913 visninger
|
Oprettet:
Hvad er han for en race? {{forumTopicSubject}}
Hej allesammen.
Jeg ville bare høre om der var nogen der evt. vidste om min dejlige hankat, Titto er nogen bestemt race eller noget. Kunne være sjovt nok at finde ud af.
Selvom en blandingskat også er super skøn =D
På forhånd, tak =)
jan 2009
Følger: 1 Katte: 2 Emner: 5 Svar: 25
Håber der er andre der vil komme med lidt svar =)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jul 2007
Følger: 38 Følgere: 83 Katte: 11 Emner: 59 Svar: 548
jan 2009
Men tak for jeres svar =)
okt 2008
Følger: 25 Følgere: 22 Katte: 6 Emner: 107 Svar: 2.227
jan 2009
jan 2009
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
hvad han er blandet af ved jeg ikke, men der er andet end huskat i ham, syntes jeg...
ps ved du der er kommet en lov om at katte først må komme fra deres mor når de er 12 uger, overholdes det ikke kan både køber og sælger straffes med en bøde...
jan 2009
Jah jeg ved det godt, det var også en fejl at vi fik ham da han var 9 uger. Sælgeren havde kludret i det, og det var hun meget ked af.
jan 2009
Han har en helt speciel plads i mit hjerte! =)
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
jan 2009
sep 2008
Følger: 18 Følgere: 18 Katte: 2 Emner: 50 Svar: 889
-men han ser godt nok rigtig dejlig ud, elsker den farve (:
jan 2009
jan 2009
apr 2009
Følger: 19 Følgere: 17 Emner: 43 Svar: 663
Han er en utrolig lækker kat
apr 2009
apr 2009
jan 2009
=)
Jamen han er utrolig rolig, men har da også sine "tonse-ture" hvor der bare skal ske noget. Han er lidt sky overfor fremmede mennesker, men han skal bare lige se dem an, så er der ikke det mindste. Han har ikke noget imod børn heller. Han er MEGET kælen!. Og han elsker sin mor og far (min kæreste og jeg ^^)
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 153
jan 2009
jan 2009
maj 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Katte: 3 Emner: 19 Svar: 153
selv om du skriver det ikke har betydning i hans profil vil jeg mene det har stor betydning siden han har suttet en af dine bamser i stykker..
apr 2009
En russers personlighed ligger tæt op af det, de fleste forstår ved "en rigtig kat". Den er meget selvstændig, men samtidig er den kærlig og tæt knyttet sine mennesker. Den er ikke påtrængende i sin kærlighed, men opnår den kontakt og opmærksomhed, den har behov for, ved indirekte og elegant manipulation. Man nyder, når den kommer for at kæle, og ellers nyder man at betragte den, når den leger eller bare ligger og hygger sig og ser bedårende ud.
Russeren følger tit sine udvalgte mennesker rundt i boligen, "hjælper" med rengøring, madlavning og andre gøremål. Den kan også underholde sig selv, om end mange af de mere halsbrækkende og dog elegante "kunster" synes at være kreeret med henblik på et opmærksomt publikum. Hvis man er meget væk hjemme fra, er det bedst at anskaffe to killinger (hvis man da ikke i forvejen har dyr i huset). Arbejdet er næsten det samme, men glæden er mere end dobbelt så stor! At se to katte, der jagter hinanden i leg, putter sammen eller vasker hinandens ører samtidig er glæder, der er forbeholdt de heldige, der har mere end én kat. Man behøver heller ikke være bange for, at kattene "får nok af hinanden" og glemmer deres mennesker. I de fleste tilfælde får man nærmest mere kontakt med sin kat, når den får en "kollega". Man kommer også til at kende den bedre, idet den viser flere sider af sin personlighed i samspillet med den anden kat.
Russeren er legesyg og bliver ved med at være glad for at lege højt op i alderen. Den er særligt god til at apportere. Hvis man kaster en piberenser (mange russeres yndlingslegetøj), fanger den piberenseren, kommer tilbage med den og lægger den for ens fødder med et opfordrende blik. De nybagte russerejere, der ikke af sig selv kommer på denne leg, bliver omhyggeligt instrueret i den af deres kat.
Russeren er en intelligent kat. Det er ikke usædvanligt – men somme tider upraktisk – at den kan åbne døre, og det virker, som om den forstår sine menneskers sindsstemning – ofte lidt før, menneskene selv bliver bevidst om den. En russer er meget nem at have og generelt sund og robust. Der er ingen pelspleje, men russeren kan som regel godt lide at blive børstet – for hyggens skyld! Den er en renlig, næsten sippet kat. Hvis man giver russeren seletræning fra lille, er den god til at gå i snor, men aldrig som en hund. Det er katten, der bestemmer ruten. Mange katte, hvis ejere bor i lejlighed om vinteren og i sommerhus om sommeren, vænner sig i øvrigt fint til at være indekatte om vinteren og udekatte om sommeren – hvilket siger en del om kattens fleksibilitet som tamdyr.
Russeren er ikke nogen udpræget børnekat i den forstand, at den ikke bryder sig om at blive slæbt rundt med, men har den accepteret et barn som et af sine mennesker, er den en uvurderlig legekammerat og ofte en fortrolig ven, som barnet betror sine glæder og sorger. Den tager glad imod barnet, når det kommer, følger med i alt, hvad barnet foretager sig, leger og kæler. Hvis den bliver træt af at lege og kæle, går den bare – den bliver aldrig aggressiv. Det samme gælder fremmede. Når der kommer gæster, går mange russere. Man skal så blot lade katten være i fred, og efter kort tid vil nysgerrigheden overvinde forsigtigheden. Ud over nysgerrigheden vil også chancen for beundring og opmærksomhed lokke russeren frem. Bag det tilsyneladende reserverede ydre gemmer der sig hos de fleste russere en lille primadonna.Russeren nærmer sig langsomt, og hvis den accepterer gæsten, kan den godt finde på at lægge sig hos vedkommende. At vinde en russers venskab er som et få et ridderslag.
Ved ikke om du kan bruge det til noget.
jan 2009
apr 2009
jan 2009
jan 2009
apr 2009
De har ikke sat det op til 16 uger, desværre hehe det er stadig 12 uger, men mener bare at killinger har brug for mormis mindst 12 men helst 16 uger efter min mening.
jan 2009
Jah hvordan ville vi ikk have det med at blive taget fra vores mor så tidligt, hvis du kan følge mig =)
apr 2009
jan 2009
jul 2009
Følger: 12 Følgere: 12 Katte: 1 Emner: 83 Svar: 730
men bare du husker det til næste gang...:-)
jan 2009
Vil så gerne have en bette killing til. Så Titto har en legekammerat.
Men pt bor jeg på 42kvm, så det vil jeg ikke byde dem.
Lige nu må en enkelt være passende =)
Titto bliver super forkælet, da min kæreste er hjemme hele dagen.
Så de ser tv sammen, osv.
Rigtig hyggeligt =)
maj 2007
Følger: 24 Følgere: 40 Katte: 10 Emner: 141 Svar: 7.121
En blå kat er ikke = russian blue eller blanding deraf, jeg har selv haft en blå huskat der var født og opvokset på en gård uden indblandning af en russian blue
mar 2007
Følger: 9 Følgere: 8 Katte: 2 Emner: 79 Svar: 550
okt 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Katte: 3 Emner: 135 Svar: 1.764
Han er til gengæld en af de mest charmerende og herlige misser jeg har set herinde til dato. Sikke en gavtyv, med kærlige, men frække øjne.
Han er skøn...tillykke med ham!
feb 2007
Følger: 20 Følgere: 33 Katte: 3 Emner: 154 Svar: 2.847
Men ja, sjovt hvorfor folk altid skal finde et eller andet race i deres, ellers ganske smukke huskat..
Hvad er han for en race?