{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fundet kat med killinger
  • #2   20. maj 2010 Ulla: jeg er ikk interesseret i og blive ejer af denne kat, da den er vild, og jeg har en hund som ikk kan acceptere en kat.

• mathilde G
    mathilde G Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #3   20. maj 2010 Kattens værn: De tager sig af det... De samarbejder med komunnerne rund i landet.

Hvis hun skal neutraliseres så koster det omkring 500 kr. (ihvertifald i herning komunne).

Hvis jeg var dig så ville jeg tage kontakt til komunnen så sender de en kattefanger ud og er hun egnet enten til genudsætningskat eller til at formidles videre.

Det er let og lige til... man er ikke foropligtet til at betale

Men husk du MÅ ikke fodre den! så rør komunnen den ikke... så står du med problemet selv.

• #4   21. maj 2010 "Men husk du MÅ ikke fodre den! så rør komunnen den ikke... så står du med problemet selv."

Giv du hende bare noget mad. DU skal bare ikke sige det til nogen, og HUN sladrer ikke.

Og så er det desværre ikke alle kommuner, der har en aftale med Kattens Værn, men det kan din kommune oplyse dig nærmere om.

Hvor gamle vil du ellers tro, killingerne er?

• #5   21. maj 2010 jeg tror ikk killingerne er mere end nogle dage gamle. For to dage siden åbnede jeg døren til drivhuset fordi der var så varmt derinde,og det sku jeg aldrig ha gjort, for jeg tror det er der det er sket.

jeg kigger på hvad jeg kan gøre...

• #6   21. maj 2010 jeg ville ringe til dyrenes beskyttelse eller det nærmeste kattehjem.. Det kan jo være nogen mangler katten smiley

• #7   21. maj 2010 det er en vildkat, det er jeg sikker på, idet jeg slet ikk må nærme mig drivhuset... smiley så jeg tvivler på nogen ejer hende.
    Men der kommer en mand fra dyrenes beskyttelse om lidt,og så skal vi lige se om vi kan fange hende eller hvad vi skal.

tak for hjælpen .

• #9   21. maj 2010 jeg har fået en kattefælde som jeg skal putte mad i, i morgen tidlig. Og så når katten går i, forhåbentlig i løbet af kort tid, skal jeg putte killingerne i en anden kasse jeg har fået og så skal jeg køre til dyrlægevagten med dem, hvor de blir aflivet alle sammen.
    Da det er en vild kat, kan de jo ikk finde nyt hjem til den.

og grunden til jeg ikk må putte mad i idag, er fordi at den ikk må stå natten over med mad i, hvis fælden klapper i løbet af natten.

• mathilde G
    mathilde G Tilmeldt:
    maj 2010

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 11
    #10   21. maj 2010 Lyder som et fornuftigt valg!!!

• #12   21. maj 2010 Mia . - Mange katte der render rude kan virke vilde uden for, men hjemme hos egen være noget af det mest kærlige..

Jeg kan fx heller ikke komme i nærheden af naboens 2 katte, men de kan sagtens selv komme i nærheden af dem uden problemer

• #13   21. maj 2010 Ja jeg hader os når dyr skal aflives. smiley

Tanja: Jeg ved godt nogen katte er sådan, dyrlægen tjekker den os, om den er chippet og øremærket når jeg kommer med den, så det skal du ikk være bekymret for.

• #14   21. maj 2010 smila: jeg glemte lige og skrive at ja hunkatten blir os aflivet.. hvis ikk hun er chipsmærket eller øremærket...

• #16   21. maj 2010 killingerne er kun få dage gamle, de kan ikk overleve på et internat uden deres mor jo. Og nu hvor det er i dyrenes beskyttelses hænder kan jeg ikk gøre så meget, det er jo ikk mine katte, de bor bare i mit drivhus, indtil i morgen forhåbentlig ikk længere, håber moderen går i fælden i morgen.

• #18   21. maj 2010 Smila - Jeg er selv modstander af at aflive sunde, raske dyr, men tænk på, hvor rædselsslagen en vild hunkat med killinger ville være, hvis hun, som også var vant til at færdes frit og flygter for mennesker, blev lukket inde i et bur på et internat med mennesker, der gik frem og tilbage.

En sådan hunkat ville sikkert selv bide sine killinger ihjel, for det sker tilmed med tamkatte, hvis de er stressede og føler sig truet.

Danmark har alt, alt for lidt natur tilbage (med kattes byttedyr) til, at en hjemløs og vild kat kan klare sig.
    Hendes killinger ville være gået en kummerlig tilværelse i møde, og det samme ville hendes næste, næste og igen næste kuld også.

For øvrigt er internaterne i forvejen overbooket med søde, tamme katte, som de søger hjem til, og som ingen vil have.

Jeg synes, du skal tænke på, at den missemor og hendes killinger er skånet for meget.

• #21   22. maj 2010 Ja, det gør ondt, Smila - MEGET ondt, for der findes ikke vildkatte i Danmark. De er uddøde for længe siden, og det, man kalder vildkatte, er efterkommere af tamkatte, hvis ejere enten har ladet dem rende fertile rundt eller bare kasseret, når de er blevet trætte af dem.

Især ejere til fertile hankatte, som får lov til at rende frit, burde tænke på, at DE er skyld i, at der bliver sat så mange "vildkatte" i verden.
    Det mindste, de kunne gøre, var at lade deres hankatte kastrere.

Kommentér på:
fundet kat med killinger

Annonce