{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
873 visninger | Oprettet:

bliver tyndere og tynder ? hvorfor {{forumTopicSubject}}

ja vi har en kastereret han kat på ca 1 år, som er begyndt at tabe sig rigtig meget.. vi har efter den blev kastereret afvejet dens mad da den ikke skulle bliver for tyk. men her på det sidste har den så fået lidt våd foder for lige at rense igennem urinrøret. men den er blevet mega tynd. har kontaktet lægen som godt nok syntes det var underligt. men han syntes vi skulle se tiden an :S vi kan ikke rigtig tjekke dens afføring for orm fordi den gør det udenfor..
så nu er jeg lige lidt på bar bund.
den miaver rigtig meget og hopper op hver gang vi i køkkenet. som om den er sulten selvom den har madskålen fyldt.
håber i her inde kan hjælpe mig

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  bliver tyndere og tynder ? hvorfor
  • #1   2. jun 2010 Hej Bente :O)
    Hvad fodre i med! Og får han vådemad!
    Har han fået ormkur!

• #2   2. jun 2010 Jeg Må indrømme at for mig lyder det også som Ulla P Siger!
    Han er sulten, fodret i fodre med er der ikke nok næring i! Og katte er ellers også god til og selv og tilpasse deres mad! Ved og gå og små spise..

Min menig hellere en lidt for tyk kat en tynd kat.. ;O)

• #3   2. jun 2010 Ulla du ved da ikke om han sulter? Det kan være Lever sygdom eller alt muligt andet, giv den en ormekur, også foder ham med killingefoder, råt kød og våd foder så skulle han nok tag lidt på, EVT tag ham til tjek hos dyrlægen.

Og nogle katte har regnet ud at hvis du er i køkkenet og laver mad så falder der måske en lækker bid af til den, hvis vi kunne vælge mellem en bid rugbrød eller en bid bøf ville vi også prøve at få en bid "Bøf" ;D

• #4   2. jun 2010 Nadia Helena.. Hehe det med køkknet tror jeg vi alle kender! 5 Katte der også gerne vil smage det man skal have til aftensmad... *ss*
    Her bliver der kogt kyllingfiler når der skal hygges og gives lidt kød til misserne.. Og de er helt ''vilde''

• #6   2. jun 2010 Har i overvejet at den ikke kan li' det foder som i giver den ? Det kan sagtens tænkes at den ikk bryder sig om det og kun spiser en smule hvis det bliver yderst nødvendigt ..

• #7   3. jun 2010 Katte - også kastrater - bør faktisk have fri adgang til deres foder døgnet rundt, for det er deres fordøjelsessystem indrettet til for at få det optimale udbytte af foderet.

Undersøgelser har også vist, at de spiser ca. 15 gange om dagen og kun få gram ad gangen.

Det er muligt, at han i starten vil grovæde, men han skal nok regulere det hen ad vejen, når han finder ud af, at der altid er mad i skålen.

Glem alt om vægttabeller og afmålt foder og brug i stedet dine øjne og hænder til at vurdere, om katten er for tynd eller tyk.

Og så sparer du penge /også senere i dyrlægeregninger) ved at bruge et lødigt foder frem for det billige fra supermarkedet, for det sidste skal katten have meget mere af for at få dækket sit næringsbehov.
    Du kan nemlig godt ende op med have en tyk kat, der er fejlernæret.

• #8   3. jun 2010 Enig med Mega!! Synes også du skal lad ham selv finde ud af det... Det andet er sgu synd... Mvh lala..

• #9   8. jun 2010 altså altså, vi vejer godt nok ikke maden af længere fetr som den er blevet tynd, selvom den blev tynd var der altid mad i mad skålen. og den får våd foder hver dag nu. men fik bare at vide af dyrlægen at det ikke er godt at den får vådfoder hver dag.. den spiser også af vores aftensmad, og får frisk fisk. og var ved dyrlægen og den havde ikke prm. vi skulle vente og se tiden an sagde han. vores kat får mad fra dyrlægen af, da jeg har dårlig erfaringer med *billig mad'

• #10   8. jun 2010 Bente har du prøvet og ''koge nogle kyllingefiler og giv ham lidt af!

• #11   8. jun 2010 "... men fik bare at vide af dyrlægen at det ikke er godt at den får vådfoder hver dag.. "

Det lyder højst besynderligt, for opdaterede dyrlæger i dag anbefaler netop, at kun ca. 1/3 af kattens foder skal være tørfoder, og en del dyrlæger siger også, at tørfoder KUN er skabt for vores bekvemmeligheds skyld.
    Mange opdrættere bruger slet ikke tørfoder, men fodrer BARF.

Men hvis du giver ham tørfoder, og han er for tynd, ville jeg gå over til at give ham et produkt, der er beregnet til killinger, og så lade det stå fremme døgnet rundt.

Fisk og jeres mad tager han ikke skade af. Det får mine også.

Kommentér på:
bliver tyndere og tynder ? hvorfor

Annonce