{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
850 visninger | Oprettet:

Min hunkat er desperat {{forumTopicSubject}}

Hej alle
Min hun kat er virkelig desperat for at blive parret. Vi har en hun kat og en han kat ud over den, og den lægger op til begge to hele tiden. Hankatten har været i gang på hende flere gange, men det er åbenbart ikke nok til hende. Hun siger søde lyde konstant, og ligger sig klar med bagdelen i sky foran begge katte.
Er det normalt? Det har varet sådan i to dage nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min hunkat er desperat
  • #1   16. maj 2010 Når hankatten så kommer op på hende og begynder, så knorrer hun helt vildt og siger en underlig lyd med vejrtrækningen, og så stopper han. Så ruller hun rundt på gulvet i 5 min konstant, og der efter begynder hun igen.

• #3   16. maj 2010 Det lyder godt (-: og det glæder vi os til.
    Det er en af de ting jeg hader ved kattegalleri. Det er folk som dig der skal skrive sådan noget. Det kan godt være at ægte katte er flotte, og at de skal have stamtavle osv. osv., men mine er nogenlunde ægte persere, og der kommer nogen rigtig flotte killinger ud af dem som nogen familier vil få stor glæde af. Størstedelen af alle mennesker er sgu ligeglade med om det er en ægte kat.

• #4   16. maj 2010 - vi havde forresten bestemt os for at vi ville have at de skulle have killinger (-: så den er ikke ugennemtænkt.

• #5   16. maj 2010 Vi havde desuden heller ikke valgt at de skulle have killinger hvis vi var i tvivl om vi kunne komme af med dem. Så vil absolut ikke kalde det 'fremstilling af flere overskudskatte'. Langhårede killinger til en god pris bliver revet væk.

• #6   16. maj 2010 For nogle hunkatte er det normal adfærd for andre ikke, men jeg synes ikke det er alarmerende adfærd.
    Hmmmmm håber ikke at de så får perser-underulden. For 3 uger siden blev 2 af den type "nogenlunde ægte perserer" indleveret til aflivning, da familien ikke gad at bruge tid på pelsplejen. De blev 15 mdr. Du har da helt ret i at der er stor afsætning på "langhårede" uægte killinger, de ser da osse rigtigt søde ud. Desværre anser mange mennesker dyr som en forbrugsvare og når de så ikke gider "bøvlet" bliver de kasseret. Der sidder mange af den slags katte på de forskellige internater, desværre. Og jeg tror det er det Felis F tænker på. Det gør jeg i hvert fald, men osse fordi jeg har set det så frygteligt tit.

• #7   16. maj 2010 Jeg synes nu ellers mine tone er rimelig diplomatisk. Jeg er nu ikke frustreret, men jeg føler en stor afmagt på det område

• #9   16. maj 2010 Til trådstarter: Det du beskriver er helt normal adfærd smiley

Til Lotte:

Jeg vil gerne definere begrebet "nogenlunde ægte" - det betyder bastarder smiley

• #10   16. maj 2010 Jeanette W

Det kan man læse allemulige steder på nettet, og i div faglitteratur om katte smiley

• #11   16. maj 2010 hej josefine, tillykke med de kommende killinger(:

Og så vil jeg altså bar lige sige at jeg som josefine også er godt trætte af at nogen af jer får det til at fremstå som om alle "uægte" katte har et lorteliv og ender på internater, da dette jo ikke er tilfældet, der er da mange "uægte" katte der har fantastiske hjem, og ja ved godt der er mange katte der kommer på internater, og det er også dybt frusterende, men husk dog på at det ikke alle.
    jeg sys bar det er tit man læser det herinde at i generalisere de "uægte" katte som uønskede katte i næsten alle de tilfælde hvor folk skrive de skal have killinger med to katte der ikke er en bestemt race og som ikke har stamtavle. sys det er frusterende og ville ønske at det kunne føles som om vi allesammen var velkomne uanset race og "uægte" og ægte katte. og folk skal da have lov til og spørge uden og blive rakket ned som om de ikke har nogen hjerne.

• #12   16. maj 2010 Sandra A og Jeanette A - tak for jeres opbakning, det er dejligt at høre at der er nogen flinke mennesker herinde der er nede på jorden.
    Jeg har ikke erfaring i at få killinger, men har på det seneste selv været ude efter at købe en, og har DERFOR et godt indblik i at de ikke er svære at sælge. Jeg vil gerne have killinger fordi jeg gerne vil prøve at opleve det, og jeg elsker de små væsner. Det er kun for glædens skyld - i modsætning til mange mennesker herinde som har den kolde holdning at de kun gør det for at føre racen videre. Jeg vil gerne finde det perfekte hjem til killingerne, og vil kun sælge dem til nogen som jeg får et lille tillidsbånd til, og som jeg kan holde kontakten til.
    Nu siger I at nogen opgiver pga pels pleje, men det type menneske er jeg ikke.
    Det jeg mente med uægte persere var at den ene er ægte, men den har ikke stamtavle, og det har dens forældre heller ikke. Men den er ægte. Hannen er ikke 100% ægte. Jeg gætter på at det er en af dens bedsteforældre som har haft en anden race i sig.
    Kuldet var ikke planlagt, for det ved jeg sgu ikke hvordan man gør, og jeg syns også det virker ulækkert. Vi havde bare snakket om at det kunne være dejligt hvis de på et tidspunkt fik killinger (-:

• #13   16. maj 2010 <b>den kolde holdning at de kun gør det for at føre racen videre. </b>

Jeg forstår slet ikke din indstilling? Dem der avler racekatte elsker da deres katte lige så højt, som dem der "kun" har huskatte eller blandingskatte.

<b>Kuldet var ikke planlagt, for det ved jeg sgu ikke hvordan man gør, og jeg syns også det virker ulækkert</b>

Det er vel ikke mere ulækkert, end når mennesker planlægger at få børn, hvis det stod til kattene selv, så ville de jo få killinger hver eneste gang de var i løbetid.

• #14   16. maj 2010 Jeg vil absolut ikke sammenligne at planlægge barn og at planlægge killinger for ens kat. Når man planlægger killinger for ens kat, planlægger man jo på en andens vedkommende, og ikke ens eget og ens partner!
    Men igen. Jeg ville aldrig have killinger hvis de ikke var til at komme af med. Jeg ved de er til at komme af med, og jeg skal nok selv sørge for at de får et godt hjem.

• #15   16. maj 2010 Jeg sammenligner skam ikke det at få børn, med at lade sin kat få killinger smiley Jeg siger, at ingen af delene er ulækre i mine øjne smiley

Vi er vidst nået frem til, at vi er uenige, og fred være med det.

Jeg håber at du finder gode hjem til alle killingerne, og kan ikke lade være med at spegulere på, hvad du så gør, hvis ikke du kan finde hjem til dem allesammen...

• #17   16. maj 2010 Opgiv, det er som at slå i en dyne. De er jo så nuttede og så pyt med resten, som ikke helt så nuttet.

• #18   16. maj 2010 Ulla jeg læser det som jeg læser og det er min mening til det. Og det jeg er så godt trætte af er den måde i omtaler blandingskatte generelt, og felis jeg har skam set masser af annoncer på ægte katte med stamtavle og det hele som folk ikke kan komme af med og derfor sætter ned i pris, så kom ikke og sig det som at det KUN er uægte katte der bliver sat ned i pris og at det kuv er den det ikke kan få nye hjem. Men jeg er generelt bar træt af den måde i omtaler uægte katte generelt da jeres måde og omtale den på tydes meget som om de ikke er okay, ligesom jeres ægte katte. Og dette er MIN mening og den har jeg lov og have.

• #19   16. maj 2010 Marianne hvad mener du med resten som ikke er så nuttet ?

• #20   16. maj 2010 Ulla skriver da inten om, at hun ikke bryder sig om blandingskatte, jeg kan da se på hendes profil, at hun selv har flere blandingskatte - mit gæt er, at hun er glad for alle katte, uanset race eller blanding, men at hun er træt af uansvarlige katteejere smiley

• #21   16. maj 2010 Hvem har sagt at ULLA ikk kan lide blandingskatte i hvert fald ikke mig, jeg siger at den måde blandingskatte omtales på kan tydes forkert, og på en meget negativ måde, og ja nogen mennesker er uansvarlige men det gælder sgu da ikke kun ejerer af blandingskatte mange laver da rene racer kun for pengenes skyld og så producere de da også bar flere og flere fordi de kan se hvor meget de kan tjene.

• #22   16. maj 2010 Ulla jeg læser det som jeg læser og det er min mening til det. Og det jeg er så godt trætte af er den måde i omtaler blandingskatte generelt, og felis jeg har skam set masser af annoncer på ægte katte med stamtavle og det hele som folk ikke kan komme af med og derfor sætter ned i pris, så kom ikke og sig det som at det KUN er uægte katte der bliver sat ned i pris og at det kuv er den det ikke kan få nye hjem. <b>Men jeg er generelt bar træt af den måde i omtaler uægte katte generelt da jeres måde og omtale den på tydes meget som om de ikke er okay, ligesom jeres ægte katte.</b> Og dette er MIN mening og den har jeg lov og have.

• #23   16. maj 2010 Hvorfor kopiere du dog det jeg skriver og sætter det ind igen? Du kan da prøve og forklarer hvad du mener? Og i det jeg skriver skriver jeg var tilbage til den der har skrevet til mig altså Ulla og felis og dette er derfor ikk ensbetydende med at jeg siger det er DEM der siger det jeg er træt af det er generelt nogen mennesker herinde

• #24   16. maj 2010 Sandra

Så har du altså formuleret dig lidt klumret, for tilegner dit indlæg til Ulla, og til med skriver: Citat <b>Men jeg er generelt bar træt af den måde i omtaler uægte katte generelt da jeres måde og omtale den på tydes meget som om de ikke er okay, ligesom jeres ægte katte. </b> Citat slut

Når du formulerer dig på den måde, så er det ikke let at gætte, at du ikke mener Ulla smiley

• #26   16. maj 2010 I og jer kan jeg ikke se betyder Ulla ? Men måske Ulla er blevet til flere ? I og jer betyder nogle FOLK herinde på kg generalt, og ikke ULLA

• #27   16. maj 2010 felis hvad er det for fordele blandingskatte ikke har? Altså jeg har katte for og give dem kærlighed og et dejligt fast hjem, ?

• #28   16. maj 2010 Sandra, det gider jeg simpelhen ikke skrive noget om, for så bliver det vel misforstået lige som så meget andet af det der er skrevet i denne tråd. Kan kun opfordre til at man måske læser 2 gange inden man begiver sig ud i et svar til noget en anden har skrevet og ikke besvarer det man tror man har læst.

• #29   16. maj 2010 Jeg skriver ikke tilbage til noget jeg tror har læst jeg skriver tilbage til det jeg har læst, og det er derfor jeg spørge sig da jeg ikk forstår hvad du mener, det handler ikke om at jeg tror jeg har læst noget men at jeg ikke forstår hvad du mener med det du skriver, og sys at hvis man skriver noget nogen ikke forstår skal man kunne agumentere om hvad man mener med det man har skrevet i stedet for at sige det er den anden part der svarer på noget som de tror de har læst og ikke tænke på at det måske er fordi de ikk forstår det der bliver skrevet og derfor gerne vil vide hvad det betyder .

• #30   16. maj 2010 Hold da fast.

Jeg lever af at undervise, og er derfor nød til altid at formulere mig, så det jeg siger ikke skal tolkes, og så ej heller ikke kan blive misforstået.

Hvis man er kommet til at sige eller skrive noget kludder, så er det fjollet at blive sur over, at modtageren ikke kan forstå meningen med det man siger/skriver.

Jeg kan lide alle katte, uanset race eller blanding - jeg er trist over, at der kommer flere og flere blandinger, da man så ender med at spolere huskatten.

Jeg synes også at det er egoistisk at man laver et kuld blandingskillinger, udelukkende fordi man synes at det kunne være hyggeligt, for uanset hvad der påståes, så er markedet altså oversvømmet med blandingskillinger, som ingen vil have.

• #31   16. maj 2010 Jeg gider ikk engang diskuterer dette mere da man ikke bliver andet end misforstået, jeg har min mening og i har jeres, god aften.

• #32   16. maj 2010 ok sandra, point taken. Men grunden til at jeg skriver sådan er i bund og grund var trådstarter jeg skrev til. Men Et eksempel kunne være dette forløb. Mormis bliver dårlig mister appetit under drægtighed afted til dyrlæge scanning for at tjekke forlivermoderbetændelse, regning 1800 plus en masse dåser A/D foder til 15kr. Mormis føder til tiden 8 stk "nuttede" mislinger alt går godt. Dag 3, første killing dør. Dag 4 dør 2 mere, dag 5 en killing mere der er død, den næste der var begyndt at skrante ville dyrlægen have ned og aflive for at tage prøver. I de dage bliver der grædt en del, mormis har det igen ikke godt, så hun skal osse til dyrlægen, yverbetændelse. Penicilin og smertestillende til hende og så troede jeg naivt at det var det. Men nej Mormis blev mere og mere syg og pludseligt lå hun og var mere eller mindre bevidstløs, så afsted til dr. dyr igen, midt om natten selvfølgelig. Efter endt undersøgelse drops osv 10% chance for at overleve natten. Hjem til de 3 små, de skulle jo have mad 6-7 gange i døgnet. Hårdt arbejde ikke noget man lige gør for sjov. Svar på prøver kom ind, mormis havde fået en alvorlig infektion, som de 5 døde killinger var blevet smittet med i fødslen. Missemor kommer hjem med Nekrose, dvs koldbrand i 2 patter og må ikke under nogen omstændigheder være sammen med de små eller andre katte i huset. Så hun var grædende isoleret i et rum, killingerne i stuen med mig og en gammel hankat, så de ikke blev præget for meget på mennesker. Hver gang jeg havde rørt ved en kat måtte jeg spritte fingre af. Sov på umagelig sofa i 4 uger og flaskede de små, tilbragte en time til 2 sammen med mormis et par gange om dagen, vaskede og rensede stort og sybt sår(3 x6 cm), gav medicin og var jeg der ikke, så var mine søn eller datter. Derudover tager det i snit 45 min at give en killing et måltid og få den til at besørge. Jeg kan roligt påstå at det bestemt ikke er nuttet.
    For dem af jer der fik Kattemagasinet i marts, så var det det min mormis fejlede. Alle husets katte er efterfølgende tjekket og heldigvis fundet negativ, så det er kommet udefra. Hvilket ikke gjorde det nemmere og slet ikke billigere.
    Nu er dette jo osse en skrækhistorie, men ikke mindre er den sand. Man kan jo osse rende ind i kejsersnit og "bare" yverbetændelse er en frygtelig oplevelse især for katten. Bare en lille dum ting som kattegrus kan slå en killing ihjel. Husk at jeg skrev KAN. Vi skal ikke have flere misforståelser. Nu er dette en "tavlekat", men det kan ske for alle katte. I øvrigt er den søde kastrat der passede killingerne såkaldt blandingskat, jeg omtaler ham nu bare som kat. Han blev i øvrigt misrøgtet grumt inden jeg fik ham fra Kattens værn.

Man skal osse huske på at selv om alt går perfekt, så skal man være på dubberne når killinger begynder at rende rundt. Potteplanterne bliver saboteret, der bliver kravlet i gardinerne, papirkurven væltet og tømt, der ligger ind imellem en lille "hilsen" de underligste steder.Ledninger skal gemmes af vejen osv.

Personligt har jeg det "fint" med den slags, mit hjem er efterhånden osse indrettet til katte og så må "Bo Bedre" komme når jeg skal på plejehjem. Jeg er her osse 24 timer i døgnet og kan rydde op når det lige er sket. Det er et stort arbejde at have killinger osse når det går godt og man kommer af med dem. Det er straks værre med dem man ikke kommer af med, hvor mange kan man selv beholde ??? Og kan man se længere end til tænderne på dem der nu "køber" killingen.
    Faktum er at folk i dag har en meget travl hverdag og det er få der ved at de faktisk skal bruge en del tid på pelspleje på "persere", som trådstarte har. De tror de får en lille nuttet "langhårskat", som man kan friserer når man lige har lyst. Dem sidder der rigtigt mange af rundt omkring på internaterne eller går rundt med en smertende filtret pels.

• #33   16. maj 2010 Langhårs Bastarder ? syntes det er lidt snobbet sagt.

• #34   16. maj 2010 Bastard er da ikke et skældsord?!

• #35   16. maj 2010 Nej men syntes det lyder upassende smiley

• #36   16. maj 2010 Søgte lige på ordet :

afkom af to dyr eller planter der tilhører forskellige arter, racer el.lign.
    Sprog brug: ofte nedsættende.

blandingsform; dårlig efterligning.

barn der er født uden for ægteskab.

Ejer selv en langhårs blanding derfor føler jeg det upassende smiley

• #37   16. maj 2010 Øøøøh - jamen det er da en blanding af flere racer?

Hvis du har søgt på ordet, har du så også fundet denne?

bastard, (fra oldfr., vist afledt af bast 'sadel' og med bet. 'avlet på sadlen' (anvendt som leje) og ikke i ægtesengen), i biologien krydsninger mellem to individer med forskellige arveanlæg, oftest af hver sin art. Udtrykkene bastard og bastardering bruges stadig om afkom efter parring mellem forskellige hunderacer, men er ellers næsten afløst af hybrid og hybridisering.

• #38   16. maj 2010 Felis F - Hvad mener du med at blandingsracer slet ikke har nogen fordele? S: det var da noget forfærdeligt noget at anslå. Som jeg og andre almindelige mennesker, tænker man da på personligheden, og den kan da være MINDST lige så god som ved en ægte.

Men vi kan vel alle blive enige om at de killinger som er svære at komme af med er korthårede huskatte.

Lise - langhårede killinger er nemme at komme af med. Og hvis jeg ender med at ikke kunne komme af med dem, beholder jeg dem da. Men det gør jeg ikke. Det VED jeg.
    De katte som folk ikke kan komme af med er huskatte eller gårdkattekillinger.

Marianne N - Ja, det er sgu en skrækhistorie. Men sådan kan man jo altid tænke i de værste tilfælde, men så ville livet ikke være godt! Jeg har heller ikke noget imod alle de ting som killingerne gør, tværtimod. Jeg er klar på det hele der hører med.
    Men jeg vil helt klart gå efter de ejere som har haft perser før, og ved hvad det handler om.

Nadia Helene A - jeg er helt enig. Det var VIRKELIG snobbet sagt.

• #40   16. maj 2010 Blandingskatte har, ligesom alle andre katte, et formål - at være kæledyr for mennesker?

Vi har vidt forskellige meninger, og du omtaler blandingskatte som ingen værdi. Jeg syns det er direkte ondt. Og den der vælger at avle på racerne vælger jo selv om de vil stoppe med det. Dvs. at det er ligemeget hvor mange andre der ikke "laver" ægte racer. Så jeg vil da ikke sige at man ødelægger racerne. Folk går efter at få den kat der passer til dem, og mange vælger en blandingskat fordi de godt kan lide det lange hår, og fordi den har en rigtig god personlighed, SELVOM det er en blandingskat.Det har sgu intet at sige.

Jeg har ikke mere at snakke med dig om.

• #41   16. maj 2010 Må jeg spørge om noget? Har du det på samme måde med mennesker? At hvide ikke må være sammen med mørke og at en kineser ikke må være sammen med en latino? For så ødelægger man racen?

S:

Uanset om det er blanding, er der stadigvæk meget formål og mange fordele.

• #42   16. maj 2010 Holder med Josefine her !

• #43   16. maj 2010 Også mig ! smiley

• #44   17. maj 2010 endnu et godt eksempel på at en tråd ender ud i noget helt andet. Ordkløveri og kværuleren

Kommentér på:
Min hunkat er desperat

Annonce