{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.835 visninger | Oprettet:

manglende pels ved hale? {{forumTopicSubject}}

For et par måneder siden fik jeg en ny kat.. Hun har fundet sig rigtig godt til rette med de andre 7 katte, men kort tid efter at vi fik hende begyndte hun at tabe pelsen lige over halen.. og nu er det et ret stort sykke der mangler pels, både over halen, og på den anden side, ved maven, og lidt ned af bagbenene.. smiley
Min dyrlæge ved ikke hvad der kan være grund til det, men tænkte at der måske var nogen herinde der havde prøvet det samme ??

Lod mærke til i dag, at hun har et stykke på str. med en 2kr hvor huden mangler, og jeg er virkelig nervøs...

hun skal re-vaccineres i morgen, så der får jeg dyrlægen til at tjekke igen.. men han vidste jo ik hvad der var galt sidst smiley

Det skal lige siges at jeg har 8 katte i alt; 4 kastererede hankatte, 2 steriliserede hunkatte og så 2 fertile hunkatte hvor hende her er en af dem... hun har lige været i løbetid hvor 2 af de kastererede hankatte prøvede at parre hende...

Hmm.. ved ikke om jeg kan fortælle mere der vil kunne hjælpe...

men håber at nogen ved noget smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  manglende pels ved hale?
  • #1   26. maj 2010 Det kan der være rigtigt mange grunde til. Lige fra stress til lopper, allergi og mider/skab. Men det er der kun dyrlægen der kan finde ud af. Hvis du ikke kan se lopper, skal du ikke behandle for det.

Held og lykke

• #2   26. maj 2010 Jeg går ud fra at det ikke kan være lopper..? smiley

Jeg har noget familie som har en kat, som pludselig også tabte meget pels - de kunne heller ikke finde en forklaring på det.
    De finder dog senere ud af at det muligvis er fødevareallergi - de har skiftet foder og fodertyper flere gange - men nu er de endeligt noget frem til noget foder, som faktisk ser ud til at hjælpe på det.. Katten ser ihvertfald ud til at være i bedring..
    Jeg kan desværre ikke huske hvilket foder de bruger nu og hvordan det blev undersøgt - men det kunne da ihvertfald være en mulighed..
    Håber du finder en løsning! smiley

• #4   26. maj 2010 Foderskift kan f.eks. være James Wellbeloved

• #5   26. maj 2010 Hvis dyrlægen ikke ved hvad det er, så går han forhåbentligt i gang med at indkredse problemet og læse på op de forskellige muligheder, hvis han bare lader stå til, så ville jeg nok være lidt bekymret for at bruge ham. smiley

• #6   26. maj 2010 Min den største kat har også haft problemer med at han hev pelsen af sin egen hale.. jeg toede først det var allergi.. min dyrlæge fortalte mig at hvis det var allergi ville han have røde knopper og små sår.. det havde han ikke.. Har din mis det?

Min havde haft fedt hale og havde behandlet ham med pudder hvor der havde været lidt parfume i.. og tror det kan havde været det min fik udslag af.. har givet ham noget olie hver dag som hedder viacutan og b vitaminer, samt hårkur i det område.. det ser ud til at hjælpe,,, men det tager LANG tid inden pelsen er helt ude igen..

Det kan også være fordi den soignere sig for meget

• #7   26. maj 2010 Jeg mener det samme som
    Lotte * skønne sølvkillinger til salg *

stress = hypersoignering

• #8   26. maj 2010 Vores kat Pivs mistede hår på halen efter vi mistede vores Mivs. Den blev simpelthen ensom. Da vi så senere fik Paris og Rom, begyndte hårene at vokse ud igen.

• #9   27. maj 2010 Tak allesammen.. hun gør sig meget ren, men jeg har bare fået afvide at hvis hun havde stress ville hun gemme sig, og det gør hun på ingen måde... Hun elsker at putte med de andre katte.. smiley

Jeg tror ikke at det kan være lopper, der er ikke rigtig noget at se på nogen af dem.. smiley

Det kan da godt være at det er foderet.. jeg er skiftet over til at bruge RC Perser, og ingen af de andre katte har problemer.. tværtimod er de blevet flottere at se på... smiley

Men er der nogen gode råd til hvad jeg skal gøre hvis det er hypersoignering ??
    Hun kommer fra et hjem hvor der var mange katte, og der havde hun det helt fint, så forstår ikke hvis det er et problem at her er mange katte...

• #10   27. maj 2010 Nej vi kan osse kun gætte, lige som dig. Men hvis det var mig, ville jeg tage en tur til dyrlægen med hende, for at få ham til at tjekke det. Det kan jo ud over allergi osse være noget der smitter de andre (pelsmider).

• #11   27. maj 2010 Dyrlægen kunne ikke se nogen rigtig grund til det.. Måske stress, måske foderet.. Der var ikke noget "i vejen" med hende som sådan... ingen sygdom eller noget... Så vi ser tiden lidt an, da vi skal til at bygge kattevoliere nu, og måske vil det ændre sig hvis de får lidt mere plads at være på.. og så finder vi noget andet foder.. Muligvis James Wellbeloved smiley

• #12   27. maj 2010 Held og lykke med det, det kan være det hjælper. Hold os opdateret

• #13   27. maj 2010 Selvom hun er vant til mange andre katte, er det her jo en "masse" nye katte hun skal vænne sig til og det kan hvis hun har nemt ved at blive stresset godt stresse hende i meget lang tid... Og ja det vil måske hjælpe lidt, at få lidt mere plads i form af en voliere smiley

Det kan også være et forsøg værd, at prøve Feliway.. Det er der nogle der har haft glæde af... Har ikke selv prøvet det, men har spurgt til det herinde og der var da nogle tilbage meldinger om, at det virker. Så hvis jeg får et stress-problem vil jeg da prøve det.. :-))

Held og lykke med hende...

Kommentér på:
manglende pels ved hale?

Annonce