Katteforsikring - for hvad? {{forumTopicSubject}}
Hej alle,
Efter vi i sidste måned endte med to neutraliseringer (og en mere omfattende operation af Raja der skulle have fjernet killinger) hvor dyrelægeregningerne pludselig løb op i over 5500 kroner, overvejer vi at få tegnet forsikring på begge vores katte.
Vores kattesituation er denne pt.:
- 2 INDEKATTE (han: knap 1 år og hun: lidt over 1½)
- Begge er neutraliserede, øremærkede og vaccineret (og tjekket min.) en gang årligt.
MEN, i forhold til, at fortsætte med en opsparing på fx. 200kr. /mdr (i stedet for 2x89 kr til forsikring) kan det så betale sig at få dem forsikret?
Det vi spekulerer lidt i er, hvilke sygdomme to indekatte overhovedet kan blive ramt af, hvor det vil løbe op i et større beløb (her tænker jeg på et beløb der er større end det vi måtte af med i denne omgang)?
Håber I kan hjælpe lidt,
Vh. Emil og Amalie
jun 2009
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 2 Emner: 43 Svar: 343
Jeg ville nok nøjes med en opsparing. Nu da begge katte er neutraliseret er det begrænset hvad de lige render ind i. En ting man godt kan forberede sig lidt på de nok skal ha' engang, er tandrens.
Egentlig er det også lidt overkill at vacc. indekatte, da de jo sådan set ikke kan blive smittet af andre katte
Hilsen Karin og Siri
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Det vil ikke være noget "problem" at betale 2500 kr for en behandling, men det er når man ryger op i priser over 5000 kr at det virkelig kan mærkes på budgettet og der vil en forsikring være god. Hvis man kan ligge 5000 kr til side med det samme og så sætte 200 kr ind om mdr, så er det ikke sikkert at man vil behøve en forsikring, for så har man jo pengene til at stå.
Har lige taget et eks. fra Dyrekassen.dk
De dækker bla. tandbehandling, behandling af tumores, alternativ behandling ( kiropraktik, laserbehandling), kosmetiske indgreb, ekstra udgifter ved akut behandling aften/nat, indgreb ved øjnene, behandling af skader, aflivning/kremering, kejsersnit på katte som normalt ingen problemer har med fødsel, genoptræning efter indgreb, laboratorieundersøgelser og røntgenfotografering til diagnostisk formål, samt enhver form for hormonbehandling.
Det de feks. ikke dækker er:
Proteser og amputation -amputation dækkes dog i særlige tilfælde mod
forhåndsgodkendelse fra selskabet, behandling af adfærdsproblemer, behandling af arvelige lidelser, transport i forbindelse med ulykke, medmindre man har lavet en tillægsforsikring, kemo, stråling og insulin.
Forsikringsselskabet betaler højest 23.000 kr for behandling pr år pr kat. Selvrisiko er på omkring 500 kr.
Vil mene at det er en vurderingssag, for selvfølgelig dækker et forsikringsselskab ikke ALT, men de dækker nu en del, så det er vel helt op til den enkelte katteejer :o)
dec 2007
Følger: 2 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 35 Svar: 532
Desuden er der måske ikke problemer mens de er unge, med der kan opstå diverse sygdomme når de bliver ældre
Så jeg har brugt både seler og livrem
PS mine er også rene indendørskatte
feb 2010
Følger: 27 Følgere: 28 Katte: 9 Emner: 15 Svar: 5.563
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Alle mine tre katte er forsikrede og jeg håber da aldrig vi kommer til at skulle bruge den. Men jeg synes det er dejligt at vide, at skulle en af mine missere blive akut syg en søndag, så kan jeg køre dem til dyrlægen uden at skulle bekymre mig om hvordan jeg skal betale, oveni at skulle bekymre mig om sygdommen.
Og ja, indekatte kan blive syge. Meget syge endda - har selv måtte smide omkring 6000 kr for at få udredt et sygdomsforløb. Desværre var min kat så syg han måtte aflives. Gid jeg havde haft forsikring på ham. Diagnosticering koster kassen! Blodprøver, scanning, røntgen..
Kommer jeg ud for igen at have en syg kat, så kan jeg bare bede dem køre hele diagnosticeringsapperatet igennem. Jeg får jo betalt 80% af forsikringen.
Jeg synes det er det hele værd!
nov 2008
Følger: 84 Følgere: 92 Katte: 3 Emner: 1.619 Svar: 5.096
Jeg tænker også ofte at man jo har forsikring på alt mulig andet - vi har da også på vores hund, vores hus, vores liv, vores indbo ect. Så hvorfor ikke vores katte?!
Skal helt sikkert selv have lavet på begge mine.
Katteforsikring - for hvad?