{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.458 visninger | Oprettet:

Ny kat i huset - "gammel kat hvæser" {{forumTopicSubject}}

Hejsa alle..

Igår var vi ude og hente den nye killing som skal være Luna's nye legekammerat..

Da vi kom hjem gik den første time egentlig fin - Luna gik rundt efter ham og iagtog alt hvad han gjorde.
Men men men efter deen time, så begyndte hun at hvæse, og har gjort det lige siden - hun vapper også ud efter ham en gang imellem. Hun hvæser enda også af os, men stopper hurtigt når vi nusser hende..

Jeg ved godt det kan atge noget tid før de vænner sig til hinanden - eller det er nok mere Luna der skal vænne sig, for Ferdinand (det hedder den nye) han suser rundt og leger, og hvæser hende gerne tilbage hvis hun bliver for strid..

Jeg er bare nervøs for den lille gut - han bruger kattebakken fint - men har endnu ikke set ham spise, kan selvfølgelig være sket mens vi ikke har set det.
Ved ikke om jeg skal lukke ham inde en gang imellem med en mad og en vand skål, så han får noget fred for Luna's forfølgen og hvæsen ??

Og hvornår kan jeg forvente fremgang ??
Luna er ca. 9 mdr. og Ferdinand 12 uger - er bange for om jeg har gjort det forkerte smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ny kat i huset - "gammel kat hvæser"
  • #1   6. feb 2010 Det tager tid:o) Vores katte (vi har 4) Hvæssede også meget af hinanden de første dage- og den ene gemte sig under klædeskabet i tre dage-Men i dag er de alle bedste venner:o)
    Vær selvfølgelig opmærksom på at de spiser som de skal-men du skriver at han bruger kattebakken fint-så mon ik han også får spist:o) Held og lykke med dem:)


  • Mette S
    Mette S Tilmeldt:
    feb 2010

    Følger: 1 Svar: 5
    #2   6. feb 2010 man bør altid isolere den nye kat i et rum for sig inden man introducerere den for den gamle kat. Introen skal ske langsomt ved at bytte tæppe og kattebakker, så de på den måde kan vænne sig til hinandens lugt inden det egentlige møde...
    Det kan godt tage ret lang tid før kattene vænner sig til hinanden, og det er helt normalt...


  • #3   6. feb 2010 Har heldigvis set ham spise op til flere gange idag, og nu liger han pænt og sover i min fodende - men Luna hvæser stadigvæk..
    Håber det bare er et spørgsmål om tid smiley


Kommentér på:
Ny kat i huset - "gammel kat hvæser"

Annonce