{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
779 visninger | Oprettet:

Hvor mange og hvor meget? {{forumTopicSubject}}

Nu er lille manden endelig begynde at spise.

Han syntes vi skulle dele en Bugles, og så tænkte jeg at jeg lige ville prøve at give ham lidt tun først gad han ikke spise det så hentede jeg et stykke bugle og lagde lidt tun på som han guffede i sig.
Så satte jeg mig ve siden af og spiste lidt tun så blev han nysgerrige også begyndte han at spise smiley

Men Hvor mange gange skal han så have mad dagligt han er 7 uger idag smiley
Og hvad ville være bedst at give ham?

Og hvor meget skal han have af det? smiley

Tak


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor mange og hvor meget?
  • #1   11. jun 2010 jeg fodre mine på 10 uger med vådfoder/barf morgen og aften, og ellers står der tørfoder fremme hele tiden

  • #2   11. jun 2010 hvis jeg husker rigtigt er en Bugles en chips, og det tror jeg ikke en killing på 7 uger har godt af

  • #4   11. jun 2010 Bugles er en chips, lavet på majs og med ret højt saltindhold. Ikke mad for en kat. Tilbyd ham ordenligt kattemad, han skal nok æde når han bliver sulten.

  • #5   11. jun 2010 Jeg er klar over det ikke er så godt for ham smiley
    Han fik heller ikke meget men han ville gerne smage også syntes jeg nu han skulle have lov ellers havde jeg aldrig fundet ud af han ville spise smiley

    Så det var jo meget heldigt ^^

    Tak for jeres svar smiley


  • #6   11. jun 2010 Det er lidt sent at starte ham op på fast føde, normalet anbefales det at gå i gang omkring 5 ugers alderen. Man kan give dem kaffefløde blandet med torskerogn, Royal Canins babycat vådfoder med piskefløde/creme fraiche/hytteost. Men han er så stor nu så han sagtens kan spise killingetørkost, evt. Babycat fra RC, som kan stå fremme hele tiden, og naturligvis skal han have adgnag til frisk vand.

    Et par gange om dagen kan man så yderligere servere lidt vådfoder, eller en af de andre ting, som jeg tidligere nævnte, det må bare ikke stå for længe.


  • #7   11. jun 2010 Sofie P:

    Jeg har forsøgt at få ham til at spise fast føde siden han var 4 uger smiley
    Hvor jeg forsøgte mig med :
    Torskerogn blandet med katte mælk og vand.
    Tun.
    Makrel i tomat.
    Og leverpostej.

    Han ville bare ikke spise.

    Det skyldes nok at han er ene killing og mor har masser af mælk til ham smiley

    Jeg har RC Maine coon kitten tørkost fremme til ham og mor.
    Mens vores kastrat for alm. tørkost fra Maxi zoo lige nu.



  • #8   11. jun 2010 Jeg undrer mig over at det du har forsøgt at få ham til at spise er ene menneskemad - makrel i tomat er temmelig skrapt for en killingemave som ikke er vant til at få andet end modermælk.

  • #9   11. jun 2010 hvis mormissen har nok mælk haster det vel heller ikke, ved mine har jeg sat tørkost frem og så har de selv fundet ud af hvornår de var sultne, når de så begyndte at vise interesse for maden har de også fået torskerogn med kaffefløde, den sidste her var over 5 uger før han gad spise andet end mælk og han er fin stor...
    Han vil nu også gerne hugge en chips hvis han får lov


  • #10   11. jun 2010 hvosa havde ikke lige set at han var 7 uger..

  • #11   11. jun 2010 Har selvfølgelig også fosøgt almindelig vådfoder.

    Og det var alt sammen forslag fra brugere herinde


  • #12   11. jun 2010 Jeg havde en killing som heller ikke var meget for at spise, jeg lokkede den ved at hælde KMR ud over maden og for hvergang kom jeg mindre og mindre på og det fik den til at spise andet end barf

Kommentér på:
Hvor mange og hvor meget?

Annonce