{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.334 visninger | Oprettet:

Bonnie P
Bonnie P
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3

Aflevering af kat {{forumTopicSubject}}

Jeg har et spg. omkring hvordan man sørger for at en nu, herreløs kat, får hjælp.

Vi er flyttet ind i dette lejemål i januar, og tidligere lejere tog godt nok deres kat med sig til den nye bopæl ca. 800 meter herfra.
Tidligere lejere er gået fra hinanden og har sat katten udenfor fordi de ikke villet tage den med til deres nye hjem.

Nu er katten så flyttet ind i vores have, fordi den har boet her før.
Det ser ud til at halen er brækket.

Hvis jeg fanger katten, kan jeg så uden udgift aflevere den hos en dyrlæge?
Pt. kan jeg ikke gøre andet end at sætte mad ud til den om aftenen

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aflevering af kat
  • Bonnie P
    Bonnie P Tilmeldt:
    sep 2008

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 3
    #1   26. mar 2010 Jamen så vil jeg forsøge at opbygge lidt tillid til katten, så jeg kan få fat på ham.
    Tidligere ejer er nok ikke til at rokke på mht ejerskabet, for de siger det var en herreløs kat de tog til sig sidste sommmer, og så kunne den nok klare det igen.

Om jeg vil tage den til mig permanent? Ikke umiddelbart. Jeg kan bare ikke holde ud af se den ligne et fedtet skelet, så ved den skal have hjælp

• #2   26. mar 2010 Dyrlæger, som får katte ind fra Falck fremlyser katten i 3 - 5 dage og henvender der sig ikke en ejer bliver de aflivet. Fordi der kommer så mange af dem, at det er skruen uden ende. Siger en dyrlæge jeg kender. Sidste år tog vi netop sådan en kat med hjem fra Dyrlægen. Den kom Falck med, mens vi var der, i en weekend. Vi fik ham kastereret og øremærket og holdt ham inde i 14 dage. På tredie dagen forsvandt han og vi har ikke set ham siden. Ingen henvendelser på øremærket...

• #3   26. mar 2010 Hvis den har øremærke, så er det på ejerens regning. Hvis den er uden og ikke har en familie, så går den jo under herreløs og så kan du aflevere den til et internat. Jeg ved at vores dyrlæge meget gerne vil hjælpe os i sådan en situation ( har stået i en med en vildkat).

Du må bare ikke sige, at du har fodret den, for så vil du iflg loven blive betragtet som ejer af den. Du vil også skulle skrive under på, at du ikke har fodret den. Men det gør man jo bare. Min dyrlæge vidste godt at jeg havde fodret katten, sådan er det jo når man har en kærlighed til de små totter og han ville bare jeg skrev under på papiret.

Dyrlægerne får nemlig penge fra Dyrenes Beskyttelse når de afliver herreløse / vilde katte.

Btw sådan nogle mennesker er simpelthen nogle sv'**! Tænk at nogle bare behandler levende væsner som skrald. Det burde kunne straffes.

Håber du finder ud af noget med ham - pøj pøj

• #4   26. mar 2010 Jeg ved ikke om det jeg skrev blev misforstået. Jeg snakker kun om katte der bliver indleveret med Falck til dyrlægen.

Kommentér på:
Aflevering af kat

Annonce