{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
913 visninger | Oprettet:

Hvad er han for en race? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen.

Jeg ville bare høre om der var nogen der evt. vidste om min dejlige hankat, Titto er nogen bestemt race eller noget. Kunne være sjovt nok at finde ud af.
Selvom en blandingskat også er super skøn =D

På forhånd, tak =)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad er han for en race?
  • #1   3. feb 2010 Tak for svaret =)

Håber der er andre der vil komme med lidt svar =)

• #2   3. feb 2010 Troe nu også han er huskat, til og med en af de flotteste jeg har set. Har lige en side bemærkning som ikke er dårlig ment. Men det at han sutter på bamser er et af de klasiske tegn på han er kommet tidligt hjemmefra... Det skal ikke tolkes forkert, det er bare en bemærkning.

• #3   3. feb 2010 en blå huskat;)

• #4   3. feb 2010 Maria P: Ja det ved jeg =) Han var også kun 9 uger da vi fik ham..

Men tak for jeres svar =)

• #5   3. feb 2010 Ja det så jeg i profilen, hvor du skrev det ikke havde nogen betydning for ham, derfor tillod jeg mig lige at komme med lidt info

• #6   3. feb 2010 Marianne S: Han bliver 10 mdr. den 15/2 =)

• #7   3. feb 2010 Maria P: Hehe det er helt iorden =) Altså synes at han er en meget glad kat, så vil ikke mene at det er noget der betyder det helt vilde...

• #8   3. feb 2010 jeg syntes ikke at han er en klassisk huskat, en sød og lækker blandnings kat.
    hvad han er blandet af ved jeg ikke, men der er andet end huskat i ham, syntes jeg...

ps ved du der er kommet en lov om at katte først må komme fra deres mor når de er 12 uger, overholdes det ikke kan både køber og sælger straffes med en bøde...

• #9   3. feb 2010 Lonnie N: Der er nogle der har sagt at han ligner lidt en British Shorthair. Synys jeg også, udover at han ikke er så flad i ansigtet og har lidt længere ben =)

Jah jeg ved det godt, det var også en fejl at vi fik ham da han var 9 uger. Sælgeren havde kludret i det, og det var hun meget ked af.

• #10   3. feb 2010 Ulla P: Mange tak =)
    Han har en helt speciel plads i mit hjerte! =)

• #11   3. feb 2010 Jeg gætter også på en flot huskat smiley

• #12   3. feb 2010 synes nu ikke han ligner en britte, men en flot huskat..

• #13   3. feb 2010 Jah skulle heller ikke mene at han var andet end en huskat eller en blandingskat.. Men det skader jo ikke at forhøre sig =)

• #14   3. feb 2010 nej bestemt ikke (:

-men han ser godt nok rigtig dejlig ud, elsker den farve (:

• #16   3. feb 2010 Carina: Jah sys også den farve er super skøn =)

• #17   3. feb 2010 Felis F: Jah et eller andet kan man jo altid se i de små kræ =)

• #18   3. feb 2010 Hmm jeg vil nu mene at der er russian blue i ham? En del faktisk!
    Han er en utrolig lækker kat smiley

• #19   3. feb 2010 Kan du beskrive hans sind? smiley

• #20   3. feb 2010 Og må man spørge hvorfor du fik ham i den tidlige alder??

• #21   3. feb 2010 Line *ClumsyCoon* N:

=)

Jamen han er utrolig rolig, men har da også sine "tonse-ture" hvor der bare skal ske noget. Han er lidt sky overfor fremmede mennesker, men han skal bare lige se dem an, så er der ikke det mindste. Han har ikke noget imod børn heller. Han er MEGET kælen!. Og han elsker sin mor og far (min kæreste og jeg ^^)

• #22   3. feb 2010 puha det jo ikke smart sælger kludre i det det kan give bøde både til sælger og jer smiley

• #23   3. feb 2010 Line: Jamen vi troede faktisk at han var 12 uger, men sælgeren havde kludret i det, og Titto's søskende var også blevet solgt, så vi fik ham med hjem, men vi skulle bare love at sende en sms med hvordan det gik med ham osv..

• #24   3. feb 2010 Basse og Romeo: Jah men det er der jo ikke så meget at gøre ved nu smiley

• #25   3. feb 2010 nej det rigtigt nok håber bare sælger ikke kludre i det en anden gang.

selv om du skriver det ikke har betydning i hans profil vil jeg mene det har stor betydning siden han har suttet en af dine bamser i stykker..

• #26   3. feb 2010 Ved godt det er langt!! Men når man er i tvivl om der er noget blanding i katten er det en god ide at se på kattens måde at være på, her står der noget om russian blue, som jeg syns han ligner smiley

En russers personlighed ligger tæt op af det, de fleste forstår ved "en rigtig kat". Den er meget selvstændig, men samtidig er den kærlig og tæt knyttet sine mennesker. Den er ikke påtrængende i sin kærlighed, men opnår den kontakt og opmærksomhed, den har behov for, ved indirekte og elegant manipulation. Man nyder, når den kommer for at kæle, og ellers nyder man at betragte den, når den leger eller bare ligger og hygger sig og ser bedårende ud.

Russeren følger tit sine udvalgte mennesker rundt i boligen, "hjælper" med rengøring, madlavning og andre gøremål. Den kan også underholde sig selv, om end mange af de mere halsbrækkende og dog elegante "kunster" synes at være kreeret med henblik på et opmærksomt publikum. Hvis man er meget væk hjemme fra, er det bedst at anskaffe to killinger (hvis man da ikke i forvejen har dyr i huset). Arbejdet er næsten det samme, men glæden er mere end dobbelt så stor! At se to katte, der jagter hinanden i leg, putter sammen eller vasker hinandens ører samtidig er glæder, der er forbeholdt de heldige, der har mere end én kat. Man behøver heller ikke være bange for, at kattene "får nok af hinanden" og glemmer deres mennesker. I de fleste tilfælde får man nærmest mere kontakt med sin kat, når den får en "kollega". Man kommer også til at kende den bedre, idet den viser flere sider af sin personlighed i samspillet med den anden kat.

Russeren er legesyg og bliver ved med at være glad for at lege højt op i alderen. Den er særligt god til at apportere. Hvis man kaster en piberenser (mange russeres yndlingslegetøj), fanger den piberenseren, kommer tilbage med den og lægger den for ens fødder med et opfordrende blik. De nybagte russerejere, der ikke af sig selv kommer på denne leg, bliver omhyggeligt instrueret i den af deres kat.

Russeren er en intelligent kat. Det er ikke usædvanligt – men somme tider upraktisk – at den kan åbne døre, og det virker, som om den forstår sine menneskers sindsstemning – ofte lidt før, menneskene selv bliver bevidst om den. En russer er meget nem at have og generelt sund og robust. Der er ingen pelspleje, men russeren kan som regel godt lide at blive børstet – for hyggens skyld! Den er en renlig, næsten sippet kat. Hvis man giver russeren seletræning fra lille, er den god til at gå i snor, men aldrig som en hund. Det er katten, der bestemmer ruten. Mange katte, hvis ejere bor i lejlighed om vinteren og i sommerhus om sommeren, vænner sig i øvrigt fint til at være indekatte om vinteren og udekatte om sommeren – hvilket siger en del om kattens fleksibilitet som tamdyr.

Russeren er ikke nogen udpræget børnekat i den forstand, at den ikke bryder sig om at blive slæbt rundt med, men har den accepteret et barn som et af sine mennesker, er den en uvurderlig legekammerat og ofte en fortrolig ven, som barnet betror sine glæder og sorger. Den tager glad imod barnet, når det kommer, følger med i alt, hvad barnet foretager sig, leger og kæler. Hvis den bliver træt af at lege og kæle, går den bare – den bliver aldrig aggressiv. Det samme gælder fremmede. Når der kommer gæster, går mange russere. Man skal så blot lade katten være i fred, og efter kort tid vil nysgerrigheden overvinde forsigtigheden. Ud over nysgerrigheden vil også chancen for beundring og opmærksomhed lokke russeren frem. Bag det tilsyneladende reserverede ydre gemmer der sig hos de fleste russere en lille primadonna.Russeren nærmer sig langsomt, og hvis den accepterer gæsten, kan den godt finde på at lægge sig hos vedkommende. At vinde en russers venskab er som et få et ridderslag.

Ved ikke om du kan bruge det til noget. smiley

• #27   3. feb 2010 Basse og Romeo: Han sutter i den hver dag, tror bare det er blevet til en vane efterhånden, og noget han godt kan li.. Han spinder og smasker helt vildt =)

• #28   3. feb 2010 Men til en anden gang så sikre dig at katten er gammel nok, for den er slet ikke klar til at komme væk fra sin mor i den alder!!! Vil faktisk nærmere sige at det bedste er længere tid, mine erfaringer er mindst 16 uger :-S

smiley

• #29   3. feb 2010 Line: Jeg kan nikke genkendende til rigtig meget af det der står. Specielt det med at han er en kælemis - når han vil - og går igen når han ikke gider mere. Osv..

• #30   3. feb 2010 Line: Jah, har også hørt at de har sat det op til 16 uger nu. Og det er da helt klart det bedste for både kat og ejer!

• #31   3. feb 2010 smiley

De har ikke sat det op til 16 uger, desværre hehe det er stadig 12 uger, men mener bare at killinger har brug for mormis mindst 12 men helst 16 uger efter min mening. smiley

• #32   3. feb 2010 Line: Okay, der var bare en fra min skole der nævnte noget omkring det idag =)

Jah hvordan ville vi ikk have det med at blive taget fra vores mor så tidligt, hvis du kan følge mig =)

• #33   3. feb 2010 Lige præcis smiley

• #34   3. feb 2010 =) Men er glad for den lange smøre jeg fik, rart at læse lidt om sådan en russer, og synes bestemt min Titto har mange af de træk osv..

• #35   3. feb 2010 jeg kan hurtigt regne ud at hvis katten er 10 måneder nu, har du ikke overtrådt loven, da det ikke er så længe siden loven blev lavet.
    men bare du husker det til næste gang...:-)

• #36   3. feb 2010 Lonnie N: Det kan jeg roligt love dig =)

Vil så gerne have en bette killing til. Så Titto har en legekammerat.
    Men pt bor jeg på 42kvm, så det vil jeg ikke byde dem.
    Lige nu må en enkelt være passende =)

Titto bliver super forkælet, da min kæreste er hjemme hele dagen.
    Så de ser tv sammen, osv.

Rigtig hyggeligt =)

• #40   4. feb 2010 En blå huskat..

En blå kat er ikke = russian blue eller blanding deraf, jeg har selv haft en blå huskat der var født og opvokset på en gård uden indblandning af en russian blue

• #41   4. feb 2010 Måske noget russian i ham?

• #42   4. feb 2010 Jeg synes bestemt ikke at der er noget hverken Brite eller Russer at spore i den smukke dreng.
    Han er til gengæld en af de mest charmerende og herlige misser jeg har set herinde til dato. Sikke en gavtyv, med kærlige, men frække øjne.
    Han er skøn...tillykke med ham!

• #43   4. feb 2010 Han ligner absolut ikke en Russian Blue. Hvis I mener det, så tror jeg ikke I har set en russer nogensinde smiley

Men ja, sjovt hvorfor folk altid skal finde et eller andet race i deres, ellers ganske smukke huskat..

Kommentér på:
Hvad er han for en race?

Annonce