{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.536 visninger | Oprettet:

Valg af kat {{forumTopicSubject}}

Endelig er det blevet besluttet i min andelsboligforening, at vi må have husdyr (desværre kun 1 stk). Jeg har ventet i flere år og har altid gerne ville have 2 Hellige Birmaer. Nu må vi så kun have en kat og jeg har hørt og læst at en Hellig Birma ikke egner sig som alenekat, desværre. Jeg er så også blevet lun på en Russian Blue, men er alligevel lidt i tvivl. Min mand er meget glad for Hellig Birma, da han selv har haft en. Hvilken kat vil egne sig bedst. Vi bor i et rækkehus på 90 m2, med en lille have til. Katten skal være indekat (men på et tidspunkt kan vi måske lave en form for en lille løbegård). Jeg har godtnok også overvejet en Ragdoll, men den minder måske om Hellig Birma m.h.t., at den ikke egner sig som alenekat.
Vil lige sige, at den ikke kommer til at være meget alene. Jeg har natarbejde og sover noget af dagen, men min mand er på efterløn og er næsten altid hjemme. Håber nogen kan vejlede mig i hvad jeg skal vælge.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af kat
  • #1   12. mar 2010 det er rigtigt at en hellig birma er en meget social kat, der helst skal have en ven. men når du samtidig siger at i er hjemme det meste af dagen, ser jeg ikke noget galt i at den er alene kat. så længe den bliver aktiveret og snakket med. Hellig birma knytter sig meget til mennesker.

• #2   12. mar 2010 eva, måske skulle du kikke efter en katsom ikke fungerer i en flok
    jeg har f.eks en Birma han,som ikke kan med de andre katte

• #3   12. mar 2010 Psst.. Køb to Birmaer i samme farve. Så er der alligevel aldrig nogen der opdager at I har to. Og hvis naboen påstår at have set to katte i vinduet, siger du bare at hun må have drukket af natpotten smiley

• #4   12. mar 2010 Jeg synes en rigtig fin mulighed, hvis I ønsker jer en birma, kunne være at kigge jer omkring efter en lidt ældre birma, som har vist at den enten ikke kan med andre katte, eller den ikke har et stort behov for en legekammerat.
    Der er lige nu en del skønne ældre katte på www.birma.dk, så det er en mulighed, så I både kan nøjes med en enkelt kat og samtidig få en birma.

(link fjernet)

• #5   12. mar 2010 Årrrrh altså, hvad sker der for de boligforeninger? :S Når der lige er blevet vedtaget tilladelse til dyrehold, så er det simpelthen for tåbeligt at der ikke er givet tilladelse til to katte.

Nå, men når det nu er sådan, at I kun må have én kat, så synes jeg at Sofie Ps ide er rigtig god! En voksen kat, som trænger til at være enekat, eller en voksen kat, der er vant til at være enekat og som trives godt med det, vil være et godt valg smiley

Kommentér på:
Valg af kat

Annonce