{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Forskellige racer sammen {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg helt på herrens mark.

Hvad er jeres holdning til at holde forskellige racer sammen?
Hvordan er jeres holdning til at holde en kastrat Main Coon hankat og en kastrat Hellig Birma hankat sammen, hvor det KUN er de to sammen, og de har været sammen siden de flyttede hjemmefra som killinger?

De bor ikke sammen endnu, men fiktiv fremtidsudsigt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Forskellige racer sammen
  • #1   8. mar 2010 Nogen racer går jo godt sammen. Andre går sammen, andre igen trives ikke sammen

Men jeg bryder mig ikke om der anskaffes mange forskellige racer fordi man nu syntes noget andet er mere interessant.

• #2   8. mar 2010 Jeg er enig i, at mange forskellige racer sammen ikke altid er den bedste kombi, og heller ikke det smarteste bare at anskaffe andre racer fordi nu er de interessante.
    Men vi snakker om to semilanghårskatte som er kastrater og skal være sammen siden de begge er flytte hjemmefra.

• #3   8. mar 2010 Ulla haha... Nej en perser og bengal? Det tror jeg begge parter (og ejeren) ville blive meget ked af. Så på det punkt er jeg helt helt enig.
    Jeg mener bare at 2 forskellige racer med samme aktivitesniveau kan have rigtig stor glæde af hinanden.

Der er så nogen som er af anden holdning, og jeg kunne egentlig godt tænke mig at vide hvorfor.

• #4   8. mar 2010 Nej man kan sagtens have forskellige racer sammen, det mener jeg nu også. Og fordi jeg opdrætter birmaer, synes jeg jo stadig andre racer er spændende flotte og ekstremt dejlige.

Men jeg forstår stadig ikke hvorfor man ikke kan have MCO og birma sammen. Eller... Hvorfor nogen MENER man ikke kan det, kender da til flere tilfælde hvor det går fremragende...

• #7   8. mar 2010 Rikke og Jytte, tak for tilbagemeldingen.
    Bliver mere og mere overbevist om det er et enkeltstående tilfælde af en dårlig oplevelse eller andet som gør at vedkommende har den holdning. Hvorfor ved jeg så ikke.

Ulla: Hehe... DÈT spørger jeg netop også om smiley -jeg fatter det heller ikke...

• #8   8. mar 2010 Ja desværre.... Det er nok sådan det hænger sammen. Men det kan jeg ikke gøre noget ved. Ville bare høre om der var andre som havde dårlige erfaringer, for så ville jeg da tage min holdning op til revurdering.

• #9   8. mar 2010 Jeg har 1 huskat og 1 Europé så jeg har intet problem med at man blander smiley

Så længe man kan finde ud af at passe de forskellgie racer som de har behov for, og hvis man har fertile dyr, så sørge for de ikke parre på kryds og tværs

Madeleines opdrætter, opdrætter også birmaer, og har vidst også en perser exotic smiley

• #10   8. mar 2010 Miling.. Der er så mange forskellige opfattelser, ang det med flere racer..

nu har jegjo ligede 2 racer,plus skovtrolde og jeg har ikke problemer
    og den gang for mange år siden, hvor jeg havde Birma'er, havde jeg også Maine Coon, og der var der heller ikke problemer..

så tja,deter altid godt at spørge flere end lige en..smiler

• #11   8. mar 2010 Ja jeg tænkte det var en god idé lige at spørge rundt omkring. Har snakket med en del opdrættere nu også, og det er meget det samme svar jeg får over det hele.

tak for svar hanne smiley Det er dejligt det fungerer hos dig også smiley hehe...

• #12   8. mar 2010 Jeg har bengal og sort panter (blandings-kat) sammen.

Hende den sorte fik vi at vide var 'langt fremme i skoene', det skulle jo helst ikke være en alt for forsagt killing der kom hjem til sparde-basse-bengalen.

Det var det så heller ikke!! Hun er v i l d, elsker at lege vildt (selvom hun er hunkat) og det er oftest hende der indbyder til brydekamp, end det er ham.

Men igen, deres temperament'er er på linie med hinanden, så det går fint.
    smiley
    Pia

• #13   8. mar 2010 Folk må da holde lige så mange forskellige racer de vil, så længe der bliver taget hånd om dyrene, så kan jeg ikke se hvorfor andre skal blande sig i det smiley

Jeg skal også nok selv bestemme hvilke racer jeg vil have og hvis jeg anskaffer mig en Kurilean Bobtail kastrat eller andet *mystisk og anderledes i forhold til perser* så er det da mit eget valg.

Gik det på, at lige netop Hellig Birma og Maine Coon ikke kunne sammen temperamentsmæssigt, eller hvad var grunden til at fraråde det?

• #15   8. mar 2010 Camilla * DK Bønsdorff - opdræt af EXO *, skriver:
    Folk må da holde lige så mange forskellige racer de vil, så længe der bliver taget hånd om dyrene, så kan jeg ikke se hvorfor andre skal blande sig i det smiley

Se det vil jeg blande mig i - jeg og kun jeg bestemmer om jeg vil sælge mine kræ til "samlere" - og det vil jeg ikke.

Har en holdning om lige børn leger bedst! Dermed ikke safgt jeg ikke sælger til mennesker der har en anden race - det kommer helt an på racen. Kunne aldrig drømme om at sælge en aby til f.eks. en perserejer.

• #16   8. mar 2010 Camilla: Tråden er blot oprettet på grund af jeg ville have nogle bud på hvorfor MCO og birma ikke skulle kunne sammen, da jeg ikke forstår den udtalelse. Der er skam ingen som blander sig i noget smiley hehe...

• #17   8. mar 2010 Og det er man jo i sin gode ret til Lis smiley Jeg er af samme holdning, men birmaen går nu for det meste med de fleste racer, så hvis temperamentet er nogenlunde ens, så kan jeg ikke se problemet i at sætte en birma ind til de fleste racer.
    Jeg ville heller ikke sælge til en samler. Men det er nu heller ikke det vi snakker om her. Det er to katte der skal sættes sammen, og de er de eneste som kommer til at gå sammen.

• #18   8. mar 2010 Er man nu en samler hvis man har mere end én race? :-S

Synes godt nok katteverdnen er meget sort/hvid sommetider..

• #19   8. mar 2010 Camilla * DK Bønsdorff - opdræt af EXO *

Jeg reagerer på det DU skriver - du er endda nævnt ved navns nævnelse - og intet andet.

Du skriver:
    Folk må da holde lige så mange forskellige racer de vil, så længe der bliver taget hånd om dyrene, så kan jeg ikke se hvorfor andre skal blande sig i det .

• #20   8. mar 2010 Camilla nej det er man selvfølgelig ikke. Både mig og Lis skriver da, at to forskellige racer godt kan sammen, bare deres temperament passer sammen.

• #21   8. mar 2010 Jeg har MCO, birma og huskat, de trives fint sammen, jeg har 2 MCO hunner som ikke er de bedste venner men birmaén er elsket af alle kattene smiley

• #22   8. mar 2010 Ja Lis og du reagerer så ved at skriver at du ikke vil sælge til samlere... Så må jeg vel gå ud fra du anser det for at være samleragtigt at have mere end én race.

Så sælger I måske heller ikke til folk som har hunde? Det er jo to helt forskellige arter, så de kan vel endnu dårligere sammen.

• #23   8. mar 2010 "Dermed ikke safgt jeg ikke sælger til mennesker der har en anden race - det kommer helt an på racen."

Camilla, jeg tror ikke Lis mener, man er samler fordi man har mere end 1 race. Men har man mange forskellige racer, så vil jeg give hende ret i, at det tangerer til samlermani.

• #24   8. mar 2010 Nogle gange er det jo lidt tilfældig hvordan vi får vores katte, min huskat f.eks mistede sin mor og kunne ikke klare sig selv, så var jeg da nød til at hjælpe hende, der tænkte jeg da ikke over hvad race hun var, det blev bare sådan..

• #25   8. mar 2010 Ulla,

Hvordan kan man på forhånd vide de vik harmonere sammen? Ved godt der er nogen der har en krystalkugle - min virker så ikke ...

Stadig, lige børn leger bedst - sådan er det. Og igen - JEG bestemmer hvem jeg vil sælge mine dyr til - og det bliver ikke samlere - jeg tænker også på mine dyr når de er flyttet.

Tvivlen vil til enhver tid komme min killing til gode.

Men sådan har vi hver vores verden.

• #26   8. mar 2010 Camilla:

"Folk må da holde lige så mange forskellige racer de "

Måske jeg ikke fatter dig - det får min tankegang altså til mere end to.

• #27   8. mar 2010 Jeg vil sige jeg er enig med Ulla. Om man har ti forskellige katte eller ti ens, kan være ligegyldigt. Det væsentligste er da, at dyrene har det godt og der bliver taget hånd om hver enkelt. Nu er det ikke nogen selvfølge, at fordi to katte er af samme race, så enes de. Og hvis vi snakker om kastrater, så kan jeg da slet ikke se problemet.

Hvis jeg ikke skulle opdrætte, men kun have kastrater, så kan jeg da sagtens komme i tanke om flere racer jeg gerne ville have. Kan ikke se hvorfor dette er samleragtigt.. Og persere er altså ikke så specielle og kedelige, at de ikke kan fungere sammen med andre racer smiley Jeg har en perser, som absolut ikke har læst sin egen racebeskrivelse, for hun er meget aktiv og ganske frygtløs.

• #28   8. mar 2010 Der er inte problem i at ha flere racer sammen, de har det stadig sjovt sammen.. Min MCOer og min birma, har det rigtig godt sammen, som man iøvrigt os kan se på en film, jeg har sat herind på KG smiley

• #29   8. mar 2010 Karina: Jeg er glad for at høre om lige din erfaring, da du har de pågældende racer (som jeg oprindeligt snakkede om) hehe... Jeg har faktisk henvist hende til at sende dig en mail og prøve at spørge dig. Det håber jeg er iorden.

• #30   8. mar 2010 vi har en maincoon og en huskat og de fungere også rigtig godt sammen med de har også et ret højt aktivitets nivo begge to.

• #31   8. mar 2010 DK Misling:
    Det er bare helt iorden, altid dejligt hvis jeg kan hjælpe.. Har set hendes fine lange mail smiley
    Vil få skreve til hende så hurtig som muligt..

Kommentér på:
Forskellige racer sammen

Annonce