{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

Hjælp - hvordan holdes fremmede væk? {{forumTopicSubject}}

Vi har en kattelem som vores kat Balder er glad for. Men der kommer desværre også en fremmed kat som Balder er bange for. Den går ind ad lemmen om aftenen og om natten og æder hans mad. Vi er meget meget trætte af det, og Balder er tydeligt utryg. Vi har overvejet af få en kattelem med chip. Men problemer er at der er en anden nabokat som også kommer på besøg. Han og Balder er dog kammerater og leget godt sammen, ligesom den også altid kommer ind og snakker med os. Den tilbringer meget tid hos os, da dens ejere tilsyneladende ikke tager sig så meget af den. Da den startede med at komme for et par år siden var den temmelig forhutlet, ligesom han ofte går rundt med orm og øjenbetændelse i lang tid uden hans ejere gør noget. Balder er glad for hans selskab idet han er en hel del alene hjemme, når vi er på arbejde osv. Og vi kan jo ikke rigtig tillade os at sætte en chip i en fremmeds kat. Så vi vil gerne holde den ene væk, men ikke den anden. Kan man på en eller anden måde skræmme den første til at holde sig væk eller hvad ville I gøre?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp - hvordan holdes fremmede væk?
  • #1   24. mar 2010 Kan du ikke lukke lemmen om natten?

• #3   24. mar 2010 Jeg tror det ikke. Vores kat er især aktiv om natten. Han går ind og ud mange gange. Så skulle vi lukke ham ude om natten hvilket jeg tror han ville blive ked af, men til gengæld tror jeg han ville blive meget rastløs hvis vi lukkede ham inde.

• #4   24. mar 2010 kan du ikke snakke med ejeren til den kat Balder godt gider, om i må chippe ham, og registrere ham til jeres kattelem, da han så har mulighed for at komme ind og lege?

• #5   24. mar 2010 Vi har overvejet den løsning, men det virker også lidt mærkeligt at banke på og spørge. "Hej - må vi sætte en chip i jeres kat"

• #7   24. mar 2010 Tja. Det er da et forsøg værd. Vi har gjort det før, men det hjalp ikke umiddelbart. Så vi stoppede med det. Men hvis vi bare gør det til en fast vane og bliver ved med det kan det være den dropper det.

• #8   24. mar 2010 Nu ved jeg ikke hvor maden står, men du kunne stille maden i et rum for sig, med en chip kattelem ind til, så kan den anden katte komme med ind og lege, men den uønskede kat kan ikke komme ind til maden

• #9   24. mar 2010 Lige præcis det du nævner der er også en af mine store bekymringer. At det ikke virker ordentligt og vores kat derfor ikke kan komme ind og ud. Han komemr altid farende med fuld fart og nærmest springer igennem lemmen. Jeg kan lige forestille mig hvis den ikke åbnede.
    Han er meget vant til den kattelem vi har nu. Jeg mener ikke den er farlig. I starten skal de selvfølgelig vænne sig til den, og både Balder og hans legekammerat har da i starten prøvet at få en pote i klemme, men der går ikke lang tid før de ved præcis hvordan den virker. Nu farer de ud og ind uden problemer.

Kommentér på:
Hjælp - hvordan holdes fremmede væk?

Annonce