{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.381 visninger | Oprettet:

Fertil hankat som indekat {{forumTopicSubject}}

Nu er hendes emne slettet. Og forstår det godt. Syntes der bliver brugt STORE bokstaver fra visse brugere.
Jeg tør ikke skrive i sådan en tråd.
Det er okay at give råd, men ting på skift lyder ofte hårdre end de egentlig er ment.

Tror dette emne er en lille påmindelse om at ikke alle er katte eksperter, og vi alle er startet et sted.
Uanset hvad så behøver man ikke at kalde folk for dyreplager osv bare fordi de spørger...
Det er da bedre de spørger end bare gør det.
Men efter sådan en ''nedslagtning'' så tør hun sikkert ikke spørge igen herinde af frygt for hvodan folk så opfører sig.

Dette er IKKE en tråd til mudderkastning mm. men blot en påmindelse..

God aften til alle.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fertil hankat som indekat
  • #1   15. maj 2010 rigtigt godt skrevet

• #2   15. maj 2010 Hvad er der nu sket? Kan du komme med en update til os nysgerrige?
    Jeg giver dig ret i at tonen til tider er rigtig hård herinde og nok også en af grundene til at der ikke er særlig meget gang i debatterne.

• #3   15. maj 2010 Nedslagtning??

Hold da op, der er godt nok nogle som tåler marginalt af modgang..

Hvad skal vi så skrive? "Jah, få dig endelig en fertil kat i en lejlighed og lav en masse blandingskatte, de bliver jo revet væk" - SÅK.

Prøver bare at få folk til at tænke lidt over tingene, til kattens fordel.

• #5   15. maj 2010 Nu læste jeg ikke lige alle de indlæg, du beskriver, men jeg er skam ikke i tvivl om der er kommet en del skidt. Det må man vænne sig til herinde. Jeg forsøger i hvert fald at skrive det jeg mener så neutralt som muligt ud fra den tese at der ikke er dumme spørgsmål, men det er dumt ikke at spørge.
    Jeg kan som jeg tidligere skrev ikke anbefale at have en fertil hankat som indekat. Ikke med mindre man er klar over hvad man gør og hvilke konsekvenser det kan have med stank og agressioner. Jeg har en del år på bagen og først nu, har jeg efter mange overvejelser, vovet at anskaffe mig en avlshan. Det skal så lige tilføjes at der ikke ikke er overvældende mange af min race i danmark og slet ikke avlshanner. Men lige så snart han har udført den opgave JEG har bestemt han skal, bliver han fluks neutraliseret. Men det har den konsekvens (fordi han er mere hård og pågående over for nogle af kattene) at han ikke har hele huset at gebærde sig i. Dog er han aldrig alene, han er sammen med en af de gamle kastrater jeg har og han har mennskelig kontakt mange timer om dagen. Så må den måde har vi indtil nu klaret det. Det ville aldrig kunne gå i en lille lejlighed.
    Den hårde tone opstår måske af frustration over at der bliver "lavet" så mange katte, der ikke får et lykkeligt liv. Eller man måske har oplevet ejere af fertile hankatte har haft dem spæret inde i et lille bur, hvilket er ulovligt og til hver en tid bør anmeldes. Hvad ved jeg.

• #6   15. maj 2010 først vil jeg lige sige, jeg er ikke en lille eller stakkels pige men en dame/Q på 39 der har haft masser af modgang i mit liv, og kan godt tåle den hårde tone... har selv spurgt om en del efterhånden og har fået mange gode råd og især fra dig Ulla og dem er jeg taknemlig for, men syntes også at tonen herinde er lidt for hård nogle gange over for folk som ber om hjælp og mange gange kan tingende blive misforstået fordi man udtrykker sig på forskellige måder, men syntes man godt kan sige prøv at hør her, det er ikke smart det du har gang i uden at kalde folk al verdens ting...

• #7   15. maj 2010 jeg synes også det er godt skrevet... skriv tingene på en konstuktiv måde så alle kan være med... det vil alle parter få mest ud af.

• #8   15. maj 2010 "Den hårde tone opstår måske af frustration over at der bliver "lavet" så mange katte, der ikke får et lykkeligt liv."

Det tror jeg du har ret i, for grunden til vi nok er lidt kontante i vores udmeldinger er jo netop, at vi vil det bedste for kattene smiley

• #9   15. maj 2010 ulla... og det er helt fint du siger hva du mener, meeeen engang imellem syntes jeg du er lidt for hård som denne...

helt sikkert, og vi skal huske at støtte dem i den hensende, aldrig nogenside, sige et eneste hårdt ord, ligegyldigt ,hvad katten skulle blive udsat for...)
    for er nu helt klar over det vil kræve akut psykologhjælp, at håndtere sådan en modgang:))

klart blir katten udsat for noget forkert skal det siges men alligevel på en pæn måde... hva jeg har oplevet du også kan smiley

• #10   15. maj 2010 Lige præcis DK og jeg har det på helt samme måde, det skal der ikke herske tvivl om. Jeg bliver så trist når jeg ser alle de annoncer. Kommer til at tænke på min tid hos kattens værn og de små katte min familie og jeg måtte tage ind, når sommergæsterne har forladt sommerhusområderne. Uha, det gør helt ondt at tænke på

• #11   15. maj 2010 haha Ulla, som du dog kan sige tingende... nej i skal ikke sige tingende sådan, men det jeg vil frem til er at man ikke skal kalde hinanden alt muligt som dyreplager eller andre grimme ting

• #12   15. maj 2010 Hvad blev der da skrevet af slemme ting i den tråd?

(man ved jo aldrig om man selv har gjort i nælderne - blot ved fx at henvise til at google på emnet)

• #14   15. maj 2010 Der var vist ikke nogen som blev kaldt dyreplager, men at det var grænsende til dyreplageri at holde en fertil hankat i en lille lejlighed..

• #15   15. maj 2010 **men det jeg vil frem til er at man ikke skal kalde hinanden alt muligt som dyreplager eller andre grimme ting**

Var der nogen der kaldte hende dyreplager. Eller blev det nævnt, at det kunne være dyrplageri at holde en kat fertil?

• #16   15. maj 2010 Tinka
    Se ovenstående smiley

• #17   15. maj 2010 fik ikke det hele med fra den tråd da den var slettet da jeg kom online igen.. men stoler måske blindt på trådstarter i denne som skriver om det ?? og ud fra det ville jeg bare sige hva jeg følte, og det er vel ok, lige som i må sige hva i føler og tænker ?

med alt det jeg skriver, vil jeg fortælle at jeg indimellem syntes at der kan blive snakket meget meget hårdt til folk herinde

• #18   15. maj 2010 Ulla: Så er der godt nok mange der er lige på vippen til at være dyremishandlere. Jeg har en 1½ år fertil hankat der går sammen med resten af flokken og der er ingen problemer.

• #19   15. maj 2010 Ulla... du har ret , så vil jeg undskylde for at tro og sige i har kaldt hende det,
    smiley jeg vil nu vælge og tie stille i denne tråd, da ingen vist har kaldt nogen dyreplager som var det der fik mig lidt op i sofaen smiley

• #20   15. maj 2010 Selvfølgelig er man ikke dyreplager fordi man har en fertil hankat, ellers ville alle opdrættere jo være på r****... Men jeg synes nu alligevel det kræver visse faciliteter og viden omkring katte før jeg mener det er forsvarligt. Det er ikke noget jeg ville tilråde nogen i en lejlighed, i hvert fald!

• #21   15. maj 2010 Nemlig smiley

• #22   15. maj 2010 Har ''gemt'' mig lidt da jeg ville se hvad i andre skrev, inden jeg kom frem fra mit ''skjul'' smiley

''Stakkels små piger'' ''Aldrig haft modgang'' osv osv osv.

De er sætninger som disse som jeg ikke kan se hvad gør i sådan en tråd her ??? Ja jeg er ''kun'' 19, men har aldrig nogen sinde lagt op til at jeg skulle have ynk osv osv ?? Ja jeg føler mig måske trådt på.. Tager måske tingene for nært. MEN ironi og sarakasme syntes jeg ikke høre hjemme her.

Dette var bare en påmindelse da jeg har set flere tråde hvor jeg syntes tonerne har været lige lovlig hårde. Og nej selvfølgelig skal i ikke snakke trådstarter efter munden, men råd behøves ikke blive ''kastet'' i hovedet på folk. -Forstå mig ret.

• #23   15. maj 2010 Jeg tror problemet opstår, når der bliver spurgt om råd og rådene kommer fra "de erfarne", men trådstarter ikke tager nogen af rådene til sig - hvorfor så spørge? Hvis man alligevel bare vil bekræftes og ikke vil prøve at lære noget eller bruge de råd, hvorfor så ikke bare gøre det man nu alligevel har besluttet? Jeg troede folk spurgte for at blive klogere og få udvidet deres horisont, men sommetider er det altså også bare for at blive bekræftet og sker det ikke, ja så slettes tråden og hvorfor så overhovedet gøre sig ulejligheden? Det forstår jeg ikke..

• #24   15. maj 2010 Ulla: Du har ganske ret i at det kan være en belastning hvis hankat er kvindegal hele tiden. Men det vil aldrig kunne tangere til dyremishandling. Så skulle samtlige fertile hanhunde i DK også have snittet.
    Men jeg synes at der er nogen herinde der har en meget forkert måde at formulere sig om og overfor personen. Folk spørger, fordi de gerne vil have råd, men man går automatisk i forsvarsposition, hvis man får smidt en sviner i hovedet eller får at vide man bare er et uvidende menneske.
    Så hvis i begyndte at udtale jer mere diplomatisk og pædagogisk ville jeres budskab gå bedre igennem og det ville komme en meget bedre omgangstone her på KG.
    Jeg forstår udemærket alle de frustrationer man sidder med når folk avler løs på for unge katte uden tests osv men de kloge ord lyder:

Gud, giv mig sindsro til at acceptere det,
    jeg ikke kan ændre.
    Giv mig styrke til at ændre det
    jeg kan
    Giv mig visdom til
    at kende forskel

• #25   15. maj 2010 mange skal nok bare huske at alle starter fra bunden...! hvis i virkelig er interesseret i at kattene skal have det godt, så fortæl hvad i ved bedst uden at tænke alt muligt om alder osv.

• #26   15. maj 2010 Tja, synes egentlig selv jeg er meget diplomatisk. Men nogen er da utrolig tyndhudet, hvis de opfatter det som angreb og nedslagtning, fordi jeg giver udtryk for en vis skepsis overfor at holde en fertil hankat i en lejlighed...

• #27   15. maj 2010 jeg snakker mere om tonen som helhed... men der er jo mange der gør det. folk gør det jo også som opdrættere... godt nok har de løbe gård men de bliver jo stadig holdt inde...

• #28   15. maj 2010 Ja, det ville da også være uhensigtsmæssigt at lukke en fertil kat ud, så den kan lave endnu flere uønskede killinger.. :-S

Jeg er ligeglad med om folk er opdrættere eller ikke, at holde en fertil kat i en lejlighed er stadig ikke noget jeg vil tilråde nogen..

• #29   15. maj 2010 Syns nu nok jeg udtaler mig meget diplomatisk og andre ligeså Natasja. Men det det skal bestemt ikke forståes sådan at jeg ikke er det mindste frustreret over mange af umenneskelige ting der sker omkring katte og andre dyr. Man skal huske at ord på skrift ofte virker mere stærke end det talte plus at man nok lige skal læse de forskellige input/råd 2 gange. Jeg er helt på linie med Ulla og synes bestemt ikke hun har været grov, hun har bare brugt andre ord end mig. God weekend alle sammen

Kommentér på:
Fertil hankat som indekat

Annonce