{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
926 visninger | Oprettet:

efter råd herinde ang. missemors bakke {{forumTopicSubject}}

efter råd herinde ang. missemors bakke og renlighed af killinger....
jeg spurgte herinde hvordan jeg skulle få killingerne gjort renlige nå de nu ike så missemor gå på bakke da den står på badeværelset og killingerne er i et værelse... flere sagde så jeg skulle stille hendes bakke ind til dem og andre sagde jeg ikke skulle da hun ikke ville bruge den tæt på killingerne pga af lugte og evt fjender.... nå men i al dette, gjorde jeg så det jeg stillede hendes bakke ind til dem, og ja det resulterede i at jeg vågner op til et værre svineri på min badeværelse. hun havde lavet på gulvet og tisse på vores hylde med håndklæder ( og ikke smart da vi jo gerne skulle komme i bad og tørre os, da vi skal til stor komfirmation i dag) nogen andre forslag til hva jeg så gør

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  efter råd herinde ang. missemors bakke
  • #1   30. apr 2010 Griner, ja det er ikke just den bedste morgen. Jeg ville nu ikke have sagt at du skulle stille hende bakke dering, det har jeg i alle tilfælde aldrig gjort. Mine bakker har altid stået hvor kattene er vant til at de er, og så har killingerne fået deres killinge bakke ( en lille en, hvis den er for stor kan de godt syntes at den er til at lege i ) Jeg har også haft succes med at købe en lille en som var halvt overdækket, så jeg ikke havde for meget grus over det hele, den syntes missemor så godt nok også var spændende, men pyt med det killingerne lærte at gå på bakke.

Nu skal det så også lige siges at det tager lidt tid før de finder ud af det, det er ikke lige noget de gør fra den ene dag til den anden, dog er de temmelig meget hurtigere til at lære det end hunde ;o)

Jeg ville ligge noget voksdug under deres killingegård, eller hvor du har dem til at gå, det gør det lidt nemmere at rengører, men fodring og pottetræning er et svineri de første par uger, og rengøring er påkrævet et par gange om dagen. Men vær glad for at det er killinger og ikke hvalpe ;o)

• #3   30. apr 2010 OK der er mus i tastaturet ;o) sorry

• #4   30. apr 2010 hehe nej det var ikke en sjov oplevelse at våågne til og ja det første jeg gjorde var at stilles hendes bakke tilbage på badeværelset... jeg havde gjort det sådan at de ikke kunne komme til hendes men kun den lille med deres grus i..... jeg har lavet en bakke til den af en lille bradepande. og har købt specielt grus til den da missemor bruger klumpende og det havde jeg hørt jeg ikke skulle bruge til killingerne smiley det er et bart gulv det står på og så har killingerne en meget stor kasse som de kan ligge i, de kan komme rundt i hele værelset som er ca 7 kvm så vil lave et par bakker mere smiley og ja så vil jeg fortsætte som i siger sætte dem i bakken så de kan finde ud af hva det er smiley

takkker for jeres svar :-9

• #5   30. apr 2010 det er altid en god ide at killingerne ikke kan komme i missemors bakke. Den er den sikre kilde til f.eks. smitte med coronavirus.

Et værelse er for stort et område at gøre killinger renlige i. De skal have en form for kravlegård, som moderen kan hoppe ud og ind af, med bakke, vand, mad, hule og legetøj

• #6   30. apr 2010 er sikker på hun ikke vil bruge en anden bakke. hun er enorm sippet og og vil heller ikke bruge andet grus end det hun har, og skal jeg stille noget ind til killingerne risikere jeg de spiser det og det er jo ikke godt når det er klumpende..... lige nu har vi kun hende så hun har adgang til hele huset, men om 14 dage kommer vores nye kat, så må jeg se hvordan det går der og hva jeg så skal gøre

• #7   30. apr 2010 det er da muligt at købe ikke klumpende kattegrus:-) ellers kan havregryn bruges i en snæver vending.

Vi lærer alle af vores erfaringer - urenlige killinger er bare en pest - de kan med lidt held gøres renlige på en uges tid - kræver selvfølgelig man selv gør noget aktivt ...

• #8   30. apr 2010 jojo har også købt ikke klumpende grus til dem, men missemor vil ikke bruge det grus så derfor stillede jeg hendes bakke ind til dem, men som skrevet skete der så bare det at hun gik på badeværelset og lavede på gulvet og tisse i vores håndklæde hylde, så nu er hendes bakke på plads igen og så må jeg ha tålmodighed med at få lært killingerne at bruge deres.. nu har jeg så også gjort noget selv, men fik det dårligt over at se deres små øjne kige på mig når jeg satte dem i bakken, de så så sørgmodig ud så skyntes mig at flytte dem igen,, men har lært nu jeg skal blive ved og huske på de er gode til at se sørgmodig ud .-9

• #9   30. apr 2010 missemor behøver ikke bruge det grus du sætter til killingerne - hvor har du den ide fra? Du kan tage en lille tisseklump fra moderens bakke og komme i killingernes.

Og som sagt - meget begrænset plads indtil de er 100% renlige

• #10   30. apr 2010 måske jeg fik forklaret mig forkert.. nej hun skal ikke bruge det grus, men fik a vide jeg skulle sætte hendes bakke ind så de kunne se hun brugte bakke og derefter ville de lære at bruge deres egen, men ja det var ikke en god ide, da hun så lavede alt ude på badeværelset.. vil prøve at ta noget tisseklump og ligge i deres.... og så må jeg ha begrændset de 7 kvm så de har mindre plads

• #11   30. apr 2010 Du skal ikke sætte hendes bakke derind. Du skal sætte killingerne op i deres egen bakke.
    Deres råderum skal begrænset inden de bliver alt for meget klatreaber - så kravler de bare over og ski*** på gulvet.
    Det øejeblik der gives fast føde - der skal de bures inde ...

• #12   30. apr 2010 hihi ok, jeg vil prøve at gøre som du skriver smiley taaak

Kommentér på:
efter råd herinde ang. missemors bakke

Annonce