{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.576 visninger | Oprettet:

Min kat er ond, og provokere! {{forumTopicSubject}}

Kan nogle fortælle mig hvad grunden er til, at min kat Hugo altid er sød og artig når han kun er sammen med min kæreste, og så når jeg er hjemme provokere han mig ved at lave alle de ting jeg bliver sur over? Kan det være fordi, at jeg skal prøve at egnorere ham og undgå at skælle ham sådan ud... Eller? Han er en indekat og han er blevet kastereret for 6 uger siden, så det undre mig at han altid er så vild.
En anden ting er, at når han ser, at vi har bare ben bliver han pisse sur, og vil bide og kradse dem, som om at det er en trudsel for ham? Man kan se at han ikke er legesyg, men disideret ond!

Chanette J.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Min kat er ond, og provokere!
  • #1   4. jun 2006 Tror nu ik din kat er ond.. mange katte går til angreb på bare ben.. det gør Felix osse.. og vil nu ik påstå han er ond..

• #2   4. jun 2006 Måske er der noget der stikker den?
    Ingen dyr er "onde" uden grund.
    // Panther

• #3   4. jun 2006 Helt enig med Panther

• #4   4. jun 2006 Jeg ved at min Maja, hun gør alt det hun ved irritere mig, hvis ikke hun får sin vilje.... Jeg tror det er en slags protest, og en måde at sige der er noget der går ham på... Jeg tror bestemt heller ikke han er ond.. smiley

• #5   4. jun 2006 oliver leger også nogle gange med fødder, elller hopper op ad en(ala en hund- det gør bare ondt m katten..)

Min ene kat er også mere fræk overfor mig end for kæresten(som han kun har kendt ca 1 år) men tror de har noget med måden vi reagere overfor ham på. Jeg kan finde mig i meget og olli får lov at fylde meget hos mig. Hvor kæresten ikke gider ham, hvis han ikke opfører sig pænt.

I kan måske også se på om den keder sig.. Jeg kan godt mærke hvornår der skal sættes ind overfor olli, hvis jeg vil undgå evt. ballade- så er det bare frem med legetøj:-)

• #6   4. jun 2006 Nu må du altså have mig undskyldt smiley En kat kan hverken være ond eller provokerende.

Mit bud er at han er en helt normal kat, som trænger til at brænde energi af smiley Hvilke muligheder har han for at gøre det? Har han et klatretræ, legetøj osv. Sørger du for at aktivere ham? Det er vigtigt at tage højde for disse ting, når man vælger at holde indekat.

Det er ikke sikkert, det forholder sig såan i dit tilfælde (?), men det sker alt for ofte, at folk anskaffer sig en kat uden egtl. at sætte sig ind i dens adfærd og behov. Og så bliver helt almindelig katteadfærd pludselig tolket som adfærdsproblemer.

Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, hvilke ting ved hans adfærd det er, der gør dig sur?

Har han desuden altid været indekat? Det kan være svært at vænne en kat, der ellers har været vant til at rende ude til et indendørsliv. Den vil ofte blive frustreret.

Jeg ved ikke hvor meget erfaring, du har med at holde indekat, men du kan måske have glæde af at læse denne artikel på min hp: http://www.beydana.dk/lejlighed.asp

• #7   4. jun 2006 Vores misser vil også hellere komme når kæresten siger/råber/kalder på den, men hvis jeg siger/råber/kalder på hendde så kommer hun ikke, det er ligesom om hun ikke hører efter, Skøre kat, hun vil heller ikke fanges af mig når hun har været udenfor, men vil godt fanges af kæresten, underligt, mærkelige kat. Kan ikke forstå hvorfor det er sådan, heller...... Smil... HeHe......

• #8   4. jun 2006 De kan opføre sig forskelligt fra menneske til menneske vis de har mere tillid til den anden person end den ene.

• #9   4. jun 2006 Han har massere af mulighed for at brænde krudt af. Han har klatretræ, masser af legetøj og en lejlighed på 100 km2! Jeg/vi er gode til at aktivere ham og han får alt den opmærksomhed han skal have det er slet ikke der problemet ligger! Jeg ved godt hvordan en legesyg kat er jeg har haft mange katte, men aldrig en som Hugo.
    Da jeg fik ham som killing boede han på en gård, hvor han rendte udenfor, det kan måske være der problemet ligger. Jeg føler ikke at det er nok for ham med legetøj osv måske er han bare en kat der ikke kan indfinde sig med at være indekat! Det der gør mig sur ved hans adfærd er at han PLUDSELIG gør en ondt, og ikke kan stoppe igen. En dag hvor min niece på 5 mdr lå og kiggede på ham sprang han på hendes arm helt uden grund.

Chanette J

• #10   4. jun 2006 Det lyder jo til, du ved hvad du gør så smiley

Var han 12 uger gammel, da I fik ham? For voldsom leg kan skyldes, at han ikke har lært grænserne at kende som killing.

• #11   4. jun 2006 En anden mulighed er, at han savner en katte-ven at lege/tumle med.

• #12   4. jun 2006 Katrine N skrev:

Skrevet: 04-06-2006 17:25:50

Det lyder jo til, du ved hvad du gør så smiley

Var han 12 uger gammel, da I fik ham? For voldsom leg kan skyldes, at han ikke har lært grænserne at kende som killing.

...................................................................................
    Sad lige netop og tænkte det samme. Det er netop den del der tit kommer til at mangle når man tager killinger væk fra sin mor for TIDLIGT...

• #14   4. jun 2006 er helt enig med det der bliver skrevet. min anton angreb engang vores ben altid og det gjorde virkelig ondt og jeg var til tider helt bange for ham, men efter vi fik bølle er han holdt op. læste i en bog at de gør det fordi at de træner deres jagt og at en legekammerat ville være en god løsning.

• #15   4. jun 2006 Jeg fik ham da han var 16 uger det kan måske være derfor at han er sådan. Han var blevet for vant til at løbe ude med sine søskende. Enten skulle jeg overveje at få ham ud på en gård eller få en lege kammerat. Tror i, at han ville ku acceptere en ny i huset?

Chanette J

• #16   5. jun 2006 Som en af de andre foreslår så kunne det være en ide med en legekammerat til ham..

Flicka vores den lille bider også af og til mig (det er kun mig hun gør det ved) men det sker hvis jeg er optaget af en bog eller noget andet og hun lige vil sige - hallo mor, jeg vil lege *SS*

Kommentér på:
Min kat er ond, og provokere!

Annonce