1.330 visninger
|
Oprettet:
Amme kat søges {{forumTopicSubject}}
Min hunkat fik 6 killinger mandag d. 4/6, og trods der høje antal, har hun egentlig klaret det rigtig godt, men nu er der nogle stykker af dem der desværre begyndt at falde fra, og vi har mistet den mindste her til eftermiddag. Så jeg vil hører om der er nogen derude som har en hunkat, der har fået killinger indenfor overkommelig tid, og hvor hun måske ikk har så mange, men sagtens kan klarer én eller to til?
Håber at der er nogen som kan hjælpe os
sep 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 3 Emner: 10 Svar: 75
feb 2010
Følger: 1 Katte: 5 Emner: 11 Svar: 27
jun 2012
Følger: 1 Katte: 1 Emner: 2 Svar: 71
Jammen det er jo lige præcis hendes problem , og det hun beder hjælp om.
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
"Og killinger falder ikke fra medmindre de enten ikke får mad nok elelr er syge."
Jeg kunne ikke drømme om at tage killinger med sådan en historik ind - killinger er meget sårbare - og smittes de og man opdager det - så er det for sent at behandle
jun 2012
jun 2012
jun 2012
feb 2010
Følger: 17 Følgere: 15 Katte: 1 Emner: 58 Svar: 280
5 killinger tror jeg godt at hun vil kunne klare, medmindre hun ikke har mælk nok overhovedet? Desuden hvis nu hun har hvad ville det så hjælpe at få killingerne ud til en anden mor.. hvordan skulle de kunne amme der hvis de ikke kan hos deres egen mor? :/..
og ja hvis de er syge så er det heller ikke godt at få dem til andre raske killinger :))
aug 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 73 Svar: 1.376
Husk at med et godt foder til mormissen (+ gerne tilskud af modermælkserstatning til hende samtidig) skulle hun såmænd nok få gang i mælkeproduktionen. Vi har stadig 7 killinger og regner med at hun fortsætter med at ha' 7 killinger.
Og ja. Jeg tvivler skam også på nogle vil tage syge killinger ind til sine egne killinger. Er der ikke mælk nok, må du supplere til mor har fået godt gang i mælkeproduktionen. Hvis der falder killinger fra inden for de første døgn, er det med 99% sikkerhed fordi der er noget galt med killingen.
mar 2008
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 21 Emner: 16 Svar: 117
okt 2010
Følger: 8 Følgere: 7 Katte: 4 Emner: 3 Svar: 28
jun 2012
nov 2008
Følger: 53 Følgere: 67 Katte: 2 Emner: 180 Svar: 8.020
Har killingerne en infektion tager de ikke på - det er oftest lungerne det går ud over - så er det ret svært at patte. Sådanne killinger glider bare bort - fodrer man ikke på dem dør de af sult - fodrer man på dem døær de bare senere.
Killinger der ikke tager på - hvis morkatten har mælk nok kan ikke reddes - heller ikke af dyrlægen - når først de begynder at fade fra - så er det for sent.
Men kontrolvejning kan fortælle hvad vej det går.
Amme kat søges