{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.801 visninger | Oprettet:

Christina B
Christina B
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28

Vild indekat {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har en hunkilling på 7 måneder og en han på 11 måneder som vi næsten lige har fået.
Lilje, hunmissen, er ekstremt vild hele dagen, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om hun egner sig som indekat. Jeg er klar over at killinger er vilde, men hun er virkelig forstørret hele dagen. Hun fiser rundt i lejligheden og springer op ad væggene hele tiden fordi der er skygger (som ikke bevæger sig). Skyggerne kan drive hende til vanvid, og hun beklager sig når hun hopper op af væggen som om det gør ondt på hende. Det samme gør hun med spejle.
Hun bruger meget tid på vores hankat, som er helt anderledes og meget meget rolig. Han gider hende ikke, og gemmer sig tit fra hende. Jeg har endda lagt mærke at hun er begyndt at blive aggressiv overfor ham, hun kan ligge ørene ned, krumme ryggen og springe sidelæns hen imod hende.

Hvad skal jeg gøre, skal jeg bare se tiden an og se hvad der sker, eller skal hun bo et sted hvor hun kan løbe rundt udenfor og brænde al hendes krudt af?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vild indekat
  • Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    nov 2009

#2   15. mar 2010 Katten har IKKE været ude før!

Det virker ikke til du forstår mit spørgsmål, er det synd at hun skal være indekat når hun har så meget krudt i røven?

• #3   15. mar 2010 Det kan sagtens ændre sig, når hun bliver ældre, men har hun kradsetræ og legesager nok til, at aktiverer hende.. Hun keder sig måske lidt smiley

• Christina B
    Christina B Tilmeldt:
    nov 2009

#4   15. mar 2010 Hun har alt hvad hjertet begærer. Hun har både et klatremiljø, papkasser og alverdens legetøj, så det kan desværre ikke være det. Men tak for dit indlæg smiley

• #5   15. mar 2010 Hun er måske bare en kat med en masse krudt i. tror de er lige så forskellige som børn smiley

• #6   15. mar 2010 At hun krummer ryg og springer sidelæns hen imod ham, det gør mine katte i leg. Så mon ikke hun bare vil lege?

• #8   15. mar 2010 Synes ikke umiddelbart det lyder som om din hunmis har et godt sind til at være indekat. Min kat var også meget meget aktiv som lille. Vi blev nød til at gøre ham til både inde og ude kat fordi han havde såå meget krudt i røven.
    Men vi ville heller ikke have han splittede hele hytten ad, hvilket han gjorde nogen gange smiley
    Hvis det var min kat ville jeg nok ikke holde hende som indekat.

• #9   16. mar 2010 Det er jo svært at vurdere, når man ikke har set katten. Men udfra beskrivelsen af hende, er jeg enig med Mette K. De fleste katte, der aldrig har prøvet at være ude, kan godt trives som indekatte. Men der er undtagelser. Nogle katte har bare for meget krudt og for meget jagtinstinkt til at indekattelivet er sagen for dem ... og deres ejere.... og "medkatte".

• #10   16. mar 2010 Hej C.
    Kunne det være en mulighed at give hende sele på - ind i transport kassen - Derpå gå hen til et nærmeste grønne område, om så det bare er en kirkegård....Og så lufte hende så lang tid du nu har mulighed for...? Og gerne 1 gang om dagen!
    Mvh Monique

• #11   16. mar 2010 Selen skal den først vænnes til, og jeg vil ikek anbefalde at tage andre steder hen end sin egen have/gårdmiljø

• #12   16. mar 2010 Jeg tror ikke, at sele er sagen med sådan en aktiv kat.

• #13   17. mar 2010 Til Tanja og Tinka...!
    Lad nu den stakkels Christina selv finde ud af hva hun vil/ eller tør - i stedet for at dømme det yt - med det samme!
    Mit ovennævnte forslag har jeg selvfølgelig selv udført med stor succes, både i Valby og senere hen i Korsør, begge steder hvor jeg boede i lejlighed med ingen have adgang.
    Og det virkede!
    Mht brug af selen.... Så tager det sku ikke særlig længe for en kat at vænne sig til -

• #14   18. mar 2010 :S !

Når en bruger - i dette tilfælde "den stakkels Christina" - spørger om noget her på dette åbne debatforum, så er det faktisk meningen at enhver bruger - inklusive "Tanja og Tinka ...!" - kan og må svare på spørgsmålet, samt kommentere andre brugeres - inklusive moniques - forslag.

Kommentér på:
Vild indekat

Annonce