962 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 11 Svar

Amme kat søges - HASTER Amme kat søges - HASTER

Vores hunkat har desværre fået hele 5 killinger og det har hun ikke mælk nok til. Jeg har prøvet at give erstaningsmælk, men jeg kan ikke få dem til at tage imod flasken. Hvis de ikke snart får noget mere mad, er jeg bange for at 1-2 af dem dør.
Derfor tænkte jeg på, om nogen måske havde en hunkat med masser af mælk som kunne tage imod en plejekilling?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Service stiga håndplæneklipper 1.500 kr.
  • Skift af udløbs ventil i toilet 850 kr.
  • Samle Ikea sofa 800 kr.
  • Tilslutning af induktionskogeplade 650 kr.
  • motorsav vil ikke starte 700 kr.
  • Skiftning af tilkalket ballofix 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Amme kat søges - HASTER
  • #1   23. mar 2010 Hej Pia
    Det er ikke nemt at give små killinger flaske. Det kan nogen gange være nemmere ar bruge en engangssprøjte. Og det kræver en del tålmodighed i starten. Der kan jo også gives med sonde, det skulle være nemt, men jeg har aldrig prøvet det. Håber du får det til at fungere eller finder en amme. Jeg har desværre ingen diegivende katte lige nu.
    MVH
    Sys

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #2   23. mar 2010 Prøv at skriv eller ring til www.hittekilling.dk Måske har i en missemor der kan tage nogle af dem. smiley

• #3   23. mar 2010 Det er Faster, den sorte.
    Ja jeg ved godt at 5 killinger er ret normalt, men hun kan bare ikke klare det. Det ses tydeligt på de små.

• Janne.*
    Janne.* Hjælpe-administrator

Følger: 17 Følgere: 153 Katte: 6 Emner: 165 Svar: 3.368
    #4   23. mar 2010 Kan du ikke ringe til din dyrlæge, har hørt at hvis missemor ikke har nok mælk, så kan dyrlægen give hende noget, så der kan komme mere gang i mælkebaren. smiley Har ikke så meget erfaring, men hørte det forleden dag og det hjalp ihvertfald den missemor, der fik 7 killinger. smiley

• #6   23. mar 2010 det er normalt hunkattens mælk tilpasser sig antallet af killinger - og fem killibger ´kan en hun normalt godt "forsørge".

Det kan jo være der er noget galt med dem.

Hvor gamle er de - og er det de samme du fodrer på?

Du skal passe på med at støttemade for meget - hunkattens producerer mælk efter hvad der aftages.

Det er især indenfor de første 24 timer vigtigt de patter - gør de ikke det får de ingen colostrum som er rig på antistoffer fra moderen

Kom aldrig mælk (skal være flydende, gedemælk er fint i starten) på en killing der ikke har kropstemaperatur

• #7   23. mar 2010 Jeg tænker også om hun får næring nok selv ?

Hvis de har problemer med at ligge mælk ned, kan hun få en indsprøjtning ved dyrlægen, med et hormon, det er det samme som kvinder kan få efter en fødsel... det reddede min venindes killinger..

Men har du vejet dem så du kan se om de taber sig ??

• #8   23. mar 2010 Hvor gamle er de?

• #9   23. mar 2010 Hvor gamle er killingerne og hvad er deres vægt, ring evnt. til mig på tlf. 86 84 73 43

• #10   23. mar 2010 Har du fundet ud af noget med de små.
    om ikke andte så har vi flasket en del killinger op så hvis du ikke finder andre løsninger kan vi godt hjælpe smiley

• #11   24. mar 2010 Her sidder jeg så og synes det er utrolig uartigt at oprette en tråd som denne ,når man ikke engang gider at svare folk som efterfølgende skriver i den

• #12   24. mar 2010 Jeg gir dig meget ret Bente!
    Jeg bliver helt irreteret når folk gør den slags, og man rent faktisk forsøger at hjælpe..

Kommentér på:
Amme kat søges - HASTER

Annonce