:
    Enkelt subkutan injektion af en dosis på 0,2 mg meloxicam/kg legemsvægt (svarende til 0,4 ml/10 kg). Metacam 1,5 mg/ml oral suspension til hunde eller Metacam 1 mg og 2,5 mg tyggetabletter til hunde kan gives ved fortsat behandling med en dosis på 0,1 mg meloxicam/kg legemsvægt 24 timer efter injektionen.

Reduktion af post-operative smerter (over en periode på 24 timer):
    Enkelt intravenøs eller subkutan injektion af en dosis på 0,2 mg meloxicam/kg legemsvægt (svarende til 0,4 ml/10 kg) før indgrebet, for eksempel ved indledning af anæstesi."

• #13   23. jun 2010 Jeg ved heller ikke hvad der får dig til at sige dyrlægen vælger en billigere løsning - det er en del af operationen og en del af prisen. De sstår da ikke og stopper piller i en bedøvet kat.

De klinikker jeg kender injicerer dyret på operationsdagen - giver orale piller med hjem der startes op dagen efter.

• #14   23. jun 2010 Muligt - men det er ikke sandt - og heller ikke hvad min dyrlæge siger. g eftersom man skal udvie forsigtighed med dosseringen - så tror jeg ikke et er et spørgsmål om at dossere højere ...

Æv, bæv min dyrlæge er bare ....

• #15   23. jun 2010 Ullan for pokker det var en småfornærmet kommentar - læs dog produktbeskrivelsen.

Jeg kan da ikke gøre for du får oplst forkert - det kan du vel heller ikke så jeg fatter ikke din reaktion?

Du kunne ha' sparet den opringning - veterinrmedicin og brugen af det findes på www.produktresume.dk - som er = iproducenternes anbefalinger og indholdet i dyrlægehåndbogen.

Benefits
    Control of postoperative pain and inflammation.
    Minimum 24 hour pain control.
    Aqueous solution for injection is quickly and easily drawn into a 1 mL graduated syringe.
    No refrigeration necessary.
    (link fjernet)

Case history

Matilda's story

The people in Matilda’s life have always made decisions with her best interests in mind—her owners, when they made the choice to have her spayed, and her veterinarian, when she administered METACAM to Matilda prior to surgery. METACAM is the only approved drug of its kind (an NSAID) to control pain in cats. A single preoperative injection helped control Matilda’s postoperative pain and inflammation for a full 24 hours. Matilda returned home, able to recover more comfortably—a relief to both her and her owners. METACAM…it’s what post-op should feel like.

1. Carroll GL, Howe LB, Peterson KD. Analgesic efficacy of preoperative administration of meloxicam or butorphanol in onychectomized cats. J Am Vet Med Assoc. 2005;226:913−919.
    http://www.metacam.com/index.php/Efficacy-Cats

er det ikke nok kn du fornøje dig selv:-)

• #16   24. jun 2010 Virkningen er forskellig om det er HUND eller KAT

Meloxicam elimineres med en halveringstid på 24 timer hos hunde og 15 timer hos katte. Ca. 75% af den indgivne dosis elimineres via fæces og den resterende ...

Men det er helt ok at opgi':-)

• #17   27. jun 2010 ulla,

jeg vil sådan set hellere du forklarer det - for det det gør du meget forståeligt - problemet er bare at sådan virker halveringstid ikke - effekten går ikke op - men ned.

Berig mig - tak!

Kommentér på:
Så blev han sur :(

Annonce