{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.564 visninger | Oprettet:

fertil hankat vil de dræbe killinger?? {{forumTopicSubject}}

hej. har hørt at fertil hankatten vil dræbe killinger hvis de kan komme til det så moderne hurtigere blir klar til at parre. er det ofte de vil det?? og når min kat så føder hvor lang tid skal jeg have min fertil hankat skilt af fra de små??.
Undskyld jeg laver lidt mange indlæg men er bare så meget man kommer i tanke om der er værd at vide!! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning til en loftlampe 300 kr.
  • udskiftning af opvaskemaskine 1.000 kr.
  • Vaskemaskine gider ikke centrifugere/tømme vand. 1.100 kr.
  • Ophæng af 2 rullegardiner 450 kr.
  • Skift af toiletbræt 500 kr.
  • Light wall mounting and drilling for hanger and install washing machine 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  fertil hankat vil de dræbe killinger??
  • #1   29. mar 2010 det vil den måske i fri natur - har aldreig oplevet det - læst om det men kun på helt fritgående katte

Men ikke inde i dagligstuen.

Hvor mange katte man vil have skal ha' omgang med uvaccinerede killinger er en helt anden snak.

• #3   29. mar 2010 Hej Søs og Peter

er hankatte vant til at gå i flokken, så ingen problem - med mindre missemor bliver ekstram stresset over han er der, og derved kan gøre skade på de små. Det vil ikke være ham som gør det.

Det er en skrøne, at hankatte ikke gør killingerne noget, fordi han kan lugte det er hans børn, og ligeledes så kommer en hunkat ikke hurtigere i løbetid fordi hun mister hendes børn. Derimod er det sådan hos bjørne bla. og netop derfor er bjørneungerne ofte meget udsatte pga. hannen vil gøre alt for at slå dem ihjel, idet morbjørnen ikke kan gå i brunst så længe hun ammer

Men sådan er det ikke hos katte - Heldigvis

Hilsen Heidi og co

PS....selvfølgelig skal du spørge løs - hvad har vi ellers forum til?

• #4   29. mar 2010 mange tak for alle jeres svar så jeg skal ikke være bekymret så hvis hun ikke blir stresset over ham så skla han bare have lov at være i samme rum som dem?? smiley mange tusind tak for jeres hjælp!

• #5   29. mar 2010 vi oplevede da vi fik Sille, som var højgravid hittekat at vores hankat Lasy legede "far/onkel" for de små lige fra han fik lov af Sille smiley
    Og Mummi ja han tumlede med og lærte dem at lave ballade da de begynte at kunne kravle rundt smiley

• #6   29. mar 2010 hjemme hos min datter har de 4 katte ud over killingerne... og der har ikke været problmer med de 2 andre som ikke er forældre til killingerne.....
    farmis passede på killingerne når mormis smuttede fra dem for at få lidt luft, så der har ikke været nogen fare på fære.....

• #7   29. mar 2010 En fertil hankat, der til daglig bor sammen med en drægtig hunkat, er helt overbevist om, at han er far til hendes killinger, også selvom hun har været til parring med en anden hankat.

Nogle hanner gider ikke deres killinger og ignorerer dem, men de fleste er de sødeste barnepiger og både vasker og leger med dem.

Se evt. billederne i min profil under katten Zulu.
    Det er sidste billede i første række og første billede i anden række.

• #8   29. mar 2010 hvor lyder det bare godt:) tjekker lige billederne snart:)

• #10   29. mar 2010 ok mange gange tak for svarene kunne aldrig finde på at aflive killingerne fordi moderne ikke vil have faren er i nærheden af dem så kommer de bare i et andet rum:)

• #12   30. mar 2010 Jeg har desvæære engang oplevet en hankat dræbe en af hans egne killinger.

og det var indenfor.

så jo det kan godt ske ( har set det )

• #13   30. mar 2010 ok super så må jeg flytte hende til soveværeset når hun har født med de små:)

• #14   30. mar 2010 åhh nu begynder jeg at være nervøs og have masser spekulationer:( håber det kommer til at gå! smiley har bare ikke et ekstra værelse så hun må føde i stuen hvor de andre dyr er tror i ikke hun kan det så må jeg flytte hende og de små ind i soveværelset bagefter

• #15   31. mar 2010 Nu har jeg haft fertile hankatte gående sammen med vores killinger her i huset igennem 11 år uden det mindste problem med hannerne. Skulle der være det mindste optræk til noget, så er det hunnerne, som kan skabe sig lidt - indtil de lige er faldet til og er trykke med deres små nye. Vores killinger er heller ikke særlig gamle, hvor efter de søger vores hanner, hvis de er i hankattehuset - de går gerne ind til dem og hygger - fra ca. 7 uger gamle af - det kunne sagtens være før, men det er sjældent de får lov at komme i løbegåren før

hilsen Heidi

• #17   31. mar 2010 Felis - Hvad er dine EGNE erfaringer?
    Mig bekendt har du aldrig haft et opdræt , hvor de fertile katte går sammen, som de gør hos mange (nok de fleste) opdrættere.

Du kan IKKE sammenligne med vildlevende katte, hvor fremmede hankatte af og til dukker op.

Jeg har i 23 år haft fertile hankatte sammen med et utal af killingekuld og ALDRIG oplevet dem aggressive over for dem - tværtimod!

Derimod har jeg en enkelt gang oplevet en hunkat bide sin syge killing ihjel (ikke de raske), men det er en helt anden snak.

Kommentér på:
fertil hankat vil de dræbe killinger??

Annonce