{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.180 visninger | Oprettet:

Tørfoder og killing? {{forumTopicSubject}}

Nu er vores killing 8 uger gammel og det blev han i fredags smiley

Han begyndte på det nemme mad altså det våde da han var 6 næsten 7 uger gammel.

Men hvornår bør jeg forsøge at give ham opblødt tørkost?
Og hvornår begynder de ca at spise det selv fra skålen?

Nu får han RC Maine coon kitten og de er rimelig store.
Skal det lige siges. smiley

Håber i har nogle gode svar smiley

Tak på forhånd

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tørfoder og killing?
  • #1   21. jun 2010 Han skulle have haft tørkost fra starten smiley

Fidusen er at killingen har fri adgang til tørkost og vand døgnet rundt, og når killingen er 8 uger, så er det ikke nødvendigt at opbløde foderet.

Mine 5 killinger er 4 uger gamle nu, og de spiser RC babycat - altså tørfoder, og det er på ingen måder opblødt - de får tilbudt vådfoder 4 gange i døgnet, men de foretrækker tydeligvis deres tørkost.

• #2   21. jun 2010 Hvordan fodrer du ham nu, siden han ikke får det i en skål?

Mine killinger har deres tørkost i sådan en foderautomat, som står i deres kravlegård, og den foder automat har de kunnet spise af de sidste 4-5 dage smiley

• #3   21. jun 2010 Ja mine killinger lever også stadig fortrinsvis af modermælk, måske det er derfor de ikke rigtig gider at spise vådfoder, men tørkosten er de vilde med smiley

• #4   21. jun 2010 De fleste af mine begynder at spise mor´s råfoder og det killinge foder hun får når de er omkring 4 uger eller de får koget toske rogn med mælke afstatning eller gedemælk,

• #5   22. jun 2010 Der står selvfølgelig altid tørkost og vand fremme til alle tre smiley

Men selv for mor mis er RC maine coon (ikke kitten) for stort.
    Så det vel ikke underligt kitten også er stort?

Men altså idag har jeg forsøgt mig med at bløde en smule op og give ham med torskerogn det spiste han gladeligt så senere får han det uden noget også må vi se om han går til skålen med tørkost smiley

• #7   22. jun 2010 Amigo smiley

Nala har ikke haft det så godt hos hendes tidligere ejer smiley
    Desværre.
    Der fik hun stort set aldrig vådfoder eller fisk eller noget.
    Kun tørkost som var fra Aldi og det har hun jo så kun være vant til.

Men da hun så kom hos mig syntes jeg jo hun skulle havde det bedste smiley
    Så jeg gik jo ned og købte det her RC maine coon.
    Men stykkerne var for store i forhold til det gamle foder.
    Så måtte skære dem i halve til at begynde med og til sidst havde hun så vænnet sig til det smiley

Men som sagt står der altid tørkost fremme så beslutter han sig for at prøve det er det der til ham smiley

Ulla ja hvis nu han ikke snart begynder på Maine coon kitten må jeg ned og købe det andet smiley

• #9   26. maj 2013 Faktisk er det omvendt babycat er til de helt små smiley og kitten er fra ca 8 uger smiley

Kommentér på:
Tørfoder og killing?

Annonce