Vild indekat {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg har et spørgsmål jeg håber i kan hjælpe med.
Jeg har en hunkilling på 7 måneder og en han på 11 måneder som vi næsten lige har fået.
Lilje, hunmissen, er ekstremt vild hele dagen, og jeg kan simpelthen ikke finde ud af om hun egner sig som indekat. Jeg er klar over at killinger er vilde, men hun er virkelig forstørret hele dagen. Hun fiser rundt i lejligheden og springer op ad væggene hele tiden fordi der er skygger (som ikke bevæger sig). Skyggerne kan drive hende til vanvid, og hun beklager sig når hun hopper op af væggen som om det gør ondt på hende. Det samme gør hun med spejle.
Hun bruger meget tid på vores hankat, som er helt anderledes og meget meget rolig. Han gider hende ikke, og gemmer sig tit fra hende. Jeg har endda lagt mærke at hun er begyndt at blive aggressiv overfor ham, hun kan ligge ørene ned, krumme ryggen og springe sidelæns hen imod hende.
Hvad skal jeg gøre, skal jeg bare se tiden an og se hvad der sker, eller skal hun bo et sted hvor hun kan løbe rundt udenfor og brænde al hendes krudt af?
nov 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28
Det virker ikke til du forstår mit spørgsmål, er det synd at hun skal være indekat når hun har så meget krudt i røven?
nov 2009
Følger: 55 Følgere: 55 Katte: 24 Emner: 58 Svar: 1.708
nov 2009
Følger: 1 Emner: 10 Svar: 28
jan 2010
Følger: 25 Følgere: 21 Katte: 3 Emner: 38 Svar: 611
dec 2007
Følger: 13 Følgere: 17 Katte: 5 Emner: 9 Svar: 330
nov 2009
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 1 Svar: 73
Men vi ville heller ikke have han splittede hele hytten ad, hvilket han gjorde nogen gange
Hvis det var min kat ville jeg nok ikke holde hende som indekat.
dec 2006
Følgere: 102 Katte: 2 Annoncer: 1 Emner: 68 Svar: 9.959
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 48
Kunne det være en mulighed at give hende sele på - ind i transport kassen - Derpå gå hen til et nærmeste grønne område, om så det bare er en kirkegård....Og så lufte hende så lang tid du nu har mulighed for...? Og gerne 1 gang om dagen!
Mvh Monique
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
dec 2006
dec 2009
Følger: 6 Følgere: 5 Katte: 4 Emner: 5 Svar: 48
Lad nu den stakkels Christina selv finde ud af hva hun vil/ eller tør - i stedet for at dømme det yt - med det samme!
Mit ovennævnte forslag har jeg selvfølgelig selv udført med stor succes, både i Valby og senere hen i Korsør, begge steder hvor jeg boede i lejlighed med ingen have adgang.
Og det virkede!
Mht brug af selen.... Så tager det sku ikke særlig længe for en kat at vænne sig til -
dec 2006
Når en bruger - i dette tilfælde "den stakkels Christina" - spørger om noget her på dette åbne debatforum, så er det faktisk meningen at enhver bruger - inklusive "Tanja og Tinka ...!" - kan og må svare på spørgsmålet, samt kommentere andre brugeres - inklusive moniques - forslag.
Vild indekat