724 visninger
|
Oprettet:
Forskellige racer sammen. {{forumTopicSubject}}
Jeg tænkte på om katte af forskellige racer ville fungere godt sammen.
Lige nu har min kæreste og jeg 2 blandingskatte. Huskat/maine coon og en huskat/norsk skovkat.
Når vi får en større lejlighed til sommer vil vi utrolig gerne udvide vores familie lidt
Jeg har altid været forelsket i Colourpoint persere, da min mor har haft rigtig mange. Min kæreste er super vilde med Maine coons.
Hvordan vil 4 vidt forskellige "racer" fungerer sammen?
Er det dømt til at mislykkes, eller kan det sagtens lade sig gøre?
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
En perser blandt de andre ville jo skille sig ud.. Men hvordan perseren ville have det med det ved jeg ikke. Der må nogle persere opdrættere på banen
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Okay, men hvordan sikrer jeg mig at kattenes temperament ligger så tæt på hinanden som muligt? Ved at forhøre mig hos opdrætter, eller hvordan?
- Hvad er I øvrigt klogest valg, hunkatte eller hankatte? De vil 4 blive/være neutraliseret til den tid.
nov 2007
Følger: 25 Følgere: 23 Katte: 5 Emner: 43 Svar: 2.030
jul 2007
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 93 Svar: 603
Okay, det lyder da godt.
Nogen der har persere der kan komme med nogen erfaringer? De to vi har nu, er der jo ballade og gang i døgnets 24 timer. Og de persere vi har haft da jeg boede hjemme har været mere tilbageholdne og har ikke været så aktive.
Så måske det slet ikke ville være så god en idé med en perser?
jun 2006
Følger: 18 Følgere: 16 Katte: 4 Emner: 117 Svar: 1.283
Det fungere perfekt,ingen mobber eller stresser hinanden og alt fungere i fred og harmoni :-))) !!
dec 2007
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 18 Emner: 64 Svar: 1.814
De kunne slet ikke finde ud af at læse hinandens signaler, så det gik bare ikke.
jan 2007
Følger: 23 Følgere: 21 Katte: 2 Emner: 187 Svar: 1.885
De er vidt forskellige i både udseende og væremåde, men de er helt sikkert glade for hinanden.. Nogengange går de bare lidt hårdt til hinanden, men Johnson er jo heller ikke så gammel.
apr 2007
Følger: 27 Følgere: 25 Katte: 8 Emner: 22 Svar: 308
Men fedt at de fleste har positive oplevelser
jun 2005
Følger: 9 Følgere: 9 Katte: 3 Emner: 95 Svar: 262
Forskellige racer sammen.