2.576 visninger
|
Oprettet:
Min kat er ond, og provokere! {{forumTopicSubject}}
Kan nogle fortælle mig hvad grunden er til, at min kat Hugo altid er sød og artig når han kun er sammen med min kæreste, og så når jeg er hjemme provokere han mig ved at lave alle de ting jeg bliver sur over? Kan det være fordi, at jeg skal prøve at egnorere ham og undgå at skælle ham sådan ud... Eller? Han er en indekat og han er blevet kastereret for 6 uger siden, så det undre mig at han altid er så vild.
En anden ting er, at når han ser, at vi har bare ben bliver han pisse sur, og vil bide og kradse dem, som om at det er en trudsel for ham? Man kan se at han ikke er legesyg, men disideret ond!
Chanette J.
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 236
Ingen dyr er "onde" uden grund.
// Panther
mar 2006
Følger: 15 Følgere: 14 Katte: 4 Emner: 152 Svar: 1.677
mar 2006
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 2 Emner: 19 Svar: 268
maj 2006
Følger: 12 Følgere: 10 Katte: 2 Emner: 35 Svar: 396
Min ene kat er også mere fræk overfor mig end for kæresten(som han kun har kendt ca 1 år) men tror de har noget med måden vi reagere overfor ham på. Jeg kan finde mig i meget og olli får lov at fylde meget hos mig. Hvor kæresten ikke gider ham, hvis han ikke opfører sig pænt.
I kan måske også se på om den keder sig.. Jeg kan godt mærke hvornår der skal sættes ind overfor olli, hvis jeg vil undgå evt. ballade- så er det bare frem med legetøj:-)
sep 2004
Følger: 5 Følgere: 4 Katte: 6 Svar: 551
Mit bud er at han er en helt normal kat, som trænger til at brænde energi af Hvilke muligheder har han for at gøre det? Har han et klatretræ, legetøj osv. Sørger du for at aktivere ham? Det er vigtigt at tage højde for disse ting, når man vælger at holde indekat.
Det er ikke sikkert, det forholder sig såan i dit tilfælde (?), men det sker alt for ofte, at folk anskaffer sig en kat uden egtl. at sætte sig ind i dens adfærd og behov. Og så bliver helt almindelig katteadfærd pludselig tolket som adfærdsproblemer.
Jeg kunne derfor godt tænke mig at vide, hvilke ting ved hans adfærd det er, der gør dig sur?
Har han desuden altid været indekat? Det kan være svært at vænne en kat, der ellers har været vant til at rende ude til et indendørsliv. Den vil ofte blive frustreret.
Jeg ved ikke hvor meget erfaring, du har med at holde indekat, men du kan måske have glæde af at læse denne artikel på min hp: http://www.beydana.dk/lejlighed.asp
mar 2006
Følger: 27 Følgere: 26 Katte: 8 Emner: 36 Svar: 77
jun 2005
Følger: 11 Følgere: 9 Katte: 1 Emner: 41 Svar: 236
jun 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 66
Da jeg fik ham som killing boede han på en gård, hvor han rendte udenfor, det kan måske være der problemet ligger. Jeg føler ikke at det er nok for ham med legetøj osv måske er han bare en kat der ikke kan indfinde sig med at være indekat! Det der gør mig sur ved hans adfærd er at han PLUDSELIG gør en ondt, og ikke kan stoppe igen. En dag hvor min niece på 5 mdr lå og kiggede på ham sprang han på hendes arm helt uden grund.
Chanette J
sep 2004
Var han 12 uger gammel, da I fik ham? For voldsom leg kan skyldes, at han ikke har lært grænserne at kende som killing.
sep 2004
okt 2005
Følger: 36 Følgere: 34 Katte: 5 Emner: 146 Svar: 3.224
Skrevet: 04-06-2006 17:25:50
Det lyder jo til, du ved hvad du gør så
Var han 12 uger gammel, da I fik ham? For voldsom leg kan skyldes, at han ikke har lært grænserne at kende som killing.
...................................................................................
Sad lige netop og tænkte det samme. Det er netop den del der tit kommer til at mangle når man tager killinger væk fra sin mor for TIDLIGT...
apr 2006
Følger: 13 Følgere: 12 Katte: 4 Emner: 16 Svar: 102
jun 2006
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 11 Svar: 66
Chanette J
apr 2005
Følger: 4 Følgere: 3 Katte: 2 Emner: 45 Svar: 75
Flicka vores den lille bider også af og til mig (det er kun mig hun gør det ved) men det sker hvis jeg er optaget af en bog eller noget andet og hun lige vil sige - hallo mor, jeg vil lege *SS*
Min kat er ond, og provokere!